وضعیت مردم افغانستان در سال ۲۰۱۹ چگونه است؟
مردم مصیبت دیده افغانستان در سال ۲۰۱۹ در میان یک سیستم فاسد مافیایی از یک جانب و خطر مواجه شدن با یک گروه تروریستی قرون وسطی از جانب دگر دست و پنجه نرم خواهند نمود 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۴    ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ کد خبر: 156739 منبع: پرینت

سال ۲۰۱۹ برای مردم افغانستان با یک دنیا ابهام آغاز می گردد و ابر تاریک فضای افغانستان را آلوده کرده است که در آن به زودی کدام روشنایی دیده نمی شود ، فرهنگ جهل ، جنگ و فساد تار و پود جامعه افغانستان را از ریشه به نابودی کشانیده و مردم افغانستان در چنگال مافیایی قدرت و ثروت گیر مانده اند که راه نجات از آن تصور نمی گردد.

انتخابات پیش رو برای پست ریاست جمهوری در میان مافیایی قدرت و ثروت باعث بوجود آمدن تیم های جدید مافیایی فقط برای معامله ، خرید و فروش و مسابقه درون مافیایی برای حفظ قدرت و ثروت است که در غیاب اراده مردم افغانستان صورت می گیرد و نقش مردم مانند انتخابات پارلمانی در آن قریب به صفر است.
رهبران فاسد ، کهنه ، ناکارآمد و معتاد به دالر سرنوشت مردم افغانستان را به گروگان گرفته اند و متاسفانه اپوزیسیون مقتدر که سیستم مافیایی فاسد را درهم بکوبد هنوز به وجود نه آمده است.

از همه بدتر مواجه شدن مردم افغانستان با جریان تروریسم است که به اثر اشتباهات جبران ناپذیر حامد کرزی و غنی احمدزی به نیروی یاغی و غیر کنترل تبدیل شده اند تا جایی که حاضر نیستند با کسانی که آن ها را کمک کرده بلای جان مردم افغانستان ساختند ملاقات نمایند ، هیچ کسی نمی‌داند که در جریان مذاکرات با این گروه عقب گرا ، متعصب و وحشی چه می گذرد.

بازهم درد آور تر از همه این است که اکثر قدرت های منطقه و جهان برای ملاقات با گروه تروریستی طالبان صف آرایی نموده اند و از کسانی صلح می خواهند که از جنگ تغذیه می نمایند و در صلح نمی توانند زندگی نمایند و صلح با آن ها به معنای آغاز جنگ های دگر خواهد بود.

لذا مردم مصیبت دیده افغانستان در سال ۲۰۱۹ در میان یک سیستم فاسد مافیایی از یک جانب و خطر مواجه شدن با یک گروه تروریستی قرون وسطی از جانب دگر دست و پنجه نرم خواهند نمود که امیدوارم معجزه ای رخ بدهد که مردم افغانستان از شر سیستم فاسد مافیایی و گروه های افراطی و تروریستی نجات یابند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سال 2019
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   از ۲۰۱۸ خشک و جنگی کمی بهتر خواهد بود چون قریب به تمام کشورهای دخیل به تلاشهای صلح امریکا بنحوی لبیک گفته اند و جنگ استخباراتی کمتر میشود و طالبان مجبور در دولت شریک میشوند و کم کم در فعالیتهای سیاسی هضم میشوند و سرمایه گذاری بالای معادن و زیربناها شروع میشود و زندگی مردم رو به بود خواهند گذاشت
چمران دره صوفی

>>>   اگر قوای امریکا از یکی از کشور های شرق میانه به صورت مکمل خارج شود،آغاز برف کوچ خروج قوای امریکا از تمام شرق میانه،بشمول افغانستان و عراق و سوریه و عربستان و کویت و امارات و باقی کشور های شرق میانه خواهد بود.
بنأ پس از آن که دونالد ترامپ اعلان کرد که قوای خود را از سوریه بیرون میکند و در عراق نیز اعلان کرد که اگر ضرورت شود ار پایگاه نظامی اسد که در عراق است نیز برضد داعش در سوریه حمله میکند.
اما زمانی که نیرو های اسد به منطقه کرد نشین که نیرو های امریکایی در آن است.وارد شدند،امریکا اعلان کرد که خروج نیرو هایش یکجا نخواهد اتفاق افتاد،بلکه به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد.
دونالد ترامپ همچنان از کشور های خارجی میخواهد که هزینه نظامی اًنها را برای حفظ کشور هایشان بپردازند،بشمول کشور های عربی.
اما زمانی که بکی از جنرال های نیروی دریایی امریکا بطور مرموز در یکی از کشور های عربی کشته شد،کشور های عربی اینطور وانمود کردند که تو خوددرا حفظ کرده نمیتوانی،مارا چطور حفظ میکنی؟
یعنی اگر ما خواسته باشیم،در مقابل نیرو های شما در کشور های خویش جهاد اعلان میکنیم.
اما امریکا بخاطر آن که قدرت مندی خویش را نشان دهد،یک کشتی طیاره بردار خویش را به منطقه خلیج فارس العربی فرستاد.
بهرصورت جنگ قدرت نمایی میان ابرقدرت ها و میان تمدن ها و میان ادیان و کلتور ها و دیدگاه های سیاسی و اقتصادی در جهان ادامه دارد.
زیرا کسانی که به دین عقیده نه،بلکه به طبیعت نظر میکنند و آن را منحیث یک واقعیت کشف کردند و با هواس پنجگانه خویش درک میکنند و از آن در حیات روزمره خویش استفاده میکنند و تمام دستاورد های علمی و تخنیکی آنها زاده درک واقعیت طبیعت و استفاده از آن است،میدانند که قانون طبیعت عبارت از مبارزه برای زندگی و بقا است.
بنأ هر موجود زنده یی و هر قدرتی برای بقأ خویش مبارزه میکند.
هر چند در طول سه و نیم ملیارد سال موجودیت زندگی در روی زمین،حدود صد ملیارد نوع موجودات زنده آمده اند و از بین رفته اند و امروز شاید سی میلیون از آنها که صفر اعشاریه چند فیصد مجموع آنها میشود،در روی زمین حیات به سر میبرند.
به همین منوال امپراطوری ها نیز در طول چند هزار سال بمیان آمده اند و از بین رفته اند.

>>>   مه به خدا توکل دارم.
انشاءالله ملت مسلمان افغانستان متحد می‌شوند و بدون نیاز به غرب و شرق و همسایگان ، کشور را آباد می کنند.

>>>   تا حالا هیچ وقت طالبان اشخاص انتحاری شان را از مناطق تحت تسلط شان به شهر نفرستاده .همه این انتحار ها توسط اشخاص ...از داخل خود شهر به اجرا گذاشته میشود.اشخاص پست فطرت.نان و نمک حکومت را میخورند ودر قبال اش دست به چنین اعمال پست میزنند خداوند این ها را به زودی ميشرماند (آمین

>>>   ما امیدوارهستیم بهترشود نا امید شیطان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است