ملاقات با ایرانی ها و استفاده ارگ نیشینان کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۲    ۱۳۹۷/۱۰/۹ کد خبر: 156709 منبع: پرینت

سفر علی شمخانی مشاور امنیت ملی ایران به افغانستان نمایانگر آن است که تنها آمریکایی ها نمی توانند به کمک کشور های عربی در افغانستان صلح بیاورند!

مسایل افغانستان پچیده تر از آن است که زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا می خواهد طالبان را با کمک عربستان سعودی و امارات متحده عربی با ارگ نشینان کابل در یک تغاره قومی خمیر نموده و مطابق خواست آمریکا نان پزی نماید.

واضح است که کشور های منطقه از جمله ایران که با افغانستان هم مرز است در قبال مسایل افغانستان و سعودی سازی آن در مرز های خود بی تفاوت نیستند.

گذشته از آن سفر یکی از عالی ترین مقام ایرانی و ملاقات آن با تمام سران حکومت کابل از جمله اشرف غنی احمدزی خود گواهی آن است که ارگ نشینان کابل از اینکه از مذاکرات طالبان با آمریکایی ها کنار گذاشته شده اند راضی به نظر نمی رسند و با ملاقات با ایرانی ها می خواهند در مذاکرات بالای آمریکایی ها فشار بیشتر وارد کنند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
ایرانی
نظرات بینندگان:

>>>   سفرشمخانی به افغانستان می رساند که دوستان ایرانی احساس می کنند باید از سفره افغانستان عقب نمانند .سفره ای که به قیمت جسد شهروندان افغانستانی قربانی اتحاری وتهاجم ومزدوری چند خائن است
شیوای بلخی

>>>   مولوی بلخی (قرن ۷)

چرا منکر شدی ای میر کوران
نمی‌گویم که مجنون را مشوران

تو می گویی که بنما غیبیان را
ستیران را چه نسبت با ستوران

در این دریا چه کشتی و چه تخته
در این بخشش چه نزدیکان چه دوران

عدم دریاست وین عالم یکی کف
سلیمانی است وین خلقان چو موران

ز جوش بحر آید کف به هستی
دو پاره کف بود ایران* و توران

در آن جوشش بگو کوشش چه باشد
چه می لافند از صبر این صبوران

از این بحرند زشتان گشته نغزان
از این موجند شیرین گشته شوران

نپردازی به من ای شمس تبریز
که در عشقت همی‌سوزند حوران

>>>   اين ....كي است كه عوض كه از خود كمنت بنويسيد اشعار را از هركجا كاپي كرده و انهم طولاني كه كس نخواند و صفحه را پر ساخته . برادر كله داري از خود بنويس كاپي كاري ممنوع است. از خود شعر بگو و انهم مرتبط به موضوع و يا متن بنويس و كوتاه.

>>>   دست و پای خود را گم کرده و در نهایت خود را سبک میکنند چون هم دولت و هم طالب ایران را شناخته و مهمتر اینکه دوران تغییر کرده.
موسوی بلخابی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است