یوناما راست می گوید یا کمیسیون انتخابات؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۴    ۱۳۹۷/۱۰/۸ کد خبر: 156693 منبع: پرینت

سازمان ملل در افغانستان (یوناما) هزینه مالی انتخابات ریاست جمهوری آینده را پرداخت نمی‌کند.
کمیسیون انتخابات اعلام کرد که این کمیسیون مسوده بودجه انتخابات را به یوناما سپرده اما به دلیل روشن نبودن چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و سه انتخابات دیگر، تاکنون یوناما پاسخی مثبت به پرداخت یا عدم پرداخت هزینه انتخابات را نداده است.
میرزا محمد حق پرست، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفته است: در ارتباط به بودجه، کمیسیون انتخابات، مسوده بودجه را تهیه کرد و آنرا با جامعه جهانی شریک کرد که در وقت معین از سوی جامعه جهانی پاسخ داده نشد.
جامعه جهانی اما گفته اند که در صورت هزینه برگزاری انتخابات افغانستان را خواهند پرداخت که در کمسیون انتخابات اصلاحات لازم بوجود‌آید.

در این میان، اعلامیۀ مطبوعاتی کمیسیون انتخابات در پیوند به اعلام حمایت جامعۀ جهانی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نشر شد.
در این اعلامیه آمده است: کمیسیون انتخابات تلاش خواهد کرد تا به همکاری شرکای انتخاباتی و تمویل کنندگان، انتخابات ریاست جمهوری بگونه شفاف، معتبر و قناعت بخش برگزار گردد. بنابراین برای برگزاری انتخابات شفاف، معتبر و قناعت بخش به زمان کافی و منابع نیاز است، خوشبختانه شرکای انتخاباتی به ویژه جامعه جهانی حمایت خود را نسبت به این مسأله، اعلام نموده است.

در ادامه اعلامیه ذکر شده است: در دیداری که رهبری کمیسیون با نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان، داشتند، نامبرده از پشتیبانی جامعه جهانی در پیوند به برگزاری انتخابات شفاف، معتبر و قناعت بخش ریاست جمهوری به رهبری کمیسیون انتخابات اطمینان داد و اضافه کرد که جامعه جهانی خواهان برگزاری انتخابات به مالکیت و رهبری خود افغان ها بوده و از همچو روند حمایت خواهد کرد.
در صورتی که کمیسیون انتخابات زمان آغاز هر مرحلۀ از تقویم انتخاباتی را مشخص و آغاز نماید، همکاران بین المللی آن را تمویل و از آن حمایت خواهند کرد.

حال معلوم نیست که آیا یوناما راست می گوید یا کمیسیون انتخابات؟

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یوناما
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   هر دو راست می گوید، تک و تک مار، یوناما معلومه که راست می‌گوید چون که همه هزینه های انتخابات رو طفلکی می پردازد و باید به دفتر صورت حساب پس بده، آخر دفتر حساب و کتابی دارد جقدر پول به کجا و در چی مورد هزینه شده و چقد چای و شرینی و کار گر و همکار شخص و خصوصی و بادیگارد این ور آن ور کجا چی رو ترصد و چی کجا کی ها رو کنترل و که ها چه زمانی آنون کار های که باید بکنن و نباید بکنن رو همه زیر کنترل دفتر یوناما باشد و چه مبلغ رو به این و آن مورد که میدونن چه به چه است این هم از یوناما، و دفتر کمیسیون انتخابات هم راست میگه طفلکی چه باید به خور مردم بده و چجوری این همه حساب و کتاب رو به جوری باید جم و جور کرد که نه سیخ بسوزد نه کباب، البته کباب که همه ذغال میشه اما بوی کباب تا مدت ها در مشام مردم که از دود آن هم لحظه خوردن کباب رو احساس می کردند و دیگه آنون بوی کباب قبلی رو نداشت و ندارد و گوشت قبلی هم به کل سوخته بود، و از همان گوسفند های سابق چاق و گنده.

>>>   كميسيون راست ميگوييد وقتي يونما پول ندهد انتخابات هم نميشود . تمام.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است