ششم جدی، بنای غارت منابع و تغییر باورهای دینی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۸    ۱۳۹۷/۱۰/۶ کد خبر: 156664 منبع: پرینت

ششم جدی، سی‌ و نهمین سالروز اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ شوروی سابق است. این رویداد، مسبب شکل‌گیری جهاد مسلحانه در کشور علیه اشغالگرانی شد که تنها قصد اشغال سرزمینی افغانستان را نداشتند، بلکه بنای غارت منابع و تغییر باورهای دینی مردم مسلمان را نیز نهاده بودند.

اما طولی نکشید که امریکا وارد گود شد و مجاهدان را از حمایت‌های وسیع مالی و تسلیحاتی خود برخوردار ساخت. چند روز پیش و تقریباً چهل سال پس از اشغال نیز رُویه و سُویه دیگر این جهاد و آن مجاهدان برملا شد و آن انتشار مدارکی انکارناپذیر از وابستگی گلبدین حکمتیار، یکی از مجاری و جریان‌های مطرح و مدعی جهاد اسلامی، به اسراییل بود.

در نهایت، نیروهای اشغال‌گر روس شکست خوردند، مجاهدین پیروز شدند و پس از آن، شد آنچه نباید می‌شد!
اکنون پس از 39 سال شاید وقت آن فرا رسیده باشد که از خودمان بپرسیم: آیا آنچه امروز می‌کشیم، نتیجه طبیعی جهادی است که با حمایت امریکا و اسرائیل انجام شد؟

راحل موسوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شش جدی
باورهای دینی
نظرات بینندگان:

>>>   موسوی صاحب با آنکه راحل هستی اما خلاف واقعیت سفید را سیاه می بینی ،
آیا تاحال آگاه نیستی که سردستک های اشرار درزمان حکومت مشروع واسلامی داود خان تحت اداره نصیرالله بابر اقدام به یاغیگری وشرارت کردند؟؟ برضد حکومت ملی داود خان جنگیدند ؟؟

>>>   در اخیر از خود سوال خوب را مطرح کردید . شش جدی شما را یڴ بار از نوکران اسراییل و انگلیس نجات داد و شما مجاهدین دوباره به اشتباه تان ادامه دادید که نتیجه ان در اشغال چهل دو کشور خون اشام چپاول گر قرار گرفتید . در اخیر زنده باد شش جدی روز نجات از چنگ امین خون اشام ادم کش

>>>   آقای راحل موسوی !!!!..... مردم واقعی افغانستان بعد از تجارب تلخ دوره ای حکومت اسلامی و هفده سال اخیر در یافتند که اگر افغانستان قربانی توطیه های امپریالیسم و ارتجاع داخلی نمیشد کشور به سطح جمهوریت های آسیایی شوروی سابق میبود . شما لطف کنید و به جمهوریت های آسیایی سفر کنید و شرایط قبل از انقلاب اکتوبر و بعد از آن و همچنان شرایط فعلی افغانستان را به مقایسه بگیرید آنگاه عقل در سر تان میاید.و چشمان تان در برابر واقعیت ها باز میگردد. شما مدعی استید که شوروی به منظور غارت منابع طبیعی آمده بود ، بر عکس خدماتیکه شوروی در طی نیم قرن به افغانستان کرده است هیچ کشوری نکرده است . یا شما از تاریخ معاصر و روابط افغان شوروی اطلاع کافی ندارید یا ماوویست استید یا تکلیف دگر دارید.
آقای موسوی!!!!
ششم جدی روز پیروزی مردم افغانستان بر اهریمن فاشیزم امین بود همانطوریکه سقوط طالبان روز آزاد سازی مردم افغانستان از چنگال نظام قرون وسطایی در تاریخ به شمار می‌رود. شما از غارت منابع طبیعی یاد کردید درست میگویید استخراج مواد طبیعی کشور اکنون طور قاچاق از سنگ زمرد تا رخام و لاجورد و غیره به کشور های جهان قاچاق می‌شود ، اگر در زمان حزبی ها شرایط آرام میبود و ذخایر طبیعی استخراج می‌شد طور قانونی حق مردم افغانستان نیز پرداخته می‌شد ولی حالا چه بدست میاید!!!!
فخر آهنگر»»»»»

>>>   جهاد چی بود ؟ تاسیسات عام المنفعه را مانند حالا مجاهدان ویران میکردند ، تحصیل یافته گان را بنام مکتبی نیست ونابود میکردند ، آله دست استخبارات پاکستان بودند همه شان ، اصلا همین جهادیون پول پرست بودند که زمیمه نفوذ پاکستان ، ایران ، عربستان ، اسراییل ، انگلیس و امریکا را به کشور مساعد ساختند وتا حال در قصر های خویش مصروف وظن فروشی اند ، شرم کنید و ازجهاد ومجاهد دگه حرف نزنید ، مجاهد یعنی گل بی دین ، بسم الله ، قانونی ، عبداله ایزک ، کرزی وطن فروش ، سیاف جاسوس وغیره وغیره

>>>   ناکسها طوری از جهاد حرف میزنند انگار مردم اعمال پست این ها را ندیدن حکومت را روی مشقاب گذاشتن تحویل این قطاوالطريقي ها دادن نتوانست یکماه بدرستی پیش ببرند کارمندان حکومت نی تنخواه وازهمه بدتر آرامش نداشتن.یک حکومت نجیب را این تقسیم بر هزار حکومت درسراسري افغانستان نموده بودند.انشاالله که به غضب خداوند گرفتار شوید.بودند و یا نبودنتان.فعلا در چوکات حکومت بستگی دارد به وجود طالبان اگر این فاسدها در شروع حکومت کرزي برای دیگران شاخ و شأنه نميکشيدن امروز طالب وجود نداشت بعداز سقوط طالبان این رزيل ها همه چیز را به تنهایی میخواستن گردن کلفتی.وحشی گری.بدماشي .همین ها بود که کرزي دوباره طالبان را زنده نمود.

>>>   شوروی قصد کمک به مسلمانان افغانستان را داشت اما شما بیشعورها منجمله شما آقای راحل این مساله را هضم کرده نمیتوانید. اصلا بدبختی افغانستان از روز معرفی اسلام به این مرزو بوم توسط اعراب که بر ناموس اجداد شما تجاوز کردند آغاز یافت. شما از همین اسلامی حرف میزنید که پیامبر آن دختر نه ساله را برای رفع خواهشات جنسی اش به بستر برد. امروز همبستر شدن با کودکان مجازات شدید در جوامع مترقی دارد. آنقدر که شوروی به شما مردم کمک کرد هزار چند انرا برادران کفر عرب شما بنام نشر دین اسلام از افغانستان هزاره ششصد سال قبل به غارت برد . شرم کنید به لحاظخدا از دین و جهاد و غیره حرف نزنید که حتی حیوانات جنگل را خنده می‌گیرد.......موفق باشید راحل صاحب.
رستم»»»»

>>>   بزرگترین منبع طلا در جهموري تاجیکستان است این کشور75 زیر مستعمره روسیه بود دراین75 سال یک ساعت هم یا یک لحظه شوروی به این ذخایر طلا فکر نکرده بود اصلا به آن دست نزده.حالا دست آمریکا ویا یک کشوری دیگری ميبود تا حالا همه را بلعیده بود .بعضی از اشخاصی .نمی دانیم خودشان را مسلمان میدانند بعدش بدون اینکه اطلاعات دقیق داشته وخیال بافی های پست فطرتانه اش یک داستانهای بمعنی را روی هم میگذرد با خودش فکر حالا می نویسم شاید چهار احمق دیگر مثلی خودش تایید کرد.چه بخواهید چه نخواهید.همه واقعیت ها و حوادث ها بشکلی واقعی اش نوشته میشود.شاید حالا تاریخ نویسان خائن ها و جنایت کاران خوف بکند اما آن می نویسد.مثلا حالا همه چیز را در باره امیر عبدالرحمن خان داریم میگویم من مطمين هستم که در زمان حیات آن هیچ کس جرعت نميکرد چیزی بگويد .یا درزمانی حفیظ الله امین .دونفر نمیتوانست با هم صحبت بکنند .اینقدر مردم وحشت زده بودند.و حالا ببیند هر کس لعنت اش میکند

>>>   آنهم از شوروی ....اش که نجیب اله را تنها گذاشت رفت واينهم آمریکا.ای مردم خاورمیانه هیچ وقت به این خارجی ها اعتماد نکنید هیچ وقت روی این ها حساب باز نکنید اگر یک ریس جمهور اش خیلی با شما صمیمی باشد باید شما دور اندیش باشید به ریس جمهور بعدی فکر کنید که نامرد و ترسو باشد.همین آمریکایی ها اول طالبان را به صحنه آورد بعدها دید کله شخ هستن دو باره سرکوب شان کرد .یا مثلی شاه ایران اول خوب از شاه حمایت نمودند تمام پلان هایش را در ایران عملی نمود بعدش بیچاره را تنها گذاشت این ها اسم شان ابر قدرت است همیشه مثلی خر در گیل میمانند

>>>   مگر عساکر آمریکا چیکار می کند .در پایگاه هایشان خوابیدن.بعضی مواقع با آن هوا پیما های بدون خلبان شان بمباران کورکورانه انجام می دهند.فقط افراد ملکی کودکان را ميکشد دیگر کاری نمیکنند.بود نبودنشان فعلا بدرد کشور ما نمی خورد فقط نام بدشان میماند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است