شش جدی سرآغاز افغانستان در حلقه اشغال
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۷/۱۰/۶ کد خبر: 156659 منبع: پرینت

ششم جدي برابر است با روز اشغال كشور افغانستان توسط لشكر و قشون سرخ روسيه، انها كه به قصد اشغال اين كشورامده بودند قصد حضور دایمي در ان را داشتند، ولي به اثر جهاد و مقاومت و مبارزات مردم افغانستان بعد از چهار ده سال از كشور بيرون رفتند.
مردم كشور با دادن صدها هزار شهيد و به جاي گذاشتن ميليون ها زن بيوه و اطفال يتيم، سر انجام كشور خويش را از دست سربازان متجاوز روسي و عوامل مزدور دروني انها ازاد ساختند.

اما بزودي عوامل كشور هاي همسايه و افراطگرايان كشور هاي اسلامي شرايط شكست دولت اسلامي مجاهدين ضد روس و ازادي خواهان ميهن را فراهم ساختند و با شعله ور ساختن جنگ هاي داخلي و كشتار ده ها هزار نفر از مردم كابل، زحمات و دست رنج و جهاد و مبارزات مردم را بدون نتيجه رقم زدند و زمينه اوردن جريانهاي افراطي و عوامل بيگانه (طالبان) را در كشور فراهم كردند.
اين گروه افراطي از جانب كشور هاي إمارات و عربستان سعودي و كشور پاكستان دست به تجزيه و حساسيت هاي قومي و كشتار هاي قومي و مذهبي و حساسيت هاي زباني زده و موجب ده ها هزار شهيد و اواره شدن ميليون ها مردم كشور را فراهم ساختند.

نتيجه:
عوامل اين فاجعه خونبار، نخست دولت هاي كشور هاي همسايه و افراط گرايان متعصب اسلامي و مذهبي و در عين حال بينش ضعيف سياسي عامه مردم كشور بوده است، بدون شك چيزي كه عيان و اشكار است؛ اينهمه شهيد و زخمي در طول چهل سال جنگ، دستاورد عوامل مذكور مي باشد.

با تاسف تا اكنون همه اين عوامل خاین و مخرب با حضور قدرت هاي شيطاني امريكا و غربي روي موضوع بحران و جنگ هاي كشور و نيز در جنگ و صلح و انتخابات ان حضور دارند و بدون خواست و نقش مردم در سرنوشت شان، انها از تاثيرات روز افزوني در اين ميهن مظلوم برخور دار مي باشند.
بناء بر اين مردم نه در ايجاد جنگ ها و نه هم در تحكيم صلح و نه هم در انتخابات ان در كشور خويش هيچ نقشي ندارند.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مصباح هراتی
شش جدی
نظرات بینندگان:

>>>   مردمی که اراده آزاد ومستقل نداشته باشند روزگارشان بهتر ازین نمی شود.یک تعداد به دنبال کمونست هادویدندویاخود کمونست شدند ویک تعداد به دنبال تنظیم های جهادی اخوانی دویدند وامروز تعداد زیادی کفش بردار گروه های متعدد مافیای قدرت وثروت اند.چه انتظاری ازین مردم می توان داشت؟ کافی است یکی بگوید که بینی ات را پشک برد. این مردم بدون اینکه به بینی خود دست بزنند باچوب وچماق به دنبال پشک سربه کوه وبیابان می زنند.
شاید برای این مردم« دستی از غیب بیرون آید وکاری بکند»

>>>   همین اشرارمزدور پاکستان باعث آمدن شوروی شدند همین ها ئیکه مثل طالبان مکتب آتش میزدند پگل منفجر میساختند معلم ودامکتر می کشتند باشوروی مذاکره میکردند اما با نجیب نمیکردند عینا مثل اشرار امروزه

>>>   به مصباح هراتی...
ششم جدی روز اشغال نه بلکه روز ازادی واقعی مردم افغانستان است. نوشتن مقالات متحدالمال و ارزیابی های دور از واقعیت های عینی و شرایط داخلی و خارجی تیری است در خاک.. هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشانه ای از اشغال افغانستان توسط قوای شوروی یاشد. نیرو هاییکه در مقابل د.ج.ا. جنگیدند همان تروریست های بودند که میخواستند نظام نسبی سیکیولر محمد داود را در سال ۱۹۷۳ سرنگون سازند که ناکام شدند و محمد داود یک یک از انها را گرفتار و. به داد گاه نظامی سپرد و باقی چون گلبدین و مسعود به پاکستان فرار کردند . در جریان چهارده سال جنگ در افغانستان فرزندان صدیق این مرزو بوم در لباس سر باز افسر و سپاه انقلا ب برای طرد تروریزم داخلی و یا خارجی صف بستند اگر عقل تان کم است و نمیدانید به تاریخ مبارزات رزمندگامندگان راه ازادی یعنی قوای مسلح افغانستان از سالهای ۱۹۷۹-۱۹۹۱ نگاهی بیاندازید. اینها کمونیست نبودند بلکه وطنپرستان اصلی وطن بودند.حزب هیچگاه ادعای اعمار جامعه ای کمونیستی را نکرده بود بلکه ادعای جامعه ای فاقد استثمار فرد از فرد طرد ستم فیودالی از طریق توزیع عادلانه ای زمین رشد سرمایه های خصوصی و جذب انها برای سرمایه گذاری حمایت از صنایع ملی محو کامل بیسوادی ایجاد شرایط رایگان بهداشتی حل مسایل ملی که امروز انقدر حاد است که همه بگردن هم افتاده اند ایجاد شرایط تعلیمی و تهیه ای مواد درسی برای اقلیت ها به زبان خود شان منع فروش دختران خردسال و انجام هزاران کار نیک دگر که درک ان برای شما افراد کودن و خالی ذهن محال است . بله برای تطبیق این همه برنامه افغانستان به حمایت شوروی نیاز داشت .که متاسفانه شما و افراد چون ....مثل خفاشان تطبیق همه پلانها ی مترقی را نقش بر اب کردید و پاکستانرا ثروتمند ساختید. همین چیز را میخواستید
ششم جدی را گرامی میداریم.
فخر اهنگر

>>>   عامل این بدبختی شما مجاهدین بودید که چهارده سال مصروف دال خوری در کشور چتلستان بودید و زمینه تجاوز طالب وامریکا را میسرساخته تا هنوز هم همه تان چی مجاهد پشتون ، تاجیک ، ازبک وهزاره به لطف دالرهای باد آورده امریکا مصروف وطن فروشی و معاملات ننگین هستید ، اگر ششم جدی بوقوع نمی پیوست ، امین یکی تان را هم زنده نمی گذاشت.

>>>   هراتی صاحب شکراست که ازاشغال برآمدی ومستقل شدی مبارک

>>>   مصباح هراتی !!!!
فکر می‌کنم که شما در حوادث چهل سال قبل زیاد کوچک و یا هم هیچ تولد نه شده بودید ، دلیل ادعای من این است که شما همانند بعضی از هموطنان به ظاهر با سواد خالی ذهن از تحلیل عمیق حوادث تاریخی معلوم میشوید. توصیه من برای شما این خواهد بود که به آثار مترقی ، تاریخ جنبش های مترقی در منطقه و جهان و تاریخ انقلابات در اروپا و به خصوص انقلاب فرانسه آشنا سازید و اگر تعصب ندارید کمی مروری بر نوشته های کارل مارکس بکنید آنگاه بسیاری از مسایل برای تان روشن می‌شود و هم در آینده از نوشتن چنین متون خودداری خواهید کرد.. سعی کنید که در قضاوت های تان دقیق باشید. توهین و تحقیر کردن و نوشتن جملات که در چنین مورد برچسپ خوب دارد شما را تحلیل گر نشان نمیدهد.در اخیر برایتان میگویم که ششم جدی سر آغاز مبارزات طبقاتی علنی در افغانستان بود و فراموش نکنید که جنبش های نوین و مترقی هرگز راه مبارزات طبقاتی را علیه ظلم و ستم دلا لان کمپرادور ، فیودالان بزرگ ، معامله گران وحاکمان که آتش ظلم و ستم را بر مردم افغانستان روشن نگهداشته و مردم در این آتش میسوزند ، فراموش نکرده و در این راستا چه در داخل و یا خارج از افغانستان کار و پیکار می‌کنند.»»»»»

>>>   مصباح هراتی...
ششم جدی روز نجات زنان از زیر ستم مردسالاری بود. بعد از ششم جدی زنان با ازادی های داده شده در قانون اساسی انوقت در تمام امور سیاسی اقتصادی جامعه مشارکت داشته و در انتخاب همسر ازاد بودند. اگر ششم جدی تحت رهبری زنده یاد کارمل به مقاومت عظیم مرتجعان راست و چپ و اخوانی ها و حامیان بین المللی شان مواجه نمیشد امروز نوبت سنگسار رخشانه ها فرخنده ها و به همین تاز ه گی سنگسار دختری که از بند شرایط عصر حجر فرار و به اغوش مردم دایکندی به امید زنده ماندن پنماه برده بود وقوع نمیافت. شما سر تانرا در گریبان تان کنید و برای یک لحظه فکر کنید که اگر وضعیت به همان منوال میماند امروز ....درنده خوی طالب و همفکران شان بر شوون وزندگی ما حاکم نمیبودند.
حنظله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است