برکناری استانکزی مهمتر از بهرامی و برمک!
معصوم استانکزی از بقایای باند کمونیستی حفیظ الله امین و چهره شناخته شده ستون پنجم در حکومت افغانستان، بزرگترین متهمی است که در مقام ریاست امنیت ملی بر دیگران اتهام می زند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۷/۱۰/۴ کد خبر: 156623 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)معصوم استانکزی چهره شناخته شده ستون پنجم در حکومت افغانستان، بزرگترین متهمی است که در مقام ریاست امنیت ملی بر دیگران اتهام می زند.
معصوم استانکزی که از بقایای باند کمونیستی حفیظ الله امین است مانند حنیف اتمر بارها بین سازمان های استخباراتی قدرت های بزرگ دست بدست گردیده و معامله شده است.

در آخرین مرحله، وی توسط انگلیسی ها به آمریکایی ها فروخته شد و بناچار کرزی و غنی او را در مقام های بلند استخباراتی برای دلخوشی آمریکایی ها حفظ کردند.
وی سه بار تا کنون در مجلس نمایندگان تا سرحد استیضاح برکناری و عزل مسوولیت پیش رفته اما دالرهای آمریکایی بازهم او را همچنان در قدرت حفظ کرده است.

در طول دوران تکیه وی بر ریاست امنیت ملی، تجهیزات نظامی به همراه ۵۶ ولسوالی به طالبان تسلیم گردیده است و وی با دلایل و اسناد فاش شده توسط روس ها، از انتقال تا تجهیز و جابجایی داعش در ننگرهار و سه نقطه دیگر افغانستان، نقش اصلی را برعهده داشته است.
سال گذشته رادیو دویچه وله آلمان و آسوشیتدپرس به اسنادی دست یافته بودند که معصوم استانکزی هر روز با سرکردگان طالبان از جمله عباس استانکزی تلفنی صحبت می کند.

معصوم استانکزی از جنجالی ترین چهره های نزدیک به رییس جمهور که یک تنه بار تمامی اتهام های حکومت از ضعف های امنیتی گرفته تا همکاری با تروریستان و فساد را به دوش می کشد و هیچگاه در پی رفع اتهام ها به صورت علنی برنیامده و اگر زحمت پاسخویی به خود داده تنها از ستون پنجم گفته است، در حالیکه ستون پنجم خودش می باشد.

در این میان، چه رییس جمهور توان عزل رهبران ارگ نشین امنیت را دارد و چه تهی از اختیار می باشد، در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی کند زیرا جز استانکزی و اتمر، کدام مقام می تواند برنامه های پشتونیزمی حکومت در کنار اهداف توطیه و دسیسه برای رسیدن به قدرتی تک قومی را به سرانجام برساند آنهم در دوره ای که حتی از دل قوم پشتون نیز صداهای اعتراضی نسبت به دیکتاتوری غنی بلند است؟

استانکزی همچنان که بی کفایت ترین رهبر در امنیت ملی است که تنها دلیل تقرر وی در این مقام، ارتباط نزدیک با آمریکایی ها می باشد به سادگی هرچه تمام از گزند برکناری و عزل در امان است، زیرا سپر دفاعی حکومت آماده دفع هر اعتراض از سوی مردم و سیاستمداران بوده است حتی به قیمت کشتار و خون.

از جانب دیگر، زمانی که معاون اول مجلس در برابر خبرنگاران، رییس امنیت ملی را متهم به تلاش برای ترور می کند و اتهام های امنیتی همواره متوجه استانکزی است، چرا جلسه استجوابیه وی همیشه در مجلس سری برگزار شده است؟ آیا در امنیت ملی سری نیز باقی مانده که بخواهد شخصی همچون استانکزی رغبتی به پاسخگویی به نمایندگان بی کفایت و مجلس سراسر فاسد و تهی از اختیار، داشته باشد؟

استانکزی و اتمر، تنها اشغال کنندگان بالاترین مقام هایی حکومت در امنیت بودند که اینک اتمر با سیاست آمریکایی ظاهرا کنار رفته اما استانکزی همچنان بر مسند قدرت است تا هیچ مقام با کفایتی فرصت رسیدن به آن و سنگ اندازی در برابر رویکرد قومی و پشتونیزمی قدرت غنی را نداشته باشد و همچنان که امنیت ملی بدل به لانه تروریستان برای گسترش جنگ و ناامنی در نسل کشی و کشتار شده و دیگر سرّی از دست های آلوده حکومت و یک ارگ خاین باقی نمانده، پارلمان برای گریز از روزمرگی های فساد و معامله سرگرم دوره بعدی مجلس است.

رییس امنیت ملی همچون اشرف غنی در قدرت و ارگ ماندگار خواهد بود و نه از این مجلس درهم شکسته و مملو از دزد و معامله گر، حرکتی در جهت وظایف خانه ملت و نماینده بودن صورت می گیرد و نه از حکومت قبیله گرا، کوچترین تغییر در سیاست طالب دوستی و نفاق براندازی.
اگر غیر این است، نمایندگان مجلس صدای اعتراض خود را بلند کرده و از جناب غنی بخواهند که اگر واقعا امنیت می خواهد در درجه اول باید رییس امنیت ملی را برکنار کند و شخص دیگری مانند وزارت های دفاع و داخله بجای استانکزی برگزیند.

استانکزی مهره اصلی آمریکایی ها در دفاع از طالبان و داعش و (بقول خودشان) بیست گروه دیگر تروریستی در افغانستان است و این فرد تا زمانیکه بر اریکه قدرت امنیتی کشور باشد، افغانستان هرگز به آرامی نزدیک نخواهد شد.
شما مردم، ردیف های اتهامی این فرد را بهتر خبر دارید. از دسیسه در قتل ربانی تا ......

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانکزی
متهم
نظرات بینندگان:

>>>   اگر ستانکزی ازباند کمونستی است این صاحبان بلند منزلها ازباند کی اند واین همه را ازکجا کردند ؟
با امریکا کسانی نزدیک بودند که برایش میگفتند که بمب های کلان کلان پرتی
پشتون ، ستون پنجم ، ستون پنجم به چی معنی اینرا ازکجا کاپی کرده اید ؟
آیا چهارستون دیگر کیها اند که این ستون پنجم باشد

>>>   استانکزی منحیث طراح قتل برهان الدین ربانی،هیچوقت از طرف اشرف غنی بر طرف نمیشود.
درست است که او در آوان انتخابات ریاست جمهوری،به رای تاجک ها و پشتون های قندهاری ضرورت دارد و روی همین منظور اسدالله خالد را وزیر دفاع و امرالله صالح را وزیر داخله مقرر کرده است.
اما این تقرری ها مقطعی میباشد و تا زمان ختم انتخابات ریاست جمهوری است.
اما اشرف غنی نمیخواهد که یک مهره مهم ضد تاجک ها و ازبک ها و هزاره ها را در دولت خود که عبارت از ستانکزی است،از دست بدهد.زیرا استانکزی را برای سرکوپ تاجک ها و ازبک ها و هزاره ها.در آینده اگر سر بر آورند و باز مثل عطا محمد نور و یا جنبش روشنایی و یا دیگر اتحاد ها بر ضد وی،تشکیل شوند،غرض انجام عملیات های انتحاری علیه آنها ضرورت دارد.
اشرف غنی نمیخواهد که تمام پر های خویش را ،غرض انتخابات ریاست جمهوری،کنار بگذارد و خود را ورشکست کند.

>>>   اقایان هریک اتمر و ستانیکزی ستون فقرات نظام فعلی افغانستان راتشکیل میدهد و این نظام بدون اتمر و ستانیکزی معنی ندارد نمیشود که نظام را توسط هر لندغر ولگرد و پنچرمین به پیش برد جناب اقای اتمر ولوکه برای فعلآ از نظام بیرون است ولی صد در صد در عقب نظام فعلی قرار دارد و انرا حمایت میکند بهر صورت درنظام یا حکومت اینده افغانستان اگر اشرف غنی رئیس جمهور باشد این دو شخصیت حتمآ در پوست های کلیدی قرار خواهند داشت
رحمانی از شهر سیاتل امریکا

>>>   چرا این ادم خائن به پای میز محاکمه کشانده نمی شود.

>>>   معصوم استانکزی عضو باند کثیف حفظ الله ....دشمن دین ریس عمومی امنیت ملی دولت اشرف غنی با عباس استانکزی نماینده خاص ترورستانم طالبان که هردو از یک ولایت لوگر و از طرفداران حفظ الله ....کمونست هستند این دو تن خاین وطنفروش که عمر ننگین شان در جاسوسی و وطنفروشی به بیگانگان سپری گردیده است بیشتر از دیگر خاینین وطنفروش بخاطر زر اندوزی و چوکی و مقام کشور ما را ماهرانه و نامردانه تخریب کرده اند و مردم ما را بدستور ارباب های شان طمعه حمله های انتحاری سازمان یافته ای اس ای پاکستان کرده اند و هر روز از مردم ما قربانی میگیرند با پرتاب یک مرمی راکت از راه دور در ساحه پولتخنیک کابل مرالله صالح ریس امنیت ملی انوقت و نیف اتمر وزیر داخله را وادار به استعفاءکردند اما این معصوم استانکزی خاین عوام فریب دسیسه ساز دشمن خاک ومردم از روزیکه در وزارت دفاع برای مدتی سرپرست از طرف اشرف غنی مقرر شده بود و پس از ان بحیث ریس عمومی امنیت ملی گماشته شده چه خیانت و جنایت نیست که طالبان ترورستان جاسوسان ای اس ای و عوامل نفوذی انها در ادارات دولتی قرار گرفته اند ازادانه و دقیق و پلان شده انجام دادهخ اند و روز تا روز جاسوسان حتا شناخته شده ای اس ای چون گلبدین جنایتکار و دیگران را بنام های مختلف برای همکاری بیشتر به طالبان اله دست پاکستان جابجا کرده اند به اصطلاح خودشان دودی زما خوری توتو په سلاح خانه پاکستان کوی اینکه با وصف انتقعادات شدید مردم کشور از هر طیف جامعه و انجام ندادن کار درست معصوم استانکزی را غنی احمدزی ار و رفیق شخصی اش را از پست ریاست امنیت ملی پس نمیکند هزاران سوال نزد مردم خلق شده که شاید هردو در خیانت و جنایت همکار باشند .

>>>   استانکزی صادق ترین ووطندوست ترین فرد درین حکومت است ،نظرات تعصب بار به نفع اشرار است ، استانکزی غصب نکرد بانک ندزدید ، با دزدان وغاصبان همدست نشد، ریاستیکه 70فیصد پرسونل آن از یک ولایت باشد استانکزی چی کرده میتواند ؟
ر

>>>   تهداب این اداره قومی وسمتی است ، واز شروع زمان کرزی تاحال هیچوقت این ریاست کاری که باید میکرد نکرده است چون ساختارش وپرسونلش مانند یک شرکت انحصاری است از پهره دار دروازه تا تمام روسای کرگزی اکثریت مربوط یک ولایت است چون اینها بعد از خروج پاکستانی ها با آمدن امریکائی ها این ریاست را غنیمت گرفته اند ومال خود شان است وسهمی کوچکی هم به وردک ولغمان وناچیزی هم به بدخشان داده اند ،
بهرشامت گاوحاضر گوسفندت درپسین
صبح اینک ماکیان والله خیررازقین
از پهره دار دروازه تا تا روسا سهمیه خود شان است

>>>   صحبت کردن شاید به نفع حگومت بوده باشد استانکزی پاک ترین وصادق ترین آدم است نباید از روی تعصب همه را دشمن معرفی کرد
ر

>>>   اشرف غنی و معصوم ستانکزی هر دو مدریت و مسولیت تقویه، تجهیز، تمویل و توسعه طالبان و داعش را دارند و به همین منظور امریکایی‌ها انتخابات را به تقلب کشیدند، ورنه اشرف غنی ۳% هم نمیتوانست ری بگیرد، چنانچه در انتخابات پرلمانی بار اول کمتر از ۳% رائ داشت. امروز دیگر مثل آفتاب بر مردم معلوم است که بنیانگزار داعش و طالب یعنی‌ دولت آمریکا، چه مرام‌های شومی را به کمک اشرف غنی دیوانه در این منطقه عملی میکند.

>>>   این تحلیل کاملا صحیح است. اگر دولت و رئیس جمهور در هدفش جدی و صادق است، و واقعا تصمیم دارد از این شکست ها نجات پیدا کند و ملت از حقارت خارج شود اول باید استانکزی را بر طرف کند. چون با بودن جاسوس آنهم در راءس امنیت ملی تمام برنامه های امنیتی (وزارت داخله و دفاع و... ) افشا و شکست می خورد. ( ا )

>>>   ستانكزي يكباره بيخ و تنه كشيد و تا حال كس نميداند كه چطور بزرگ شد، يك فارغ مكتب مخابرات و بعداً بنقل قول خودش فارغ حربي پوهنتون ، چگونه ميتواند كه يك استخباراتي موفق باشد.

>>>   اینک سا عت درست یازده بجه شب است و معصوم ستا نکزی برکنار شد از ریا ست عمومی امنیت ملی زیرا بی کفا یت ترین شخص در همه رستها بود
زمری

>>>   بيكاره ترين ، فاسد ترين تروريست و خاك فروش مانند استانكزي در نظام فاشيستي غني نديده ام

>>>   كسيكه در باند امين فاشيست و جنايتكار بوده باشد، هرگز صادق بوده نميتواند.

>>>   استانکزی یک مهره اصلی ستون پنجم در داخل دولت است که در این هیچ شک وتردیدی وجود ندارد اگر این شخص در پست امنیت باشد به ناکامی امرلله صالح واسدالله خالد کوشش زیاد بخرچ خواهد تا این دو چهره جوان فعال وضد پاکستان را بیکفایت و ناکاره معرفی کند.

>>>   جائزة تاسف است به همچو اتهام شاخ دار!!!
عباس ستانكزي از قلعه عباس ولسوالي بركي برك و ومعصوم ستانكزي از قريه كتب خَيل ولسوالي محمداغه!
اين دو نَفَر باهم هـيچ خويشاوندي ندارد صرف به يك قوم مربوط است كه افغانستان شمول وميلون نفري است!!!
ايا اين گناه شان است؟
مرگ به تعصب!
نوروز

>>>   نوشتهء از موسي ظ را اينجا كاپي ميكنم:
ملا نصرالدین به پولیس شکایت برد که دزد اسبابش را از خانه دزدیده است. پولیس گفت، حتماً پنجره‌های خانه محکم نیست، برو کلکین‌ها را حفاظ بگیر. هفته بعد ملا دوباره شکایت آورد. پولیس از حفاظ کلکین پرسید. ملا گفت کلکین‌ها را میله فولادی گرفته است. پولیس گفت، حتماً دروازه خانه مشکل دارد، برو دروازه خانه را هم محکم کن. هفته بعد همان ملا بود و همان شکایت از دزد. پولیس گفت، حتماً دودکش خانه کلان است، برو دودکش را تنگ کن. سه روز بعد ملا دوباره شکایت آورد.

یک عسگر پولیس که خیلی هوشیار بود از ملا پرسید، «ملا صاحب، تو که دروازه خانه‌ات را قفل می‌کنی، کلید را کجا می‌گذاری؟» ملا گفت، همانجا بغل دروازه روی میخ آویزان می‌کنم؛ در جیبم زیاد شرنگ شرنگ می‌کند.

حالا غنی همان کار ملا را می‌کند. کلکین دروازه را میله فلزی گرفته، کلید را بغل دروازه روی میخ امنیت ملی آویزان کرده که زیاد شرنگ شرنگ نکند.
شما مطمئن باشيد كه به تصديق مقامات استخباراتي جهاني و تمام قضاياي كه در داخل رخ داده ، استانكزي رئيس عمومي امنيت ستون پنجم و أجنت پاكستان و طالبان است و جاي كليد داني را به طالبان همه وقته نشان داده و ميدهد
مهاجر كابلي

>>>   تعهد غني به استخبارات پاكستان، استانكزي نماينده شمارا در رياست استخبارات افغانستان حفظ ميكنم بشرطيكه تبليغات و مخالفت تان را در برابر نيروهاي شمال و در صورت ضرورت با فرستادن نيرو در دفاع از من( غني) ادامه دهيد. غني متعهد به حفظ منافع ستراتيژيك پاكستان در افغانستان است همانطوريكه كرزي بود.

>>>   رئیس امنیتی ملی حق ندارد که وارد فاز سیاسی شود و با تروریست ها صحبت کند و حق ندارد که با دشمن در تماس باشد.

>>>   استانکزی جاسوس نه بلکه آدم بیکفایت است و اهلیت پیشبرد ریاست امنیت ملی را ندارد، در این بخش ستون فقرات دولت را تشکیل می دهد یک آدم فعال ، کارکشته و دانش آموخته اطلاعاتی باید استخدام شود.
به امید نابودی دشمنان انسانیت!
شمس تمنا

>>>   معصوم ستانیکزی یکی از پر اثرگزارترین چهره معاصر کشور میباشد که بدون ایشان حکومت فعلی اصلآ بقا ندارد و کسانیکه از همچو اشخاص و افراد وطندوست مانند اقای ستانیکزی بیم و هراس دارند انها در اخور دشمنان مردم افغانستان تغذیه میشوند و یاهم در گرو شبکه های جاسوسی کشور های همسایه قرار دارند
عبدالله اندرابی از کالیفورنیا

>>>   بجز فرزندان وطن پرست حزب دیموکراتیک خلق دیگران نمیتوانن جواب دندان شکنی بدشمنان افغانستان بدهند
غفوری

>>>   استاد ربانی هم توسط این شخص ترور شد

>>>   استانکزی صادق ترین ووطندوست ترین فرد درین حکومت است ،نظرات تعصب بار به نفع اشرار است ، استانکزی غصب نکرد بانک ندزدید ، با دزدان وغاصبان همدست نشد، ریاستیکه 70فیصد پرسونل آن از یک ولایت باشد استانکزی چی کرده میتواند ؟
ر

>>>   ریاست امنیت ملی حتی از زیر ریش خود خبرندارد اشرار می ایند بدروازه شان انفجار میکنند وخواب را برای این اختطاف گران ودسیسه بازان حرام میسازند
این چوپان دروغگوی که برای دیگران مکتوب می فرستد که زیر خطر هستید حالا برای خود مکتوب بنویسد

>>>   شماری از نمایندگان در واکنش به غیبت معصوم استانکزی رییس امنیت ملی در نشست استجوابیه مقام های امنیتی (روز چهارشنبه 8 حمل 97) با جمع آوری امضا خواهان استیضاح وی شدند.
لالی حمیدزی نمایند‌ی قندهار در نشست روز دوشنبه 13 حمل 97 این مجلس در واکنش به غیبت وی در نشست استجوابیه گفت: رییس عمومی امنیت ملی در کارهایش بصورت مطلق ناکام بوده است و بالای 80 درصد در کارهای سیاسی دخیل است.
بگفته حمید زی، اگر طالبان و داعش در ماموریت‌هایشان موفق شده‌اند، مسوولیت آن به استانکزی که بعنوان رییس عمومی امنیت ملی وظیفه اصلی‌اش را زیر پا کرده و مشغول فعالیت‌های سیاسی است، برمی‌گردد.
وی نمایندگان مخالف استیضاح را به چاپلوسی متهم کرده و گفته است که حمایت از جاسوس و خاین خود به معنای خیانت و جاسوسی است.
گفتنی است که برخی از نمایندگان مخالف استیضاح استانکزی هستند و تاکید دارند وی باید برای نشست استجوابیه به مجلس خوانده شود نه استیضاح.
قابل یادآوری است که بدنبال حوادث خونین در امن ترین نقاط پایتخت افزون بر برخی نمایندگان، شماری از مردم و جریان های مدنی نیز خواهان برکناری رهبران نهادهای امنیتی شدند اما با وجود تکرار فجایع امنیتی، این مقام ها تا هنوز در سمت خود باقی مانده اند.
بحث بی کفایتی مقام های ارشد امنیتی همچون استانکزی و نیز حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در حالی بار دیگر اوج گرفته است که چندی پیش آسوشیتدپرس در گزارشی از ارتباطات روزانه و هفتگی این دو تن با طالبان پرده برداشت.

>>>   استنکزی هم معیوب است و هم کهنسال وناتوان .در امنیت ملی باید یک
شخص سالم ،بیدار و جدی و جوان که انرجی کار داشته باشد تعیین گردد
سبحانی چاردهی

>>>   معصوم استانکزی شخص دروغگوی ازگرفتن ماهوار مبلغ ده هزار یورو را از جانب یک سفارت خانه خارجی توسط خودش که اقای شهزاده که شاهد وکیل مردم در پارالامان کشور و عضو شورای عالی صلح همکار سابق استانکزی در شورای صلح در سانه تصویر بیان کرده
کجا اقرار کرده بود علاوتااز همراهی و همکاری با ترورست فرستاده شده ای اس ای بجان پرو فیسور برهاندین ربانی ریس شورای عالی صلح و ریس جمهور سابق کشور که تا داخل خانه که استاد برهاندین ربانی بواسط بمب پنهان شده اش در داخل لنگی اش معصوم استانکزی همرتهی گرده و استاد را بشهادت رسانده بود کجا اقرار کرده است واز ضعف و ناتوانایی اش در کار ریاست امنیت ملی کجا اقرار است واز قوم کرایی اش که خواسته با خودش اقای همایون همایون معاون اول ریس مجلس پارالمان را با خود همراه کند و اقای همایون همایون انرا در صحبت هایش افشا کرده کجا اقرار است و ده ها عدم اقرار خیانت دیگر شنیده که اقراری خری و انکاری نریی .

>>>   دزد را بگو دزدی کن و صاحب خانه را بگو هشیار باش همین ضرب المثل در تو و حکومت شما % ۱۰۰ مطابق دارد، کلک!

>>>   استانکزی اگر راست میگویی پس بگو که داعس چگونه به شمال رسید ومیرسد وچرا جلو رسیدنش را نمیگیری.
دروغ بس است.
همه دست به هم داده اید تا گروه جانی طالب را بیاورید و مثلث خبیثه گلبیدین طالب و ارگ را تکمیل کنید و بعر رکتاتوری فاشیزم قومی را گسترش بدهید.
مگر این مکر و حیل شیطانی شما را خداوند به وسیله بنده های صالح خود خنثی میکند و آن روز دور نیست.

>>>   افسانه نيست اين يك واقعيت است كه تو پليد خوب در جريان آن قرار داري
تو و ارباب غني مريض شما ....ها مردم را گروگان گرفتيند .

معصوم استانکزی چهره جنایت کار ، مخوف ، متعصب و از بقایای محافظان باند جنایت کار حفیظ الله امین است که باید بالایش عدالت تطبیق گردد!

نام حفیظ الله امین با جنایات و قتل های بیشماری از هموطنان بی نام و با نام ما گره خورده است که معصوم استانکزی در حلقه محافظان آن جنایت کار قبل از شش جدی سال ۱۳۵۸ ایفای وظیفه میکرد ، کسانی که زمان حفیظ الله امین را به خاطره دارند نیک می دانند که چه کسانی برای خدمت به گارد حفیظ الله امین استخدام می گردید ، بعد از سرنگونی حفیظ الله امین، معصوم استانکزی به صورت تصادفی از مرگ نجات یافت و جبرا به ولایت بدخشان در قطعه ۲۴ اردو در شهر فیض آباد تبدیل گردید ، شاهدان عینی می گویند که استانکزی در ولایت بدخشان باترس و پریشان حالی زندگی می کرد و هر لحظه انتظار دستگیر شدن را به جرم همکاری با حفیظ الله امین می کشید تا اینکه با استفاده از جناح بندی های درون حزبی خود را از کام مرگ نجات داد.

استانکزی نظر به تعصب افراطی که با اقوام تاجیک ، هزاره و اوزبیک دارد از کشتن نام داران این اقوام لذت می برد و از به قفس انداختن قیصاری ، قریشی و علیپور روح بیماری خود را تسکین می دهد و این امر را اجرای عدالت می داند ، در مقابل ، جنایت کاران که دست شان با خون هزاران هزار مردم افغانستان اغوشته است و نام شان نماد از تخریب شهر کابل است ، در لیست سیاه ملل متحد به جرم وحشت و دهشت قرار داشته است امروز از جانب استانکزی در قصر ها جابجا گردیده اعاشه و اباطه می گردد ، هزاران هزار تروریست که قاتل مردم ، سربازان و افسران بودند از زندان ها رها گردید و این امر از نظر استانکزی اجرای عدالت است ، برخلاف قیصاری و قریشی باید اعدام گردند و علیپور هم باید به سرنوشت جمال قاشقجی گرفتار گردد چون بر ضد تروریسم و در جهت حفظ امنیت مردم خود جان فشانی کرده اند ، رهایی علیپور در اثر تظاهرات و تلفات مردم از زندان فاشیزم عصاب استانکزی و همفکران شان در مجلس سنا را به نابودی کشانیده است و نزدیک است که سکته قلبی کنند ، اگر قرار است که عدالت به خاطر جرم و جنایت بالای کسی تطبیق گردد آن شخص استانکزی است که باید نظر به گذشته سیاهش مورد محاکمه قرار گیرد نه علیپور ، علیپور فقط از امنیت مردم خود در مقابل تروریزم دفاع کرده است که باید تقدیر می گردید.

حسن علی عدالت

>>>   درقتل استاد ربانی هم دست داشت.خبر بود اگر خبر نمیبود بامهمان پهلوی استاد میبود حتمن کشته میشد خبر بود خودرا گوشه کرد تا کشته نشود.کسی پرسان هم نکرد بلکه ارتقا داده شد.

>>>   به بوت حفیظ الله امین نمیرسد

>>>   کاملا درست است.
این جنایتکار یکی از محافظین قابل اعتماد حفیظ الله امین بود.اصلاً نظامی نبودوازفارغان مکتب تخنیکی مخابرات انوقت بود وبه اساس اعتمادی که باند امین به وی داشت تعدیل رتبه شد. بعد از سقوط امین به غند 24 بدخشان رفت واز سایه خود می ترسید.ازین می ترسید که اگررازش افشاشود مجازات سخت در انتظارش خواهد بود.تمام القاب وعناوین ودرجه تحصیلش ساختگی ودروغین است.آدمی است کم سواد وبی سویه.اما مهارتش در جاسوسی ووطن فروشی بالاست.شخصی است فوق العاده حیله گر،عهد شکن وغیرقابل اعتماد.
زمان افسرسابق اردو

>>>   اقای عدالت بااحترام به شما! شاید شما از قوم پرافتخار هزاره هستید وخوشبین علیپور٫من تاجک دوستدار مسعود هستم(نه مجاهد بودم ونه هستم)٫ ان ازبک خوشبین دوستم است وان دیگر پشتون طرفدار ستانکزی٫ غنی و..
پس به این مرض قوم٬ زبان وملیت پرستی همه کم وبیش مصاب هستیم.متاسفانه.
عاقل

>>>   صد فیصد دروغ است . ستانکزی درتسلیمی خوست به اشرار دست داشت اګرچینن می بود قوماندان قوای خوست که ازجنرال های خلقی بود خود کشی نمی کرد. این یک افترا است. که باعث نام بدی امین قربانی توطیه روسهاو عمال شان باید نګردد.
پنجشیری

>>>   علت عدم دستگیر و زندانی ناشدن قوماندن قانت یکی از قوماندان گلبیدین حکمتیار قاتل نماز گذاران روز جمعه در داخل مسجد ولایت تخار که به کشتن ملای مسجد رفته بود به ممانعت مردم نماز گذار روبرو شد چندین تن انهارا بشهادت رساند و میرویس قوماندان قوماندان دیگر حزب گلبیدین حکمتیار در ولایت بغلان که متهم به چندین اختطاف و قتل انها و دریافت چندین جسد از داخل چاه خانه ان و راه گیری و مقابله با نیرو های امنیتی متهم است مردمانمتضر از جنایت ایندو قوماندان گلبیدین باربار شکایت کرده ولی نسبت حمایت گلبیدین ازین دو قوماندان جنایتکار که واضح و سریح حمایت خود را از ان بیان کرده تا امروز دستگیر زندانی نشده و ازادانه گشت و گذار دارند و جنایت انجام میدهند و همکار با طالبان ترورست خاین وطنفروش هستند.

>>>   من نمیدانم آن .... های که تا حالا چندین بار جنایت را در محله های خودشان بالای مردم انجام دادن وخود شان را وابسته حکمتیار خبیث میدانند. چرا حکومت افغانستان درمقابل چنین اشخاص خراب کار وبی پدر و مادرخاموش نشستن کاملا واضح است که این ها جنایات نا بخشیدنی را انجام دادند. برای این که قصاب کابل که خودش شامل جنایات زیادی است از آن ها حمایت می کند آنها همینطور به کار های پست شان ادامه می دهند.انشاالله که روزی فرا میرسد که خودي همین گلبدین را مردم به پای میز محاکمه بکشند.هرجای که اشخاصی فاسد آق پدر و مادر دزد لچک است گلبدین خبیث ازآنها حمایت می کند لعنت خدا بر تو شخص بی رحم و سنگ دل که دلی هزار ها نفر را شکستی

>>>   واقعا خنده اور است!!!!
صدها طالب خون خوار را که جوانان ما در پلیس واردو قتل عام کردند ودستشان تا مفرق به خود مردم بیگناه الوده است بدون کدام تعهد نامه ازاد کردید.
داعش را با هلکوپترهای اردو نجات داده ودر مهمانخانه های دولتی جا داده وپذیرایی نمودید
قصاب کابل را نه تنها بدون تعهد نامه بلکه با دادن باج وامتیازهای فراوان همچون یک قهرمان استقبال وبر گرده مردم سوار کردید
وصدها جنایت که خود واطرافیانتان بر مردم روا داشتید به کنار.
آنوقت یک فردی که با دشمنان نظام ومردم میجنگد انهم با حمایت مردم ازاد کردید اینقدر مایه ناراحتی شما شده؟؟؟؟؟
واقعا خنده اور است.

>>>   اقای استانکزی دیگر فریب مردم کافی است مردم دگر میدانند شما فقط به فکر پشتونیزم کردن افغانستان هستید لیکن شما وارگ نشینانتان این ارزو را به گور خواهید برد مردم اگاه هستند ومیدانند شما دیگر هیچ اعتباری ندارید مردم بزرگ افغانستان سلاح به دست مگیرند ودر مقابل شما وهم قطارانتان به نام طالب و...مبارزه مکنند واز ناموس ووطنشان دفاع مکنند افرین بر علیپور وهمرزمان علیپور
احمد ولی

>>>   طالب درافغانستان این قدر جنایت می کند وجمایت معسوم استنکزی ازطالبان ایا قابل قبول است

>>>   استانکزی فاشیست بسیار خطرناک ضد هزاره و تاجنگ و ازبک است .طالب و داعش است

>>>   پاسداران نظا م های کنه ووتمامیت خواه این ثبات پرستان کج آهنگ همیشه در طول تاریخ دسیه ساخته وتوطیه نموده اند ووطنپ بالای شما هم صد ها نوع دسیه وتوطیه ناروا که تصور آنرا هم نکینیم رستان واقعی ومردمی را با سبوتاژ وتهامات ناروا علکاری ها که از کاه کوه میساهتند درمغز شان همیشه دسیسه حکوما میکند این روند درسلطنت محمد زطای ها معمول بوده ومحمدزایی ها افغانستان را به کشتارگاه تبدیل کردند که به همه معلوم ورکر آن درین ناممکن است.دسیسه علیه شماهم جز دسایس است که قبیله کسی دیگر را نمیخواهد چنان دسیسه بسازند که مرم تصور آنرا هم نکنند.تجاربی که من ازین دسایس واتهامات ناروا بخاطر دارم درخاطرات من ثبت است خیلی ماهرانه دسیسه میسازند درطول دوره خدمت من در دولت بسیار مسایل را دیدم.انگلیس درین خاک تجربه دارند وآنرا به دست نشانده های خود به میراث میگذارند.
باحترام عبید الله .نجرابی.

>>>   متاسفانه درافغانستان تحمل بعضی حرف ها برای بعضی طبقات و مردم مشکل است.علت آن هم برخورداری قدرت سیاسی حکومات گذشته وازدست دادن قدرت سیاسی فعلی این وضعیت را بوجود آورده است.من در یک سخنرانی پدرام شنیدم که یک وکیل با خیلی جدیت و جذبات صدا میزد که میرویس خان بابا و ملا عمر واحمدشاه بابا کجا هستند که کلمه افغان و نام افغانستان را قبول ندارد.شما به حرف این وکیل متوجه شوید که از چه احساسات و بیانات ریشخند آور درمجلس بعضی مردم را تحریک میکند و ماجرا جویی میکند حتی ملاعمر رهبران طالبان را هم حامی یک ملیت خاص میداند و ملا عمر را یک خنجر تیز بالای ملیت های دیگر به شمار می اورند.بهر صورت باید چنین وکیلان بدانند که ملیت های محروم ومظلوم افغانستان حرف های زشت و زننده وانواع فشار یک قوم خاص صاحب قدرت سیاسی و نظامی را تحمل کرده اند.حالا قرن بیست و یک است و جهاد مقدس تمامی معاملات و معادلات سیاسی چندین قرون گذشته را از اساس تغیر داده است.نمایندگان پارلمان وولسی جرگه باید درین قرن خیلی تحمل بردار باشند تا خدای نخواسته برخورد بد و واقعه دلخراش در پارلمان بوجود نیاید.
الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین

>>>   وقت شکایت از ستانکزی خاتمه یافته است باید به عمل توجه نمود که چه باید کرد؟ ستانکزی به اهداف خود یعنی حاکمیت یک تعداد پشتونهای متعصب که باید حاکم باشد ادامه میدهد و معاشات و زندگی مملو از دالری خود را نیز ادامه میدهد اینها وجدان ندارند.
شبگیر

>>>   اين كوچى خلقى ر... را چتل استان تعين كرده از صلاحيت غنى معدنچى بالاست. كه اين غدار را تبديل كند.
بعد از بين رفتن صدام از افراد او براى قتل عام عراق استفاده كردند و در كشور مان بعد از دَاوُدَ از خلقى هاى بيسواد پيراهن سرخ تا به حال از همين خلقى هاى چورى فروش زاده و چوپانهاى بيسواد استفاده ميشود.
ح ع

>>>   یک تعداد دوستان نسبت نداشتن معلومات وآگاهی سیاسی طوطی گویااضهار نظر میدارندکه گویامعصوم استانکزی از باندامین ناامین است واز طرف دیگر اتهام میبندندکه اجنت پاکستان است گفتار ضد یک دیگراست که به گفته این صاحب نظران یک طفل میخندددر حالیکه امین وپاکستان دشمن یک دیگر بودندخلقی ها وپرچمی ها همیشه پاکستان رادرخطابه های خودارتجاع سیاه میگفتندومجاهدین وطرف داران شان را جیره خوران ودال خوران خطاب مینمودند یک طرف قضیه جانب دیگر قضیه این است که اگرمعصوم استانکزی نفرخاص امین میبود در همام زمان برایش یک موقف وچوکی میداد مانند تنظیم هایکه بعداز سقوط حکومت داکتر نجیب الله به اریکه قدرت رسیندبه مجرد رسین به قدرت تا جایکه پنچرمین ، سقوه، نان بای، مستری، دلاک ، کسیه مال ، کلینر وجوالی باسواد وبیسوادکهمربوط به به گروه های استخباراتی خود تنظیم ها بودند ویا به نحواز اشکال به غربی بسته گی داشتن در مقام های بلند دولتی ونظامی رسیدند که امروز مردم وملت مابه نسبت نداشتن علم وندانش هدف خدمت به وطن زجر آن را میکشند امروز طوریکه دیده میشود به مجرد اشغال افغانستان توسط امریکاه وانگلیس ها در گام نخست تمامآ بقایای خلقی وپرچمی هاراکه درادارات نظامی ودولتی کوچکترین پست که هم داشتن به بهانه دی.دی .آر وایزافه تشکیل خانه نشین نمود زیرا که آنها دشمن امریکایی ها در طول زمان بوده وهستند ودر همان وقت میگفتند که امپر یالیزم خون آشام امریکاه که امروز به هم مردم وجهان اسلام ثابت شده است که واقعآ امریکاه دشمن اسلام وافغانستان است شخصآ به نام خدا سوگند یاد میکنم که نه طرف دار خلقی ها وپرچمی ها استم ونه طرف دار جهادی های ودیگر سازمان های سیاسی منحیث یک افغان ومسلمان طرف دار واقعیت هابوده وهستم بیاید از واقعیت بگویم وکتمان واقعیت نکنم که همه ما وشما به پیش خدا وند(ج) رفتنی هستیم ..
معصوم استانکزی یک فرد صادق به وطن و خدمت گار به مردم خود است ویک دشمن آشکارا برضد حکومت پاکستان وایران است نه مانند رهبران تنظیم ها که همیشه ازاین دودشمن اصلی وهمسایه ناخلف ما ایران وپاکستان تمجید وستایش مینمایند،نظرات تعصب بار به نفع اشرار ودشمنان داخلی وخارجی مااست ، استانکزی غصب زمین نکردکدام بانک ندارد ، با دزدان وغاصبان همدست نشد،مانند رهبران فاسد زیر چتر اسلام عزیز چور وچپاول نکرده است مانددتفنگ سالاران پارتمان ها ، بلند منزل ها، تلویزیون ها ،رادیوها درداخل و خارج کشتی های تجارتی وغیره وغیره ندارد.همین را میگوید پاکی وصداقت وایمان دارییک شخص .
کی پیش امریکایی ها وانگلیس ها زاری کنان رفت با گرفتن ملون ها دالر وآویختن حلقه غلامی به گردن خود دشمنان دیرینه وطن ومردم ماراآورد؟ کی از امریکایی ها تقاضاانداختن بم های بیتر را میکرد؟ بنآ نباید از دین واسلام عزیز برای پوشیدن جنایت های نابخشودنی خود دست پاک ساخت در افغانستان کی ظلم وجنایت نکرده است از خلقی ،پرچمِی، اشرار های پاکستانی وایرانی ، تا حکومت امریکایی ها همه بالای مردم ظلم وجنایت نمودند شهر کابل را که سوختاند وبه ویرانه مبدل نمود وبیشتر از 63 هزار شهروندان کابل از طفل گرفته تا زن ومرد پیر وجوان به خاطر اقتدار شیطانی وقدرت طلبی رهبران فاسد وجلادان تاریخ به شهادت رسیدند ؟خانه های شان چور وتاراج گردید ونام آن را فتح الفتوح گذاشتن که اگراندکی وجدان داشته باشندویا میداشتن این چنین الفاظ را نمیکفتند وافتخار نه میکردند بسیارجای شرم وخجالتی بود واست من منحیث یک دری زبان که ازپیوند دادن خود بنام تاجک ، پشتون ، هزاره وغیره خجالت میکشم اظهار میدارم در زمانکه تمامآ قدرت سیاسی ، نظامی ودولتی دراختیارمادری زبان ها بودچه کردیم وبه مردم چه دادیم به جز از کشتن ، سوختن ، خراب کردن در زمانکه ریس جمهور ، وزیر دفاع ملی ،وزیر خارجه، وزیر داخله ، وزیر،وزیر امنیت ملی ، مالیه ، مهمتر از همه صدراعظم وسایر ارگان های مهم نظامی وملکی همه دری زبان بودندکدام گلی را به مردم کشت نمودیم که امروز از این قوم وآن قوم گیله وشکایت داریم اگر یک انگشت انتقاد را به طرف کسی دراز مینمایم متوجه باشیم که سه انگست به طرف خود ما است بیاید که از یاوه گویی ها بیمورد تعصب های لسانی ،قومی،سمتی ونژادی چرندیات بگذریم ودست یک دیگر خودرامنحیث یک مسلمان وافغان بگیریم ودر نجات وطن مشترک خود از دل وجان همکاری نمایم

>>>   هر مملکت متشکل از چهار ستون میباشد
ستون اول - ملت
ستون دوم- حکومت
ستون سوم- مملکت
ستون چهارم- نیروهای مسلح
دیگر غیر از این چهار ستون .هر،ستون که بوجود میایدخارج از تشکیل است.بی پروا.خودسر.ضرر رسان.منشه طلب.خائن.منصوب میشود آقای استانکزي شامل آن ستون میباشد

>>>   کاملا مشخص است که غنی نمی خواهد که این دونفر مجرم که به اسم قوماندان فلانی و فلان درتخار وبغلان دست به جنایت زدن اما عاملین جنایت که از حمایت قصاب خبیث کابل برخوردار است حمایت میشود.بلاخره این دنیا صاحب دارد یکی آن بالا بالا ها است فقط میخواهد بندگان اش را امتحان کند.حکومت جای که این دونفر قطاولتريق را بجزاي اعمالشان برساند.چون پای یک جنایتکار بين المللي درمیان است آنها همینطور راست .چون کسانی را ان ها بقتل رسانده که فعلا نی زور دارند نی چیز دیگری .خانواده های شان فقط منتظر خداوند نشستن .این جنایتکاران بجزاي اعمالشان برساند فعلا آن هابخودشان.قدم میزنند ای گلبدین خدا لعنتت کند.انشاالله روزی برسد که همگی محاکمه تو جنایتکار را تماشا کنند انشاالله

>>>   تا حالا فکر کردید.از آمدن گلبدین جنایتکار.دوسال میگذرد با آن که حکومت هزینه سنگین را به این جانی تباه کار پرداخت می کند.دراین دوسال این خبیث مرتد چه کاری مثبت به نفع مردم و حکومت انجام داده فقط میشود یک مورد اش را نام ببرید.موقع سقوط دادن طالبان که این جانی فراری بود مثلی دیگر گروه ها که با جامعه جهانی یکجا برای سرنگونی طالبان جنگیدن تلفات دادن خیلی ها به شهادت رسیدند خیلی هایشان معلول ومعيوب گردیدن..وگل بیدین در پاکستان در قصر هايکه از خون همین ملت ساده دل آماده و ساخته بود با دختر های سکس ماسين اش زندگی شاهانه میکرد وبعدازانکه آب از آسیاب افتاد کم کم دلبند هایش را ميفرستاد سفارت آمریکا در پاکستان .دراصل این خوش تیپ های ناز بود پیوند های قطع شده پدرش را دوباره با آمریکایی ها وصل نمودند این ها بخاطر رسیدن به ان قدرت لعنتی حاضر اند خیلی چیز ها را از دست بدهند ... ای گلبدین مخوف.روزي برسد که خبری تکه تکه وپاره شدن را از طریق رسانه بشنويم انشاالله.

>>>   باند حفیظالله امین برتراز با باند جهار یار کبار است! انها ایران را چور کرد خراسان را چور کرد اما باند پاک امین هیچ دزدی نکرد! امین براستی دشمن اسلام بود!!!!!!!!!!! کدام اسلام؟ همین اسلام که از طرف مجاهد و طالب بر افغانان تحمیل و بدتر از کفر بتپرستی است! همان بتپرستی بهتر از این ریش دروغ است!ای کاش بان امین باز قدرت را بګیرد تا اسلام واقعی را بشناسیم!

>>>   يك نفر بي .....اينجا خود را دري زبان معرفي كرده . اين شخص دري زبان از فارسي زبان بودن و تاجك بودن خود هم منكر است و ميگوييد صرف دري زبانم بعدا به مدح كلي ستانكزي پرداخته و او را يك فرشته معرفي كرده و تا توانسته رهبران تاجك را كوبيده. به نظر شما اين شخص كي باشد؟ ايا خود استانكزي ؟ يا چوكره هاي دري گويش؟ يا از جمله متعصبين قبيله؟
سهراب

>>>   ستانكزي يك ادم ايلايي است بخاطر توطييه در كشتن رهبر جهاد و مقاومت افغانستان به اين چوكي ها رسيد. ما و شما كل ما ميدانيم چي به چي است. كل توطييه ها توسط افراد خايين و غلام حلقه بگوش و غيره رهبري و عملي ميشود تا افراد خدمتكار در قدرت نباشد.

>>>   غني نميخواهد اين وطن ارام شود اگر ميخواست يك قاتل و يك گوسفند خيل را در پهلويش نميگرفت.،

>>>   صدقي كل مردم شود اين ستانكزي كه كل مردم اين شخص را بد ميگوييند .

>>>   اينها غير از خيانت و وند گيري و دزدي و مافيا بازي كاري ديگري ندارند. انتخاب همچو افراد نشانگر عقل و سليقه غ است.

>>>   ما خو تا فعلا از برطرفي اين شخص بيكاره و تنبل چيزي از تلويزيون نشنيديم خدا كند كه يگان نفر كه خايين نباشد به جايش تعيين شود.

>>>   ستانكزي احتمالن سرطان پروستات دارد و رفتني است

>>>   با سلام و روز بخیر :

از قول یک منبع معتبر :
یکی از مقامات عالی رتبه امریکایی در مورد مذاکرات با طالبان و گفتگو های صلح بعد از نشست اخیر در امارات چنین گفته است :
بعد از تشکیل شورای عالی صلح تا مذاکرات اخیر با رهبران طالبان در قطر و امارات متحده عربی ، رهبران افغانستان در گذشته حامدکرزی و همکارانش و در حال حاضر داکتر اشرف غنی و همکارانش همواره تاکید میکردند که ما طرفدار مذاکره و مصالحه هستیم و هیچ مشکل با طالبان نداریم ، برادران ما استند از بی عدالتی و برخورد برخی حلقات مجبور شدند مسلح شده اند و می جنگند و اما جبهه شمال مخالف اشتی ملی استند ، استاد عطا ، جنرال دوستم ، قانونی ، صلاح الدین خان ، محقق ، اسماعیل خان وغیره .
اما حال متاسفانه بعد از این همه سالها متوجه شدیم که ما را فریب دادن و همواره انها را (شمال )به ما دشمن معرفی کردن در حالیکه خودشان بخاطر حفظ قدرت و فساد اشتی و مصالحه را نمی خواهند و از امدن صلح هراس دارند چون موقف انها از جانب همتباران شان در خطر است و حال می خواهند بار دیگر برای حفظ قدرت با عوام فریبی از نیرو های مقاومت استفاده کنند ، در حالیکه صادق نیستند و این انتخاب نیست ،بلکه مجبوریت است و سیاست مقطعی تا ما را مجبور به عقب نشینی از مذاکرات بسازند ، اما امریکا تصمیم اش را گرفته است.

جاويد كوهستانى

>>>   برادرهای نهایت عزیزم در عقب یک انسان آنقدر توطعه نکنید عمل بد و. دور از انصاف است که ما هر یک از وطنداران خود را در پست های اساس دولتی کارمیکنند به دستگاه های استخباراتی دیگر کشورها متهم کنیم ،تا چندی پیش وزیر صاحب داخله فعلی غنی هزاران و. هزاران سخنان نامناسب ناسنجیده نثار میکرد اما حالا وزیر صاحب داخله شد ،بگزارید این مردم مار کنند و. همکار دولتان باشید نه به شیوه های خاص دولتمندان را رسوا و سر افگنده سازید ،دولت ضرورت دارد به آرامش کار های دولتی را به پیش ببرند نه اینکه به اشکال مختلف تخریب شوند ،امید که برادران ما خود. را اصلاع نماید
عبدالله ریحان

>>>   همه باید بدانند که رهبران پشتون همیشه در پی تخریب بزرگان سایر اقوام بوده وبدون شک این پروسه ازگذشته تا کنون ودر اینده نیز ادامه خواهد داشت بهتر الست رهبران سایر اقوام به خصوص تاجیک ها به مردم مراجعه کرده ودرپی نجات مردم باشند وگرنه از این بیکفایتی اینها مردم ناراض اند وهرگز نسل های بعدی اینهار نخواهد بخشید وانگاه خداوند بر اینها ستم خواهد کرد
س کابل

>>>   رهبران پشتون بی کفایت نیست بی کفایت کسانی اند که دروقت خاص به کولاب لانه اصلی شان پناه میبرند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است