مخاطب مردم و نامزدان پست ریاست جمهوری ...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۷/۱۰/۳ کد خبر: 156605 منبع: پرینت

دهه هفتاد و جنگهای تحمیلی در راه است.
سلطه جویان برای بقای حکومت بر مردم، از نفاق قومی استفاده خواهند کرد.
برگشت خفتبار نیروهای آمریکایی از کشور، بی اعنمادی مردم و کشورهای کمک کننده به سران حکومت وحدت ملی، شکست مذاکرات غرب با طالبان، ضعف حکومت در میادین نبرد نظامی، اقتصادی و سیاسی در منطقه و جهان، نبود استراتژی مشخص دوست و دشمن با عث میشود که تیم ارگ در انتخابات پیش رو شکست خود را پیش بینی نموده و راه گریز از این مجلاب را در بحرانی ساختن اوضاع کشور جستجو نماید.

تجربه حکومت مجاهدین در دهه هفتاد میتواند الگوی مناسبی برای ایجاد بحران و دوام حکومت فعلی تیم ارگ باشد.
نشانه های چون به بحران کشیدن نتایج انتخابات شورای ملی وعدم راه یافتن نمایندگان واقعی مردم در لیست ابتدایی و نهایی از جانب کمیسیونهای انتخابات و شکایات، به تعویق افتادن انتخابات شوراهای ولایتی و ولسوالی ها و همچنان ریاست جمهوری به عنوان حرکتهای ملی و مردم سالاری در دهه دمگراسی... از بهانه و دلایل ایجاد بحران در فضای سیاسی کشور بوده و میباشد.

آنچه موجب نگرانی میباشد فقر اقتصادی مردم، موجودیت فساد اداری، عدم شایسته سالاری در تایینات و به انحصار کشاندن قدرت و ثروت به نفع حلقه خاص در حکومت از یکسو و فربه شدن مخالفین دولت در رآس نیروی جنگی طالب و ورود گلبدین حکمتیار با هزاران میل سلاح های مختلف النوع و افراد غیر مسوول در شهر کابل میتواند به عنوان دغدغه ذهنی مردم و کشور بطرف بحران و در ایجاد و شدت بخشیدن جنگ های قومی به نفع تیم ارگ عمل کند.

نقاط بحران در حوزه های غرب، شمال و مشرقی بر سر راه نیافتن نمایندگان واقعی مردم به پارلمان از هم اکنون متصور است که در موقعش برای ایجاد نا امنی و بحران برای تاخیر افتادن انتخابات ریاست جمهوری و ((پیچ و مهره شدن صندلی)) ریاست جمهوری چون گذشته، از آن استفاده خواهد شد.

راه حل بیرون شدن از این بحران میتواند در ابتدای شکل گیری تیم های ریاست جمهوری با تهداب گذاری معقول و نزدیک به خواست ها و واقعیت های جامعه افغانستانی در کشور و منطقه در زیر بنای نظام آینده کشور جستجو نمود.

تشکیل حکومت های فدرالی و یا حد اقل داشتن کرسی صدارت و انتخابی شدن پست های والیان و شهرداران در ولایات به نوعی تقسیم قدرت معقول و اشتراک واقعی مردم در تعیین سرنوشت شان، میتواند به عنوان سدی در برابر انحصار و خودکامگی و تبعیض عمل نماید.

محمد ناصر احمدیان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامزدان
احمدیان
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد ايتلاف ما به ايتلاف راي ميدهيم ديگران شان نميتوانند از مردم دفاع كنند و اراده دفاع از مردم را هم ندارند.

>>>   اين پوست رياست جمهوري هم تكه تكه شايد شده باشد با اينقدر بزكشي كه سرش شد ماشاالله چپ اندازان هم خستگي ناپذير با اسپ هاي لنگ و لاش و بي اراده و كوركورانه ميدوانند. بعضي هاي شان هم خر سوار استند ولي ركاب و زين اسپ دارند.
معلم نصرالدين


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است