استفادۀ انتخاباتی از بودجۀ ملی توسط غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۷/۱۰/۳ کد خبر: 156604 منبع: پرینت

یک پژوهش تازۀ دیدبان شفایت نشان می‌دهد که در جریان حاکمیتِ حکومت وحدت ملی در افغانستان، «نوعی برنامۀ موازی در برابر بودجۀ ملی» ایجاد شده است.

به گزارش ماندگار، مسوولان در دیدبان شفایت در یک نشست خبری گفتند که بودجۀ ملی یک‌سری کارشیوه‌های پاسخگویی دارد، اما یافته‌های آنان نشان می‌دهد که در دو ماه گذشته، مسوولانِ بلندپایۀ دفتر محمداشرف غنی به ولایت‌ها سفر می‌کنند و برای مردم، «خارج از بودجۀ ملی و پروسۀ تدارکاتی»، وعدۀ پروژه‌ها انکشافی جدید می‌دهند.

دیدبان شفایت در حالی که از کسی نام نمی‌برد، اما می‌گوید که این کارِ مسوولانِ بلندپایۀ دفتر محمداشرف غنی، نوعی «کمپین انتخاباتی» محسوب می‌‍شود.

پژوهش دیدبان شفافیت همچنان نشان می‌دهد که حکومت وحدت ملی بودجۀ ملی را به گونه‌یی تنظیم می‌کند که قابلیتِ نفوذ سیاست‌مداران را حین اجرای این پروژه‌ها داشته باشد و پروژۀ یک ولایت را به ولایت دیگر و از یک وزارت را به وزارت دیگر اجرا کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیدبان شفافیت
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد دفتر دیده بان که واقعیت ها را برملا میکند
فرهاد هروی مقیم کابل

>>>   غني ميداند كه هر كار كند بعدا به خارج وطن اصلي اش فرار ميكند و كسي هم محاكمه اش نميتواند و تا سازمان شفافيت بين الملي دوسيه اش را دنبال ميكند از اثر كبر سن از دنيا رفته است بنابرين در قصه هيچ چيز نيست.

>>>   او برادر كي پرسان كند؟ قانون اساسي مساسي را اين اقاي متقلب لگد مال كرد.

>>>   ياره سر غني خو كل مردم دل به درد است اين چي كرده راهي است يكي نيست كه پرسانش كند كاكا خيريت خو است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است