انتقال رونق گردشگری از پاکستان به هند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۷/۱۰/۳ کد خبر: 156601 منبع: پرینت

سیاست‌های سختگیرانه و مغرضانه مرزی پاکستان باعث گردیده است تا رونق گردشگری سلامت از پاکستان به هند منتقل شود.
وزارت تجارت پاکستان اعلام کرد که به دلیل سیاست‌های مرزی این کشور با افغانستان علاوه بر صادرات، صنعت گردشگری سلامت پاکستان نیز به شدت آسیب دیده است.
گردشگر سلامت به افرادی اطلاق می‌شود که برای دریافت درمان پزشکی از کشور خود به دیگر کشورها سفر می‌کند.

تا سال 2016 پاکستان به دلیل فرهنگ و زیان مشترک و هزینه‌های کمتر آن در مقایسه با هر کشور دیگری در منطقه از جمله هند، مقصد اصلی گردشگرهای سلامت از افغانستان بود.
با این حال از سال 2016 به بعد روند گردشگری سلامت از افغانستان به پاکستان کاهش قابل توجهی یافت و به سمت هند تغییر مسیر داد.

به گزارش «داون نیوز»، وزارت تجارت پاکستان فهرستی از دلایل برای این تغییر جهت را منتشر کرد که از جمله آن‌ها سیاست مدیریت مرزی، مشکلات برای اخذ ویزا، بازرسی‌های غیرضروری امنیتی در گذرگاه‌های مرزی و دریافت گزارش اجباری از پولیس و تاییدهای امنیتی را می‌توان نام برد.

بر اساس این گزارش، ماهانه هزاران نفر از مردم افغانستان برای دریافت خدمات پزشکی به هند سفر می‌کنند؛ با وجودی که تمایل دارند این خدمات را در پاکستان دریافت کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گردشگری
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   سخت گیری های پاکستان باشد شهروندان خودش هم به هند خواهد رفت
امین پوپل استرلیا

>>>   ر قدریکه پاکستانی ها از اعمال غیر انسانی و ظالمانه در مقابل مردمان کشور ما کار گیرند به همان اندازه نفرت بیشتر مردم ما را بخود و کشور شان کسب میکنند مردم ما منحیث کشور بنام اسلامی با مصرف ملیون ها دالر غرض تداوی شان به پاکستان سفر میکردند اما در عرض را پولیس دزد پاکستان با وصف اسناد مریضی شان و پاسپورت با ویزه از سفارت پاکستان جیب های انها را به عنوان کونا گون خالی میکردند و مریض و مریضداران را دچار مشکلات بیشتر میکردند به همین اساس از یکطف ویزای کشور دوست هندوستان به اسانی بدست میاید واز جانبی وبر خورد مردمان ملکی و نظامی و دوکتوران هندوستان در برابر مردم ما خیلی انسانی و اخلاقی و دوستی واقعی است بیشتر مردمان بکشور هندوستان به جهت تداوی شان که کمتر از مصارف پاکستانیشان حزینه دارد به هندوستان میروند .

>>>   هردويش سر ما تجارت ميكند. راه حل اين است كه خود ما بايد شفاخانه قلب جور كنيم ديگر راه ندارد و پول ما هم به خارج ميرود و مردم ما هم به زحمت اند. ولي شفاخانه بايد شخصي نباشد دولتي باشد مفت باشد و تمام وسايل و داكتر هاي اصلي و متخصص را داشته باشد هيچ چيزش تقلبي نباشد و همه معاينات و تداوي و جراحي را معياري انجام داده بتواند به اندازه كافي بزرگ باشد كه همه مريضان قلبي كشور را پوشش داده بتواند و بيربار و بي نظمي نباشد و در صورت ضرورت عوض مشاوران مفت خور خارجي وزارت ها چند تا داكتر متخصص خارجي را در انجا معاش خوب بدهند كار ميكند و بعد از چند سال داكتران خود ما ياد ميگيرند و انرا پيش ميبرند.
معلم نصرالدين


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است