آیا گروه طالبان با ارگ نشینان کابل مذاکره خواهد کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۴    ۱۳۹۷/۱۰/۲ کد خبر: 156591 منبع: پرینت

بعد از عدم مذاکره طالبان با هیات اعزامی ارگ نشینان در امارات متحده عربی ، ارگ نشینان کابل شوکه شدند و برای فرار از تحقیر طالبان یک شبه به یاد مردم افتادند ، از قانون اساسی ، حقوق زنان و دموکراسی یاد آوری کردند و با عصبانیت هریکی از آنها اعلامیه دادند ، اعلامیه ، قهر و خشم ارگ نشینان بیش از اینکه متوجه طالبان باشد متوجه آمریکایی ها است زیرا طالبان بارها گفته اند که ارگ نشینان در جایگاهی نیستند که صلاحیت مذاکره را داشته باشند ، در حالیکه ارگ نشینان در مقابل منافع آمریکا ارزش دوتایی‌ پشه را هم ندارند.

بعد از مذاکره ابوظبی آمریکایی ها برای رضایت طالبان دست به اقدام دگر زدند و اعلام نمودند که نصف از قوای نظامی خود را از افغانستان خارج می کنند.
به گزارش مطبوعات آمریکایی از جمله ای بی سی نیوز این خبر باعث شور و شعف صفوف طالبان از هلمند تا کنر گردیده است.

ارگ نشینان کابل از گروه طالبان محاسبه غلط داشتند و فقط در چوکات قومی به آن ها نگاه کرده آن ها را تقویت می کردند در حال که تمام گروه‌های تروریستی یک خصلت دارند و آن تمامیت خواهی و عدم تقسیم قدرت خارج از دایره گروه های تروریستی است ، بنا بر همین اصل هنگام که گروه طالبان با آمریکایی ها به نتیجه برسند با ارگ نشینان کابل مذاکره خواهد کرد و آن مذاکره برای تسلیم ارگ نشینان خواهد بود.
در چنین یک وضعیت این به مردم افغانستان تعلق دارد که با پیام آوران جهل ، سیاهی ، تباهی ، شلاق و قمچین چگونه خود را آماده می کنند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   سالهاست که هدف امریکا اقتصاد دست نخورده منطقه است تا شرکتها و شرکای خود را مصروف کند و مالیه بگیرد.
بلاخره در ماههای اخیر به زور تحریم های تجاری ، مخالفین خود خصوصاً چین را تقریباً تسلیم ساخته که یکی از نشانه های آن واداشتن پاکستان به صلح افغانستان است که چین این کار را کرده.
بلاخره ما مجبور به صلح میشویم چرا حالا این کار را نکنیم که امریکا بخاطر پلانهای خود ، صلح و طالبان را کنترل خواهد کرد.
اس پ هزاره

>>>   مجبور استند مذاكره كنند اگر مذاكره نكنند قهر اشرف غني را تور ميدهند شما باور كنيد كه اگر غني به اردو دست باز دهد طالب مالب را ديگر نميبينيد.

>>>   اگر مذاكره كند يا نكند اين وطن بنيادش قسمي است كه هم صلح ان سخت است و هم ابادي ان. صلح ان بخاطر سخت است كه همه يك قوم نيستند. متاسفانه دشمني قومي از قديم تا حال باعث استفاده جويي و مداخله خارجي شده. و ابادي ان بخاطري سخت است كه نودونه فيصد ان پخشي و بلندي و كوه و صخره و سنگ است . دريا در زير است و زمين در اسمان كه حتي از اب دريا ان به كشت و زراعت استفاده مشكل است. ولي در زير هر سنگ ان يك گنج است كه ما تا حال فرصت پيدا نكرديم ان سنگ را بلند كنيم. ويا هم وقتي فرصت داشتيم زده و زخمي بوديم زور و حوصله بلند كردنش را نداشتيم.
معلم نصرالدين


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است