ملت شکست نمی خورد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۳    ۱۳۹۷/۱۰/۲ کد خبر: 156589 منبع: پرینت

وضعیت طوری رقم میخورد که امریکا در برابر طالبان و پاکستان اظهار عجز میکند و درنظر دارد تا کل قوای خود را از افغانستان بیرون نماید. بدتر از همه گفته میشود که تصمیم دارد که بجای سربازان امریکایی، سربازان عربی را جایگزین نماید. همه میدانند که این «چلتار سران عرب» سربازی ندارند که در افغا نستان بجای امریکایی ها بجنگند. سفر نماینده با صلاحیت نظامی پاکستان در عربستان، قطر و امارات نشان داد که هدف جایگزینی سربازان اجیر پاکستانی است که با پول هنگفت کشورهای خلیج نفت خیز تمویل میشوند تا حاکمیت مطلق طالبان را در افغانستان ضمانت کند. دولت کنونی با این قانون اساسی اش، از ریشه واژگون میشود.

اگر چنین اتفاقی شکل گیرد ما با دوفاجعه دمساز میشویم:
1 - امریکا مردم افغانستان را تنها میگذارد و در قید این نیست که چه فاجعه ای بر ملت ما تحمیل میشود.
2 - سربازان عربی - پاکستانی، برسرنوشت افغانستان مسلط عام و تام میشوند و به تبع سیاست پاکستان و دولت پاکستانی در کابل.

نتیجه: تمام دست آوردهای 18 ساله نابود میشوند. دیگر از دموکراسی، حقوق شهروندی، حقوق زن، آزادی بیان و همه ای مظاهر دموکراسی در افغانستان خبری نخواهد بود. اگر این تراژدی در افغانستان تحمیل شود، برا ی آقای ترامپ تبریک باید گفت که امریکا را نجات داده است اما ترامپ یادش نرود که طالب و داعش تنها به جغرافیای خود اکتفا نمیکنند، اینها زمانی به دلیل حکم آیدیالوژی شان دوباره به سراغ امریکا می آیند و برای مردم افغانستان تحمیل این فاجعه را تسلیت باید گفت.

ملت ما به رغم خستگی و درماندگی از جنگ، در برابر طالب، پاکستان و سربازان عربی با تمام قوت می ایستند. این ملت، همان ملتی است که باعث شکست سه ابر قدرت دنیا در طی یک قرن و اندی بوده است. چون این امپراطوری ها هرکدام به نحوی در پی تامین منافع خودشان بوده اند ولو به قمیمت نابودی ملت ما؛ اما زمان نشان داد که تنها زور و اقتدار تعیین کننده نیست. این ملت به رغم قربانی های فراوان زنده و پایا باقی ماند و به گفته وطنی که سربازان اجیر عربی - پاکستانی، نصوارش هم نخواهد گردید.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علی تقوایی
ملت
نظرات بینندگان:

>>>   این ملت در برابر بم اتم می ایستد اما چند تار ریش وچند کلمه عربی حتی اگر دشنام هم باشدآنان را جادو میکند وسراپا تسلیم هستند !

>>>   حاضریم بااجروسنگ به سراغ پاکستانی وعربی وطالب برویم
...برعرب ...برامریکا ...برپاکستان
هرچه زوترازکشورخارج شویدتا ما باطالب تصفیه حساب کنیم
نه ازمرگ میترسیم نه ازطالب گمشوامریکا
....برامریکا
ماهمان ملتی هستیم که شوروی رانابودکردیم
طالب عددی نیست وخواسته پاکستان وعربستان را اجرا میکند
وهیچ به فکرمردم افغانستان نبوده
ایاهمان اندازه که عربها وپاکستانیها زندگی کردن واسایش داشتن مردم ماهم داشته
که اینقدسنگ عرب وپاکستان رابه سینه میزنی
مگردین ما بادین انها چه فرقی میکند؟؟؟؟؟
چراملت مادرفقرواوارگی باشد عربها وپاکستانیها درعیش ونوش
ای جاهلین تاریخ ازخواب بیدارشوید
بگذاریدخودعربها ازاسلام دفاع کنن وجوانان خودرابه کشتن دهن
نه ان مادرافغانی که باخون دل بچه بزرگ کند وبه دست عرب وپاکستانی وطالب مزدورکشته شود...

>>>   آقای علی تقوایی هنوز ما ملت نشدیم وملتی نداریم تاریخ قرن اخیر بیانگر هویت ملت ماست دراین مامن به نام اوغانستان صرف قدرت حاکم بوده وآن هم به کمک ویاری خارجی ها مردم عام گویند تا اوغان است مردم پریشان است. تا پشتون است مردم جگرخون است.
اقبال

>>>   در اینجا ملت از بعد تیوریک اش مد نظر من نبوده صرف برای همسو کردن متن ازکلمه ملت استفاده کرده ام. ورنه یقیناْ که ما ملت نشده ایم وبه این زودی هم از ملت شدن ما خبری نیست.
علی تقوایی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است