گزارشی از سفارت افغانستان در تهران!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۶    ۱۳۹۷/۱۰/۲ کد خبر: 156588 منبع: پرینت

۱. فضای بخش اداری سفارت افغانستان که در خیابان پاکستان موقعیت دارد، با توجه به حضور گسترده مهاجرین در ایران، بسیار کوچک است. مراجعین در هوای سرد زمستان و هوای گرم تابستان، بسیار اذیت می‌شوند.

۲. تعداد باجه‌ها و شعبه‌های اداری این سفارت به‌خصوص در بخش کنسولی آن، بسیار کم بوده و پاسخگوی مراجعین بی‌شمار این سفارت نیست. لذا کارهای اداری مراجعین تا سه روز هم وقت در بر می‌گیرد. البته تا آشنایی مراجعین به فرایند کار اداری، یکی از دلایل طولانی شدن حل کار اداری آنان است.

۳. کارهای اداری این سفارت تا حدودی سامان‌مند شده است، اما کمبود شعبه و کارمند در بخش‌های پرمراجعه، به خصوص بخش تثبیت هویت از یکسو و ناآشنایی و بی‌توجهی مراجعین از سوی دیگر باعث شده است که روند کار در این بخش تا حدودی کند باشد و این امر به خصوص برای آن‌هایی که از شهرستان‌های دورتر می‌آیند، مشکل‌ساز شده است. مسوولین سفارت با افزایش کارمند و شعبه (باجه) می‌تواند این مشکل را حل کند تا کارهای مراجعین در یک روز تمام شود.

۴. برخورد کارمندان بایومتریک و شعبه پاسپورت بسیار عالی و انسانی است، آن‌ها هم از سرعت کافی در کارشان برخوردارند و هم با مراجعین بسیار با اخلاق نیکو و با کرامت برخورد می‌کنند. آدم فکر می‌کند که اگر همه کارمندان ادارات افغانستان مانند کارمندان اداره پاسپورت و بایومتریک سفارت تهران از وجدان کاری و اخلاق انسانی برخوردار می‌بودند، وطن ما گل و گلزار می‌شد.

۵. در مجموع، در برخی از نابسامانی‌ها و بی‌نظمی‌هایی که در سفارت افغانستان در تهران وجود، کمبود کارمند و باجه (شعبه) از یکسو و ناآشنایی مراجعین به روند اداری و رعایت نکردن نظم از سوی دیگر دخالت دارند.

۶. برخورد کارمندان سفارت افغانستان با مراجعین نسبت به چندان سال قبل بسیار بهتر شده و بهبود یافته است.

۷. یکی دیگر از کمبودهای سفارت افغانستان در تهران، نبود باجه اطلاعات و راهنمایی است که مراجعین را راهنمایی و به آن‌ها توضیح دهد که کارشان را از کدام شعبه شروع و چه اسناد و مدارکی را آماده کنند، ایجاد باجه راهنمایی، می‌تواند بخشی از بی‌نظمی‌ها را که مربوط مراجعین است، کاهش دهد و کارها سامان‌مندتر شود.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت افغانستان
تهران
نظرات بینندگان:

>>>   محمد نسیم جعفری دروغ شاخ دار گفتی و خالی بستی چرا که من خودم شاهد بی نظمی و بد اخلاقی کارمندان سفارت در تهران بودم آنان با هموطنان مهاجر از حلقوم و زور گلو ی خویش حرف می زدند و حتی هموطنی را که ادعا می کرد چرا از میان صف افراد ی راصدا زده و کارشان را راه می اندازند در حالیکه بر اساس صف و نوبت هر کسی باید کارش انجام پذیرد. کارمند در جواب می گفت : سعی نکن که مدارک تو راپاره پاره کرده و خودت رابه افغانستان باز گردانم و کار من هیچ ارتباط با تو ندارد و تهدیدهای دیگر ،حتی اسفبار تر این است که کارمندان بخش تثبیت هویت و بخصوص آنان که در قسمت سایت سفارت مشغول کار اند با چند کافی نت مستقر در اطراف سفارت قرار داد بسته و رمز سایت را در اختیار آنان قرارداده ساعت 7/ 15 دقیقه صبح سایت بر وری آنان باز شده و آنها کار ثبت نام مهاجرین را انجام میدهند در حالیکه در سایت سفارت برای عموم مهاجرین ساعت 8 صبح وعدۀ باز شدن سایت را میدهد و تنها دو ویا سه دقیقه بعد از ساعت 8 صبح سایت باز و فوراً مسدود می گردد و اعلام میکند که تا فلان تاریخ رزرو شده است . این به معنای فروش مهاجرین حتی به کافی نت است و بسیار دیگر از مشکلات که در سفارت شاهد آن هستیم . همین وضع در تمام قونسلگریهای ما نیز جریان دارد که جای تأسف اند بخصوص « فروش هموطنان به کافی نت های »اطراف سفارت و قونسلگریها که شرم آورتر از این نمی شود .

>>>   كاش اين دولت كار را به أهل آن ميسپرد، آقاي داكتر نور سفير ما در ايران شخصيت مبارز و دانشمند است ، بايد وزير خارجه ميبود ، و يا هم معاون غني در أمور كشور هاي اسلامي .
موفقيت مزيد آقاي نور را در خدمت اسلام و وطن خواهانم
منهاج>>>

>>>   در بخش تثبیت هویت یک خانم وجود دارد که بد ترین اخلاق را دارا هست به خاطر یک جواب گوی ساده مردم را تحقیر می‌گویند

>>>   باسلام.فضای اداری سفارت بسیار محدود واصلا برای جمعیت مراجعین کافی نیست.داخل حیات وضعیت بسیار بدی داره و قابل تحمل نیست.

>>>   بلی یکی از بی ارزیش ترین طبیله در جهان است
فقط وفقط خود خواهی جمع آوری تومان ودالر یورو
کاری دکری ندارد اکر تشنه شود چای سبز
مانند یک قرت قو یا متر سگ است
این ضرب المثل است
در افغانستان بنام قرت قو
در ایران بنام مترسگ
وسلام هم وطن

>>>   نباید مهاجرین جنگی ما درایران بعنوان مهاجران کاری محسوب شوند چراکه بدلیل تاثر جنگ آواره شده اند وپناهنده جنگی محسوب می شوند
دوم دارای خانواده درایران بوده وباید حقوق شهروندی کامل آنهارعایت شود وهزینه ای ازآنهاگرفته نشود بلکه کمک به آنها برای مسکن وتحصیل وبهداشت شود .
گویا وزارت مهاجرین ووزارت خارجه ما هنوز نتوانسته اند اين رااثبات کنندويا ازحقوق مردمشان دفاع کنند.چراباید کارگر بکار آزاد وفصلی وبژشتر بژکار تمام پولش رابرای پاسپورت به دولت خود ِيآ ویزه اقامت وکارت کا وهرعنوان ديگر چور وچپاول بدهد؟؟؟
شيوای بلخی

>>>   از سفارت اوغانستان در باكو خبر نداريد چند اوشتوك ديپلومات شده و يك مستشار لوده هم كه هيچ غير از مهمانى و نانخورى نمىفهمد

>>>   استاد سپيلنى بايد ديپلوماتهاى سفارت باكو را آدم كند

>>>   نگهبان دم درکه فقط دنبال دختران خوشکله ومدام بجای نگهبانی بادخترالاس میزند

>>>   سفارت افغانستان درتهران محل تجارت وخيانت عليه پناهندگان وشکنجه گاه آنان شده است که ايرانی به عنوان مهاجر کارگری وافغان به عنوان توریست باپاسپورت وويزه واسناد هويتی اخاذی می کند.جالب است پاسپورتی که خود دولت افغانستان داده راقبول ندارد
ايرانی به اوهويت افغان داده ودههاسال است خونش رادرشيشه کرده ودولت افغان هنوز هويت افغانش رانشناخته وبايد تشخيص هويت دهد که ازمريخ نيامده باشد!!!
ما هرچه می کشيم از وزارت خارجه ودولت فاسد خودمان می کشي» ازايران گلاي] ای نيست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است