آیا دولت ترامپ در جنگ افغانستان "خط قرمز" دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۶    ۱۳۹۷/۱۰/۱ کد خبر: 156575 منبع: پرینت

تحلیل قبل این بود که "خط قرمز" دولت آمریکا در جنگ با تروریزم "فرار آبرومندانه" از باتلاق افغانستان است.
کشور های رقیب امریکا، روسیه، چین و ایران در همدستی به پاکستانی ها خواهان" فرار زلت بار" امریکا از باتلاق افغانستان اند. پوتین در آخرین صحبت خود نشان داد که چشم براه همچو روزی است.

تحلیل من متاسفانه در کمتر از ۲۴ ساعت در مورد" خط قرمز" امریکا غلط ثابت شد. اعلام خروج فوری از سوریه و احتمال خروج فوری از افغانستان بدون رسیدن به یک راه حل معقول سیاسی نشان داد که دولت ترامپ خط قرمز ندارد. ترامپ هر چه در خواب دید فردا فرمان صادر می کند. هیچ تحلیلگری نمی تواند اصول فکری و خط قرمز دولت ترامپ را درک کند.

تحلیل من در مورد اینکه دول ترامپ در جستجوی مودل خروج شوروی سابق مطابق به معاهدات ژنیو ۱۹۸۸ است، نیز اشتباه ثابت شد. ترامپ مثل شوروی ها وقت خود را در چانه زنی ها با پاکستانی ها بخاطر خروج آبرومندانه و یک چهارچوب منطقی ضایع نمی سازد. برای دولت ترامپ سر نوشت حکومت غنی و نیروهای ضد طالبان ارزش ندارد.
پرسش اساسی این است وقتی دولت ترامپ خط قرمز در برابر جنگ با تروریزم در افغانستان ندارد، خط قرمز و یا مرز میان مرگ و زندگی نیروهای ضد طالبان در کجاست؟

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خط قرمز
ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   ترامپ آنجه را که در مبارزات انتخاباتی اش وعده داده است،عدول نمی کند.
جلوگیری از مهاجرین از شش کشور اسلامی.
وضع مالیات به صادرات کشور هایی که در تجارت با امریکا مازاد تجارتی دارند.
خروج سربازان از سوریه،زیرا مخالفین دولت بشار الاسد را ترامپ نیز تروریست میداند.
ساخت دیوار در سرحد مکزیک.همین حالا بخاطر بودجه برای ساخت این دیوار.میان جمهوری خواهان و دموکرات ها در مجلس سنا اختلاف بمیان آمد و در نتیجه این بودجه رای کافی بدست نیاورد و ترامپ بودجه مالی را تصویب نکرد و در نتیجه صد ها هزار کارمندان دولتی،رخصتی بدون معاش گرفتند که در هر هفته یک و نیم ملیارد دالر به اقتصاد امریکا ضرر وارد میکند و اگر این موضوع سه هفته طول بکشد،معادل بودجه دیوار مکزیک،به اقتصاد امریکا ضرر وارد میشود.
ازدیاد بودجه نظامی کشور های عضو ناتو تا دو ونیم فیصد عواید ناخالص ملی شان.
موجودیت عساکر امریکایی در افغانستان،بخاطر خطر افتادن سلاح های اتمی پاکستان بدست تروریستان.
اینها همه وعده هایی انتخاباتی ترامپ بودند که بعضی از آنها تطبیق شدند و برای تطبیق بعضی دیگر آنها در مبارزه با پارلمان و دولت و کشور های خارجی قرار دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است