جیغ ششصد کیلومتری
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۷/۹/۲۹ کد خبر: 156550 منبع: پرینت

اشرف غنی بعد از اینکه رفت قندهار یک جیغ ششصد کیلومتری زد و از پاکستان خواست که طراحان قتل جنرال رازق را به افغانستان از طریق وایبر یا اسکایپ و مسنجر و یا هم بصورت کله پاچه به آنان بفرستند. پاکستانی ها هم مثل همیشه برای هزارمین بار گفتند طراحان پیش ما نیستند ما فقط طراح نقشۀ قالین و گلمچه داریم، ببینید که زیر میز و چوکی خودتان نباشد و یا در سرحدات مرزی گم شان نکرده باشید.

این واقعا سوال بزرگی برای دستگاه امنیتی کشور شده است که طراحان کجا، چگونه و در کدام زمان قتل جنرال رازق را طراحی کردند. برخی ها جنرال میلر امریکایی را مقصر کشتن جنرال رازق میدانند و چون میلر به رازق گفته بود؛ بچه جان پایت را از گلیمت دراز تر نکن و ترا به موضوعات سیاسی جهان چه غرض؟ اما جنرال رازق چند فحش آبدار به عمۀ میلر داد و میلر عصبانی شد و حس ناموس داری اش گل کرد و رازق را کشت و بعد دید که میلر عمه ندارد پس چرا جنرال رازق را کشت؟ و این شد که همه فکر کردند میلر رازق را کشت. برخی ها هم معتقدند که میلر چه نیازی دارد جنرال رازق را بکشد؛ امریکایی ها غیر از مشکل دیورند و طالبان و طیاره های بدون سرنشین و برخی تحرکات استخباراتی منطقه و جهان مشکل خاصی با رازق نداشتند و فقط یک دیدگاه داشتند که جنرال شکم بزرگی ندارد و بیش از اندازه لاغر است و این لاغری میتواند برای صحت سیاسی و امنیتی رازق خطرناک باشد و در زمان ترور، گلوله ها بصورت قاچاقی زودتر رگ و شش و قلب و جگر رازق را پاره کند.

حالا اینجا پاکستان است که باید مثل همیشه جواب بدهد که طراحان کجا شدند؟ اگر آدرسی، شمارۀ تلفنی و یا هم آدرس کاکا و ماما و خالۀ شان را دارند بدهند که حکومت افغانستان در یک چشم بر هم زدن دستگیرشان کنند و بیشتر از این حکومت افغانستان را ناراحت نسازند در غیر آن مثل صدها ترور دیگر همه چیز را فراموش می کنند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جیغ
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست امنیت ملی افغانستان گفته است ما از پیش خبرداشتیم !!!

>>>   ما یکی از عقب افتاده ترین کشورهای جهان میباشیم که حق اختیار و انتخاب سرنوشت از ما گرفته شده است و رای ما هیچ تاثیری بر انتخاب ریاست جمهوری ندارد آمریکا از سر عمد این اشرفک را بر ما انتخاب کرد تا ما را تحقیر کند.

>>>   سکات میلر چرا از طرف جنرال متیس منحیث قوماندان نیرو های آسیاف مقرر شد؟
زیرا در هالیود فلمی تحت نام (ماشین جنگ) یا (د وار ماشین) ساخته شد که در حقیقت قصه خود جنرال متیس است که اوباما او را منحیث قوماندان کار آزموده از عراق به افغانستان انتقال دید،اما بنا بر تفاوت های شرایط افغانستان و عراق،در افغانستان نتوانست کاری انجام دهد .تقریباً یک قلم کمیدی بود.
درین فلم نقش جنرال متیس را برید پیت بازی کرده بود.
اما جنرال متیس بعد از انتخاب اش منحیث وزیر دفاع،جنرال سکات میلر را که از نگاه قد و قواره مشابه برید پت است،در افغانستان گماشت،تا این داستان را از سر خودش پس کند.
اما جنرال سکات میلر که نمیخواست در افغانستان مورد ریشخندی قرار گیرد،با کشتن جنرال رازق نشان داد که به طرف قد و قواره من نبینید،اگر بخواهم هر کاری میتوانم انجام بدهم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است