هرات میزبان 42 هزار آواره و مهاجر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۷/۹/۲۹ کد خبر: 156546 منبع: پرینت

مونسه حسن زاده معاون والی هرات در گفتگو فارس با اشاره به سرازیر شدن آوارگان داخلی به هرات به دلیل جنگ، ناامنی و خشکسالی گفت: در حال حاضر بیش از 42 هزار آواره داخلی از ولایت‌های همجوار با هرات در این ولایت حضور دارند.

وی با بیان اینکه قرار است برای این افراد اردوگاه مهاجرین احداث شود، گفت: تلاش می‌شود این مهاجران به فراهم شدن زمینه لازم به ولایت های خود بازگردند.

حسن زاده تاکید کرد: تمامی امکانات رفاهی و نیازمندی‌ها از سوی حکومت در هر ولایت متناسب با جمعیت سنجیده می‌شود، اما با سرازیر شدن آوارگان به هرات این موضوع باعث فشار به این ولایت شده و دولت تلاش دارد با کمک به این آوارگان در ولایتهای خود شاهد مهاجرت این افراد نباشیم.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
مهاجر
آواره
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا شهر هرات را خراب کردن دوزدی , سرقعت, غارت , چپاول ووووووو..... باید اینها برگشتانده شوند به لایات خودی شان درولایات خودی شان برای شان زمینه کار , تهیه مسکن وکمک های لازم صورت گیرد.
فضل احمد کریمی هروی

>>>   سالهاست این قوم نجیب وپاکدل وپاکسرشت مورد هجمه وتجاوزوغارت قرار گرفته و همین الان به جرم کار های نکرده اش سخت مورد آزار وشکنجه است مساجد وحسینه هاش مدارس و کانون فرهنگی هاش ازانتحار و انفجار با خاک یکسان میشود و اینها آواره های هست که ازدست ظالمان جلادان طالب وداعش زباله های عقب مانده که جز بیماری ادم کشی وقتل دیگر هیچ چیزی در وجود پلید شون نیست جز عقب ماندگی و جهالت قوم تمامیت خواه چیزی برای کشور و ملت نجیب افغانستان ندارند من در حیرتم آقای هروی شما کسانی رو که جان شون گرفته ازدست دزدان انسانیت فرار کرده اند دزدوغارتگر ومخل امنیت خطاب میکنید ویگ نگا کنید وبیبینید در افغانستان که مخل امنیت است و که درمسیرمسافران دزدی وتجاوز میکند متاسفم ازشما

>>>   از احداث اردوگاه و شرایط سخت زندگی در انجا برای مهاجرین در کشورهای همسایه، خود ماها انتقاد داریم باز در کشورخودما می خواهیم برای آوارهای دگه ولایات اردوگاه جور کنیم ..عجب اس
مشرف

>>>   فضل احمد کریمی هروی
شما در کشور خودتان تحمل مهاجرت مردم یک ولایت دیگر به شهر هرات را ندارید آنوقت به ایران بد میگویید بخاطر تابعیت ندادن به مهاجران غیرقانونی و قاچاق آمده افغان همانطور که شما دوست ندارید در شهرتان از ولایت دیگر چند هزار نفر مهاجرت کنند ایرانیها هم دوست ندارند از افغانستان (یک کشور )دیگر مهاجرت کنند به ایران !

>>>   شهر نشین شدن روستاییان یک فرآیند طبیعی توسعه است ومسئولان شهری هرات باید درتمام جهات زیر ساخت های اقتصادی وخدماتی وشهری وپلان جامع آنها راداشته باشند
شیوای بلخی

>>>   اگر واقعا اينطور باشد بايد دو وكيل از كوچي ها كم شود و به تعداد وكلاي هرات اضافه شود. چون اين مردم كه كوچ ميكنند هم كوچي گفته ميشوند.
عبدالباقي

>>>   يارا چي بگويم ؟ هرچه بگوييم يا هراتي خفه ميشود يا كوچي پس بهتر است چيزي نگوييم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است