ما نتوانستیم با مردم عام ارتباط برقرار کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۹۷/۹/۲۸ کد خبر: 156533 منبع: پرینت

نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی اعلام شد. میخواهم نکاتی را در این باب خدمت شما گرامیان بنویسم.

نخست اینکه ما از چه کسانی رای گرفتیم؟
مردم شریفی که به ما رای دادند از جمله شهروندان آگاه این سرزمین هستند. مردمی که با شناخت از تیم، اهداف و برنامه های ما رای دادند نه بنا به زر، زور یا تزویر. من قبل از انتخابات نیز گفته بودم بر آنچه خداوند برای ما مقدر کند راضی هستیم و آن را به خیر خود میدانیم. سپاسگزار یاران آگاه خود هستم که‌ پیشنهاد های مالی هنگفت، تفاوت‌های مذهبی، فشار خانوادگی و ... سبب نشد تا ما را تنها بگذارند.

اما چرا رای لازم را نگرفتیم؟
- انتخابات مملو از تخلف و تقلب بود. بر اساس قانون هیچ نامزد انتخاباتی نباید از دو میلیون افغانی بیشتر مصرف کند. اما مافیای ثروت و قدرت و وابستگان به بیگانه ها پول های هنگفتی مصرف کردند و مبارزات انتخاباتی کاملا ناعادلانه و غیر قانونی بود. با این که مصرف کمپاین ما کمتر از دو میلیون افغانی بود...

- ما نتوانستیم با مردم عام خود ارتباط لازم را برقرار کنیم. در جامعه ما اکثریتی وجود دارند که پیگیر مسایل سیاسی نیستند، در اجتماعات حضور نمیابند و تنها راه برقراری ارتباط با آنان رسانه دیداری است. با این حال ما متاسفانه امکانات بسنده را برای برقراری ارتباط با این قشر از جامعه نداشتیم.

- من برای هرات بدون کوچکترین ملاحظات مذهبی سالها است تلاش و مبارزه می‌کنم و در این راستا بارها تا مرز جانفشانی پیش رفته‌ام. اما از اینکه هنوز رای اکثریت مردم ما (نه همه) بر اساس معیارهای مذهبی است سخت متاثر هستم. با این حال این موضوع از پایبندی‌ام به ارزش‌های هویتی و فرهنگی نمی‌‌کاهد.

- از سویی دیگر در درون جامعه پارسی‌های هرات، رای بگونه درست مدیریت نشد. این که چه کسی رای بیشتری گرفته و یا کمتر، نمیتواند معیاری بر تعیین مقصر این موضوع باشد. به همه بزرگان قومی ما مشخص است که بیشترین تلاش و تساهل را برای کاهش شمار نامزدان ما کردیم اما رهبری منفعلانه و یا خودخواهانه سبب شد تا نتیجه ای بدست نیاید و ...

در پایان به آن عده از نامزدان که شایستگی نمایندگی مردم هرات را دارند و پیروز شده‌اند شادباش می‌گویم. من شخصا شانسی برای راهیابی به پارلمان ندارم اما برای احقاق حقوق مردم، دفاع از مردم سالاری و مشخص شدن آرای پاک مردم در کنار نامزدان معترض می‌ایستیم.
باید گفت مبارزه سیاسی شکست یا پیروزی دایمی ندارد. من و تیم جوان همراهم با کوله‌باری از تجربه‌های تازه، همچنان برای دفاع از ارزش‌ها و حقوق مردم خود مبارزه و تلاش خواهیم کرد و بر اراده ما درین راستا خللی وارد نمی‌شود.
یا هو!

جواد بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم عام
انتخابات هرات
نظرات بینندگان:

>>>   تخلص را بيات گذاشتي و فكر كردي مردم فريب ميخورند كه خويشاوند احسان الله بيات باشي ؟ نخير مردم حالا هوشيار شده اند و ميدانند هر بيات خويشاي احسان الله بيات نيست و هر احمد زي خويشاوند اشرف غني احمد زي نيست.
و هر بالا كرزي نواسه حامد كردي نيست اين چال و چالبازي ها ديگر نميچلد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است