حکمتیار به ازبکستان رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۷/۹/۲۸ کد خبر: 156532 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی برای دیدار با مقامات ازبکستان به این کشور سفر کرد.
گفته می شود که هیاتی از اعضای حزب اسلامی به رهبری حکمتیار به تاشکند پایتخت ازبکستان رفته اند تا با سران سیاسی این کشور گفتگو کنند.

از آنجا که ازبکستان روابط خوبی با طالبان دارد، حکمتیار به این کشور رفته است تا درباره نشست با طالبان با سران سیاسی این کشور قانع بسازد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
ازبکستان
نظرات بینندگان:

>>>   آوازه صلح با طالبان و تشکیل دولت مؤقت به رهبری طالبان شده است،طالب پرستانی را که طالبان از آنها نفرت دارند و آنها را به رسمیت نمی شناسند،مانند مسلم یار رییس مجلس سنا را به فارسی گپ زدن وا داشته است و از بس فارسی گپ نزده است،صحیح فارسی گپ زده نمیتواند و پشتو را به فارسی ترجمه کرده میگوید و از فارسی کچری قروت جور میکند و چتیات میگوید.
گلبدین را که او نیز خود را طرفدار صلح با طالبان اعلان کرده بود،به تشویش انداخته است و این مرتبه نه به پاکستان گریخته میتواند،چون تسلیم شده به دولت افغانستان است و نه به ایران رفته میتواند،چون قبلاً بدگویی از دولت ایران را کرده بود که او در ایران مثل یک بندی بود و با او مثل یک بندی رفتار میکرد،نه به تاجکستان راه دارد،چون با شورای نظار و جمعیت جور تیست.
بنأ یگانه جایی را که در آینده برای گریز انتخاب کرده است،ازبکستان است.
اگر طالبان به افغانستان بیایند و طالبان امریکایی باشند ،گلبدین و دوستم از ازبکستان با همکاری با طالبان روسی و طالبان ایرانی،در مقابل طالبان امریکایی خواهند جنگید و از روسیه و ایران کمک نظامی و مالی خواهند گرفت.
بنأ فکر نکنید که به این زودی ها در افغانستان صلح خواهد آمد.
هیچ کشوری از منافع خود در افغانستان صرف نظر نمی کند،نه در بودن نیرو های خارجی و نه هم با برآمدن نیرو های خارجی.

>>>   گلبيدين چى كاره است كه به ملاقات رفته يك نفر تسليمى وجيره خور امريكا ومزدور وغلام انگليس غنى يك ادم .... كه مثل خود نفر هاى ل... راپيداميكند

>>>   این مرد بخاطر اخذ قدرت حاضر است به هرجا برود وقتی برای گرفتن قدرت از دورخ باکی ندارد دیگر به هر وسیله ای ممکن دست می یازد اگر او از دوزخ وروز باز پرس می ترسید این همه خون را نمی ریخت او هر عمل شنیع را مرتکب میشود تا به هدف نهای برسد رفتن حکمتیار به ترکیه ودیدارش با جنرال دوستم واخیرا سفرش به اوزبکستان راز های پنهان ومرموز رادر پی داردوبه هر لباس ورنگی ظاهر شود دیگر اورا میشناسندهمیشه ضد شوروی وروس شعار میدهد ولی در کشوری هم پیمان روس سفر مینماید وشاید هم اورا غنی وارباب هایش فرستاده باشند تا شود از نفوذ انها بالای اوزبک ها استفاده نمایند بیخبر ازین که دیگر اوزبک ها واوزبکستانی ها ازین نیرنگ ها باخبر اند و دیگر فریب انها را نمیخورند
لالی از ننگرهار

>>>   بسیاری ها به این باور بودند که اختلاف حکمتیار با طالب وبیرون شدن ان از چهار اسیاب وسایر مناطق تحت تسلط حرب اسلامی واقعی بوده هیچ خدعه ونیرنگی درکار نیست ولی چیز فهم ها وسیاست دانهای ان زمان به این تحلیل وتفسیر باورنداشتند واین عقب نشینی را دستوری وتاکتیکی می انگاشتند وگرنه ای اس ای هرزمانی که میخواست این فرزند دلبند را سر جایش نشانده وتنبیه نماید چون این مهره ای کهنه وفرسوده دران هنگام از کار ارای افتیده ودیگر رنگش خلاص شده بودانها را به طالب تعویض نموده وجناب حکمتیار را وظیفه داده بودند تا از داخل تشکیلات شورای نظار ودولت ربانی را متلاشی سازد وهم معلومات دست اول وناب را در اختیار سازمان های استخبارات جهانی قرار دهد وچنین هم کرد و چنان هم شد ووظیفه ای سقوط دولت ربانی را که بعهده گرفته بودبا امانت داری واخلاص انجام داد وبه قول ایرانی ها سر ربانی ومسعود کلاه گذاشت به امتداد همان خدمتگذاری صادقانه اش به ارباب امروزه توانسته در متن قضایا ماوی گرفته نماینده ای خاصی دولت های خارجی در مسایل جاری در کشور بوده باشد این مار استین ودشمن حقیقی اسلام ومسلمین وافغانستان به لباس اسلام وتحریک اسلامی به اندازه ای به تحریک ناب اسلامی ضربه وارد نموده که هیچ کسی دیگری تا این حد موفق وکامیاب نبوده است اوبه اندازه ای مکار وکار کشته است که هنوز تعداد از مسلمانهای ساده ودلداده انحراف ها وغلطی هایش را توجیه نموده امید وارند شاید روزی به صراط المستقیم هدایت شودولی باید بدانند ونیک بخوانند که گفته اند
خشت اول گر نهد معمار کج
تا ثریا میرود بنیان
خسته ای دل شکسته

>>>   يك رهبر حزب نبايد با يك كشور خارجي گفتگو كند. اين خيانت ملي است. حكمتيار اصلا قانون را نميداند يا كه از اثر كبر سن نميداند چه ميكند و چه ميگوييد. قبلا كه جوانتر بود اينقدر متعصب هم نبود ويا بود ولي اشكارا اظهار نميكرد. اين ادم پير شده خود را كنترول نميتواند.

>>>   حکمتار راه گریز زیاد ی دارد.در داخل کشور از لعمان تا واسوالی امام حاحب، بیرون کشور ترکمنستان است ازربایجان است. این بار اوزبکستان رفتنش سبب با دوستم یک جا شدن ویاامکان داره که به امر سدار عنی رفته باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است