رای مردم در نتیجه انتخابات هرات کمتر دیده می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۴    ۱۳۹۷/۹/۲۶ کد خبر: 156503 منبع: پرینت

پس از روزها تأخیر و تعلل، سرانجام نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان، حوزه‌ی هرات، اعلان و همگانی گردید.
آنچه پیرامون این لیست قابل دید است، یکی تأخیر و تعلل در اعلان نتیجه است که می‌تواند اصل درستی نتیجه را زیر پرسش قرار دهد.

در لیست اعلان‌ شده نام افرادی در ردیف راه‌یافتگان به مجلس آینده قرار دارد که اساساً در سطح آرای متوسط هم قرار نداشتند؛ ولی حالا در سطح آرای بلند قرار گرفته‌اند! امری که نشان از تقلب آشکار به نفع افراد مشخصی دارد.

همچنان در جمع برندگان کسانی دیده می‌شوند که در تقلب‌ورزی و پرکردن صندوق‌ها به نفع خود، شهره‌ی شهر اند. در حالی‌که این افراد می‌باید به مراجع عدلی و قضایی معرفی شوند؛ اما کمیسیون انتخابات فقط برخی از آرای آنان را باطل و بیشتر آرای تقلبی را به نفع‌شان محاسبه کرده و آنان را در جمع برندگان جای داده است!

دیگر حضور چهره‌های نو در مقابل چهره‌های پیشین، هشت در برابر نه است. این سخن بدان معنا تواند بود که مردم به تغییر چشمگیر رأی نداده‌اند از این‌رو نمی‌توان به ایجاد تغییر از نمایندگان آینده‌ی هرات امید فراوانی داشت.
همچنان عدم راه‌یافتن برخی دیگر از افرادی‌که می‌توانستند بگونه‌ی شایسته از هرات نمایندگی کنند، مایه‌ی تعجب و تأثر است.

در نتیجه می‌توان گفت که در لیست ابتدایی، چهره‌هایی را می‌توان دید که با رأی مردم بدین جایگاه رسیده‌اند و چهره‌هایی را می‌توان دید که با رأی مردم بدین جایگاه نرسیده‌اند؛ بلکه مسایل جانبی در جادادن شان در لیست برندگان نقش داشته است.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات هرات
رای مردم
نظرات بینندگان:

>>>   انتخابات نیست انتصابات است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است