برای نجات "خاشقجی هراتی" از دست ارگ بشتابید
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۴    ۱۳۹۷/۹/۲۴ کد خبر: 156466 منبع: پرینت

جهان ولیعهد سعودی را بخاطر قتل وحشتناک جمال خاشقجی ، منتقد دولت سعودی محکوم و از وی نفرت کردند.
اما پیش چشمان مردم و جامعه جهانی حکمران روانی و مستبد افغانستان در تحت حمایت غرب ما شاهد ده ها "خاشقجی افغانستانی" قربانی کتک خوردن شخصاً بدست او ، محافظان و یا دستگاه های سرکوب اصلاح طلبان و آزاد اندیشان در ۴ سال اخیر هستیم، که هیچ کسی به داد شان نمی رسد.

در تازه ترین موارد حادثه کتک زدن و سیلی کاری یک جوان هراتی منتقد در انظار صد ها بیننده در تاریخ استبداد، خودکامگی و قلدری حکمرانان این کشور نظیر ندارد.
غنی روانی شخصا از سر ستیژ پایین شده و جوان دلیر هراتی را پیش چشمان مردم سیلی کاری کرده و توسط محافظانش کتک زده و بجای نا معلومی انتقال داده است.

از روزیکه این آدم روانی توسط تقلب به زور آمریکایی ها بر سر گرده مردم سوار شد، ما شاهد همچو حوادث وحشتناک بسیار هستیم. ادبیات سیاسی این روانی چرندیات، زشت گویی، توهین و یا چیغ زدن است. او برای یک نمایش عوامفریبانه و ارسال سه لاری پسته به ارزش ۱۰۰۰ دالر به خارج تحت نام ،"راه لاجورد"، هزاران دالر را صرف تشریفات برای استقبال از خود نمود. این در حالی بود که پروژه مذکور در دوران تصدی ضرار احمد مقبل وزیر خارجه وقت حکومت کرزی اساس گذاشته شده بود و غنی هیچ نقشی در آن ندارد.

هیچ نیازی به این هیاهوی و مصارف گزاف نبود. این پروژه را میشد توسط والی هرات و یا در نهایت معاون رئیس جمهور افتتاح نمود.
یکی از خصوصیات حکومت داری این روانی اینست که در هر ولایتی که سفر می کند، برای خود فرش قرمز بر روی خاک و لوش پهن می کند و مراسم رسم گذشت و تشریفات خاص برای خود برگزار می کند که گویی او به کدام جمهوریت خود مختار و یا کدام کشور خارجی سفر می کند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   آفرین برغنی !
هراتی های چاپلوسرا همینطور تحقیر کنید،
کدام تاجک یا هزاره یا ازبک اگر مرد است برود کندهار وجوان کندهاری را پیشروی مردم وبزر گان کندهار سیلی بزند بعد ببیند که پوستش را بیرون می کشند یانه !
هراتی که بیشتر از پنج ملیون نفوس دارد یک وزیر درکابینه ندارد،
بگذارید هراتی ها فرشس ،کرمچ ، وکالاای ایرانید تجارت کنند وپول بیشتر بدست بیاورند ، حکومت کردن کار دیگران!

>>>   او جوانک بچه هم پرونده های متوقف شده تورن اسمعیل را پیش میبرد .ولی این مراسم به خاطری عریضه گرفتن نبود ویا هم ریس جمهور صلاحیت دادگاه عالی را به دوش ندارد .
و باید اتباع کشور ما بدانند که مراسم بازگشایی رسمی تجاری و آن هم به سطح ملی و بین‌المللی تا مراسم دادگاه عالی و قانونی فرق دارد و باید به مراجع زیربط در مورد تماس گرفت . نه اینکه هر جا از دیموکراسی غربی استفاده جوی کرد .
آقای امیرزاده خودات هیچ وقت نظر مثبت در رابطه به دولت داری و حاکمت نظام فعلی ندادی همیشه نقد منفی داری در برابری تمامی ارزش های ملی و اسلامی کشور .

>>>   حا هر اشتنباهی که از مردم درانتخاب این عوام فریب روانی رخداد که سرنوشت کشور وومردم به سپردن حالا عبرت بگیرید که این مجنون دوباره برای{ پنج } سال دیگر به گرده های مردم سوار نشود.اگر انتخابش دوباره تکرار به معنی را دارد که مردم افغانستان از گوسفند کرده هم کم عقل تر اند.

>>>   اگر شما مردم علیه این یهودی قیام نکنید از این معلوم مش شود که همه تان باید چادر بر سر کنید و بی غیرتی را از خود نماید اگر واقعا مسلمان هستید علیه این یهودی که دخترش در فلم های امریکای کار می کند و زنش یک یهودی اصل لبتنی است قیا م نماید

>>>   رءیس جمهور کار بسیار نیک انجام داده زنده باد اشرف غنی که بیخ ریشه دزد ،چپاول گر، جنک سالار را در حال کندن است.

>>>   هرسخن از خود جای مکان دارد

>>>   باوکودیکه قانون اساسی جعل شده خودشان حق آزادی بیان,حق تشکیل حزب,حق رای گرفتن وحق رایدادن را درکاغذ نوشته اند ولی سران پشتون درطول تاریخ حوصله شنیدن دیموکراسی را نداشتندو هر حرف وصدای آزادی خواهی را با خشونت, زندانی نمودن, تبعید, ممنوعالخروج, ممنوعالدخول, اعدام, چنواریها,. اسکت بری, به توپ پراندن وسیلی کاری, مشت لگد زدن, کنداغ کاری وغیره جواب داده اند که این وحشت ظالمانه شان درحفظه تاریخ با خط سیاه ثبت است. مثالهای آنهارادر طول تاریخ ومقطع زمانی مختلف ذکر کرده میتوانیم ولی گنایش ندارد.
جلالتمآب داکتر اشرف غنی احمدزی هم از همان امیران وسلاطین خودرا سایه خدا درزمین تصور کرده انتقاد را با حواله سیلی جواب دندان شکن میدهد درحالیکه عرف دمولوماتیک وفرهنگ سیاسی وحقوق بشر وکرامت انسانی به یک رییس جمهور این اجازه را نمیدهد تااین عمل پیش پا افتاده وقولدری راکند.وقتیکه منطق نباشد توسل به خشونت میزنند باید بامنط جواب ارایه میشد .مثلیکه درپارلمان وکلایی که دیگر منطقی نداشتند بالای لطیف پدرام حمله وحشیانه نمودند .این هم مشابه آنست.
بااحترامات فایقه عبیدالله نجرابی.

>>>   کسی که اندکتری وجدان و شرف انسانی را دارا باشد این عمل نادرست و زشت که در جهان بی سابقه است یورش بردن شخص اول دولت را بر یک ضعیف و بیچاره شدیدا تقبع میکرد نه مانند این معاشخورک ارگ که در دفاع از عمل خلاف قانونی ان مزور خدا ناترس که هم خودش ان شخص معترض ظلم رسیده را سلی باران کرد و سپس بدست گردنم کلفت های بدماش اش سپرد تا انرا خرد و خمیر کنند که کردند با انهم عطش شخص روانی ننشست انرا در جای نا معلوم زندانی کرده که شاید با غرور تکبری و خد خواهی که دارد سر به نیستش هم کند .

>>>   هراتی ها چاپلوس نیستند بلکه این پشتون خودش بود که میخواست مشکلش را حل بسازد ما در هرات حاحی نداریم این هم که سیلی خورده پشتون بوده پشتون ها به این دیوانه خود بشرمند هراتی که وزیر در کابینه ندارد هراتی وطن فروش نیست که در آغوش پاکستان و امریکا اولادش شب و روز را سپری نماید هراتی چوکی را در بدل فروش وطن و ناموس نمیخواهد و نخواسته است ببینید کارکرد این وزیران دست نشانده پشتون های وطن فروش را که اولاد های شان شب و روز را در کاباره های غربی برای خارجی ها پیک پر میکنند و در دزدی زن و مرد شان ایکارد جهانی را قایم نموده اند بی بی گل یک نمونه مثال است به چشم و سر ببینید آقای امیر زاده که حرف حقیقت را گفته در خواندن نوشته اش چشم تان کور میشود چون همیشه در مقابل حقایق کور هستسد خداوند همیشه شما را کور واقعی بسازد

>>>   آقای امیرزاده واقعیت های تلخ کنونی کشور بی در ودروازه ما را بیان میکند ، ولی بعضی قبیله پرستان فاشیست گوش های خود را پخته زده وچشمان شان کورشده که واقعیت ها را نمی بینند ، غنی احمدزی واقعآ یک انسان روانی ، فاشیست و نوکر صفت میباشد.

>>>   خدمت نظر دهنده اول فهمانده میشه اینکه او جوان که سیلی خورده اصالتا ازپکتیا و از هم تبار خودتان است بما چه که میان خودتان چه گوهی میخورید یا چوب ده کون یکدیگه تان داخل می کنید شب و روز همدیگه را بکشید و بزنید به دیگران چه ربطی داره.

>>>   نظر دهننده اول!
ما هراتی ها هیچ وقت چاپلوس نبودیم و نیستیم و نخواهد هم بود.
بلی ما هراتی ها مهمان نواز هستیم ولی شما واری اشخاص فرق بین چاپلوسی و مهمان نوازی را کرده نمیتوانند.
و تازه هرات ۵ میلیون نفر ندارد و همچنان اگر وزیر کم داریم در کابینه دولت ع و غ از بی اتفاقی خود ما هراتی ها و دولت دست نشانده کشور های بیرونی است و گرنه ما اشخاص دانا و جوانان تحصیل کرده زیاد داریم در هرات.
و همچنان این کار غنی یک عمل غیر انسانی بود که بالای یک انسان مظلوم انجام داد. خدا لعنت کند غنی را که این چندمین بار است صدای عدالت خواهی را خاموش میکند.
در کشور ما خاشقچی های زیادی تکه تکه شدن کسی یاد نکرد و نمی کنند چون شکر در کشور ما دموکراسی و آزادی بیان است. به یاد داشته باشید این جوان را خوب لت و کوب میکنند بعد به پرده تلویزیون حاضر میکنند و جوان بیچاره بعد از لت و کوب فروان مجبور به معذرت خواهی میشود و ابراز پُشیمانی میکند و داستان تمام میشود مانند داستان های دیگر. بلی این یک حقیقت تلخ در کشور ما است.
《 ضیائی 》


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است