نام این کودن ها را چه می شود گذاشت؟
بجای اینکه سران اقوام از فاشیست های قومی خود فاصله بگیرند و بگذارند تا این فاشیست ها در تنهایی به موطن اصلی شان که همان آمریکا و انگلیس است بروند، آنان را بال و پر می دهند و قدرت های خارجی حامی آنان را به عنوان تصمیم گیرندگان اصلی این سرزمین می پذیرند! 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۷/۹/۲۱ کد خبر: 156414 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) مدتی قبل حنیف اتمر ماموریت یافت تا در موازی با اشرف غنی به میدان بیاید. ورود اتمر به میدان بازی انتخابات نه برای رقابت جدی با اشرف غنی که برای پراکنده ساختن دیگر اقوام و جلوگیری از یکپارچگی رقبای فاشیزم قومی بود. به همین سبب حنیف اتمر با زیرکی تمام سعی کرد تمامی مشکلات و عملکرد منفی گذشته خود را به اشرف غنی نسبت بدهد و خود را مبرا از هرگونه خطا و اشتباهی در رابطه با دیگر اقوام جلوه دهد.

این رقابت که بخشی از آن شامل افشاگری میشد، بسیار محترمانه مطرح گردید که اگر ذره ای تفکر و تدبر در وجود برخی از رقبای فاشیزم قومی می بود، هرگز فریب این بازی انتخاباتی را نمی خوردند و یکبار دیگر اشتباهات گذشته مبنی بر اعتماد به فاشیزم قومی را به اتمر و غنی هدیه نمی دادند و باید همانگونه که هیچکسی معاونت عمر داوودزی را نپذیرفت و وی عملا از صحنه رقابت های انتخاباتی کنار رفت، غنی و اتمر نیز بی معاون می ماندند و بازی انتخاباتی بگونه دیگری رقم می خورد.

اینک فاشیزم قومی در دو تکت انتخاباتی دو طرف رقیب را جذب کرده و زمینه جولان آنان در مقابل خود را سلب کرده است.
یکطرف اشرف غنی در حال رایزنی با جنرال دوستم است و همچنان دنبال تاجیک ها که بتواند از افراد مطرح آنان یارگیری کند و هزاره ها هم که از جناح خلیلی دنباله کشاله دار وی بوده و هستند و از طرف دیگر، حنیف اتمر در حال جذب سران قدرتمند و مطرح تاجیک و هزاره که از جناح تاجیک قانونی جلودار شده و فاشیزم قومی را پذیرفته است و از جانب هزاره ها محقق در حال فریب خوردن میباشد.

جالب اینجا است که مردم همگی شان از تمامی اقوام به جنایات گذشته اشرف غنی و حنیف اتمر واقف شده اند و به یقین رسیده اند که دیگر به فاشیزم قومی اعتماد نکنند، اما این عالیجنابان که خود را از نظر هوشی و فکری و حتی علمی برتر از مردم می پندارند، هنوز نفهمیده اند که نباید به سران فاشیزم قومی با هر رنگ و لباسی که آمده باشند، اعتماد کرد!

آنان برای رسیدن چندصباحی به قدرت و مکنت، حاضر شده اند تمامی جنایات این دوفرد فاشیست را در قبال مردم خود به فراموشی بسپارند و یکبار دیگر هویت و اخلاق و مردانگی و غیرت و فرهنگ و آینده و حتی ناموس و اعتقادات خود را در معرض معامله قرار بدهند.

چرا این معامله گران با فاشیزم قومی مردم را نادان فرض کرده اند و خود را عقل کل می دانند و بجای این مردم شریف، بدون اینکه از آنان بپرسند، تصمیم می گیرند؟

در طرف دیگر قضیه هم بر مردم شریف پشتون بسیار ظلم روا داشته شده که حتی از آنان حق انتخاب یک پیشرو عادل و مردم خواه سلب شده است. خارجی ها سران قوم شریف پشتون را یا به قتل رسانده اند و یا وادار کرده اند تا از کارزارهای سیاسی کشور کنار بروند و میدان را برای فاشیست های از غرب برگشته معلوم الحالی بسپارند که گذشته شان برای مردم کاملا مبهم و تاریک است و حتی یک نقطه روشنی در راستای رسیدگی به مردم در تاریخچه زندگی شان یافت نمی شود.

پشتون های افغانستان در حالیکه مردمان مهربان و مهمان نوازی هستند، از آنان چهره ای خشن و عقب مانده در امروز کشور ساخته اند تا بتوانند آنان را در مقابل دیگر اقوام علم کنند و از این اختلاف قومی به بهره برداری های سیاسی و اقتصادی و غارت شان برسند.
همانگونه که از انسان مجاهدی مانند گلبدین حکمتیار، چهره ای قاتل و ظالم در مقابل دیگر اقوام ساخته اند و او را عملا به یک دیکتاتور خودخواه قومی بدل کرده اند، از قوم پشتون نیز چنین تجسمی را در اذهان مردم دیگر اقوام القا کرده اند.

در این گیر و دار، بجای اینکه سران اقوام از فاشیست های قومی خود فاصله بگیرند و بگذارند تا این فاشیست ها در تنهایی شان بلولند و بالاجبار به موطن اصلی شان که همان آمریکا و انگلیس است بروند، آنان را بال و پر می دهند و قدرت های خارجی حامی آنان را به عنوان تصمیم گیرندگان اصلی این سرزمین می پذیرند.

حالا شما بگویید نام اینچنین کودن هایی را چه می شود گذاشت؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاشیزم قومی
سران اقوام
اتمر
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   این ها کودن نیست . کودن کسی است که پشت سر ا قایون می دوند.ومی کوید زنده با د اشر ف غنی که برای ما پول داده . و و عده چو کی را داده.

>>>   اینها همه زعیم کشور هستند و به اینها باید افتخار نمود ولی کوشش نماید برای سگها جنگی خردوان ها و دزدان چپاولگر و چاپلوسان بی همت نام پیدا کرده و بالایش نام بگذارید ولی باید گفت که کودن و احمق نامی است که آنها ارزش انرا نیز ندارد به تاسف باید گفت که ... باشرف‌تر از آنها است ونمیتوانیم بالای آنها حتا ... نام بگذاریم

>>>   بعضی سران فاشیست موطن اصلی شان امریکا و انگلیس است،اما بعضی از آنها موطن اصلی شان ایران و ترکیه است.
پس تا وقتی که این سران اقوام است،حال مردم به حالت گریان و نالان است.
سران اقوام بخاطر قدرت و پول و امتیاز،مردم را به کشتارگاه میفرستند و با گفتن یک کلمه دروغین بنام انا لله و انا الیه راجعون،مردم را بازی میدهند.
حتی آنها بخاطر فریب مردم ازگفتن کلمه واقعیت که همانا عبارت است از :انا للطبیعته و انا الیه راجعون،ابا میورزند.

>>>   کسیکه دالر را از 58 به 78 رساند!
روزانه بالاتر از 200 نیروی امنیتی و دفاعی را به دام مرگ کشاند!
بیکاری را از ٪10 به ٪80 افزایش داد!
پودری را از 100 ها نفر به 10000 ها نفر رساند!
افغانستان را از صف کشور های جهان سوم به چهارم برد!
انفجار و انتحار را از ٪15 تا ٪40 ساخت!
سرک ها و کوچه های کابل را با پوسته ها بند کرد!
ولسوالی ها و ولایت را به دست طالبان سقوط داد!
نفاق قومی را به وجود آورد!
گراف دزدی و جرایم سنگین را به اوج رساند

چی لقب برایش میدهید؟

>>>   این سران ما مست قدرتند و هیچ دیگر برایشان مهم نیست
شیما کابل

>>>   تا وقتی رای ها حزبی نشوند وحزبها از حالت قومی خارج نشوند نمی توان انتظار خواصی از این مملکت داشت

>>>   شما طوری وانمود میکنید که گویا رهبران هزاره، تاجک وازبک همه نافهم و احمق اند و فریب چند تا پشتون را میخورند.
نه خیر برادر، اینها نه احمق هستند و نه فریب کسی را می خورند، بلکه منافع شخصیی خود را که در هر جناح دیدند، به همان فرد و جناح ملحق میشوند. منافع قوم شان برای شان برابر یک نخود اهمیت ندارد.

>>>   بخاطریکه سگ زرد برادر شغال همه یکی اند.

>>>   اگر واقعا نادان چاپلوس ابن الوقت نیستند چرا معاونیت را قبول میکنند؟
آنکه هفت اقلیم عالم رانهاد
هرکسی را هرچه لایق بود داد
تاجکان وهزاره وازبک را خداوند ذلیل وحقیر آفریده همین سهمی است که برایشان داده شده ازین بیشتر نمیتوانند باشند مرغ کور آب شور ،
پشتون ها مردانه عمل میکنند خود شان کمر بستند کشور ساختند سرحدات تعیین کردند پادشاهی کردند منبعد هم میکنند
ر

>>>   از فاشیست های قوم خودتان قصه کنید، که انها سر پیاز اند یا کون پیاز؟

>>>   میدانند از من و شما بهتر هم فاشیست ها را میشناسند اما چه کنند که سالها قبل با همدستی کرزی دین را به دنیا و خدا را با اهریمن معامله کرده اند و تا گلو در منجلاب فساد و خیانت و جنایت غرق شده اند ، پل های پشت سر خود را خراب و راه برگشت ندارند. باید مردم خود تصمیم بگیرند و کسی را به رهبری بر گزینند که دلیر بوده و آلوده به فساد نباشد. اما کجاست عقل ؟ من به این نتیجه رسیده ام که کودن اصلی ما مردم هستیم نه این زالو های خدا نشناس شیطان صفت.

>>>   بزرگنمائی‌ این‌ جاسوسان‌ بیهویت‌ از ضعف‌و بی‌ارادگی و عدم‌داشتن‌ اعتماد به‌ نفس‌ عالیجنابانی‌ است‌که‌ زمینه‌ رشد‌ این‌ فروخته‌ شده‌ ها را میسر‌ میسازند اگر‌ اینها دارای‌ اندیشه‌ ثابت باشند هیچ‌ کدام‌ از کشورهای‌ استعماری‌ این‌ تحفه‌های‌ کثیف‌ خود را بالای‌ ملت‌ تحمیل‌ کرده‌ نمیتوانند

>>>   سیاست و سیاستمداری که هدف و آرزویش حق حاکمیت ملی ( دموکراسی) و احترام به آزادی و قوانین حقوق بشر، ضمین صلح و دوستی و تاًمین منافع ملی و عدالت اجتماعی نباشد، دیر یا زود افشا و رسوا شده و دفع خواهد شد.
کسی که حق نشناسد چه جای شکوه از اوست *** ورا زفتنه و شر نیز احترازی نیست.
زبزم مرده دلان رمز راز عشق مجوی *** از آنگه مجمر خاموش را گدازی نیست. پیروز باد صلح و دوستی و اتّحاد مردم افغانستان.

>>>   نام شان را عبادالشیطان باید گذاشت.

>>>   بخاطریکه سگ زرد برادر شغال همه یکی اند.

>>>   نام اینها را ......دو پا بگذارید. به فرموده قرآن کریم: لهم قلوب لا یفقهون بها و لهم آذان لا یسمعون بها و لهم اعین لا یبصرون بها اولئک کالانعام بل هم اضل سبیلا؛ اینان عقل دارند اما تعقل نمی کنند، گوش دارند اما نمی شنوند، چشم دارند اما حقایق را نمی بینند. اینها مانند انعام (.....) هستند بلکه گمراه تر از ......اند.

>>>   عزیزان چیزی بنام قوم پشتون و زبان پشتو وجود ندارد؛ انگلیسیها فقد چند صد سال قبل چیزی بنام قوم افغان و زبان پشتو ساختن صرف بخاطر تضعیف زبان فارسی و فرهنگی زیر این عنوان شکل گرفته بود. آقای غنی میداند که افغان نیست و زبانش نیز پشتو نیست. اجدادش هم از این سرزمین نیستند و به اسلام هم باور ندارد خود را کلیمی و زبان خود را عبری و خود را به داود (ع) نسبت میدهند! این ما هستیم که خود را به نادانی زده ایم در حالیکه میدانیم .

>>>   مردم بما هیچکدام از ائتلاف ها رانپذيرند وبشمول پناهندگان ومهاجران که یک چهارم جمعیت افغانستان است ،یک کاندید واحد مستقل ومردمی داشته باشند
شیوای بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است