طالبان: پیروی از وهابیت و سلفیت ممنوع است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۵    ۱۳۹۷/۹/۲۱ کد خبر: 156411 منبع: پرینت

کمیسیون نظامی زون شمال گروه طالبان پیروی از چهار طریقه را در افغانستان ممنوع اعلام کرد.
در اعلامیه گروه طالبان آمده است، که پیروی از این طریقه‌ها، باعث اختلاف بین پیروان امام ابوحنیفه (رح) می‌شود و عمل‌کردن به طریقه‌های «وهابیت، سلفیت، بنجپیریت و پریلویت بگونه مطلق ممنوع است.

کمیسیون نظامی زون شمال گروه طالبان به فرماندهان و افراد این گروه دستور داده است تا از تبلیغ و پیروی طریقه‌های یادشده، جلوگیری کرده و عمل‌کنندگان به آنها را مجازات کنند.

در اعلامیه همچنان آمده است، که به پیروان وهابیت و سلفیت هیچ گونه مسوولیتی داده نشود و اگر مسوولی از این مذاهب پیروی می‌کند، باید عزل شود.
طالبان همچنان تاکید کرده اند که پیروی از مذهب امام ابو حنیفه (رح) در افغانستان مروج است و باید مسلمان مطابق آن، عمل نمایند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وهابی
سلفی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   این کار طالبان قابل تقدیر است که وهابیت و سلفیت .... را مورد انتقاد قرار داده اند و مانع برنامه های این دو گروه منفور میشوند.

>>>   طالبان خود نان ونمک خور همین گروه ها هستند.

>>>   اعلامیه طالبان نشان دهنده ان است که بجز از مذهب ابوحنیفه رحمت الله دیگر هیچ مذهبی را نمی پذیرند و مذهب رسمی افغانستان را مانند قبل از حکومت جدید موجود مذهب حنفی یگانه مذهب رسمی مردم افغانستان بود و محاکم و ادارات دولتی در چوکات همین مذهب حنفی در مسایل مربوط کار میگرفتند مذاهب دیگری چون وهابیت و سلفی وغیره رسمیات قانونی را نداشتند از انها کار گرفته نمی شد خصوصیات فردی و مردمی خود را داشتند و بس.

>>>   افغانستان را همه دنیا ،خصوصاً جهان اسلام، کشور حالا ۹۹۰۹% مسلمان میشناسند و کم کم مستحق دلجویی میدانند و زیاد به ارزشها و شاخه های اسلامی متنوع حساس نیستند
اس پ هزاره

>>>   ولا افرین همی گپ را طالبان از قلب ما گفتند واقعا بسیار تصمیم خوب است حمایت میکنیم سلام را به ین گونه شاخه شاخه کردند ودشمنان اسلام میخواهند به شکل از اشکال اسلام را تضعیف کنند . زنده باد اسلام عزیز زنده پیروان خاص امام معظم امام ابوحنیفه ع .
مجاهد غوری

>>>   برادران مسلمان گر چه طالبان هرچی که است به هر صورت اما در مورد طریقه های مختلف که سبب نفاق در بین مسلمانان می شود ممنوع اعلام کردن ارج مگزارم

>>>   طالبان در زمان اشغال ثابت کردند که بجز مذهب حنفی دیگر مذاهب چون سلفی و وهابی و جعفری و غیره را قبول ندارند و مخالف به پیروی از ان هستند قبل از سال ۲۰۰۱ با امدن حکومت جدید یگانه مذهب رسمی افغانستان که در محاکم و قوانین از ان کار گرفته میشد مذهب ابوحنیفه رحمت الله علیه بود بس مذاهب دیگر در دولت رسمیات نداشتند چنانی که در کشور ایران صرفا مذهب جعفری رسمیت دارد سایر مذاهب فاقد رسمیات هستند .

>>>   این سخن طالب جز دوریی بیش نیست؛ و فقط حکایت گر نفاق آنها است؛ و الا همه مردم میدانند که آنها نان خور و دسترخان لیس وهابیت هستند, و شاید با این حربه قصد دارند که مذهب حقه شیعه اثناء عشری را غیر قانونی جلوه دهند، لذا باید هوشیار بود و از دسیسه های که باداران آنها مثل عربستان و پاکستان برای شان آماده کرده اند و آنها مجری هستند، ضربه نخوریم و این بار به نحو دیگر تخم نفاق را نکارند.
حسینی

>>>   ....ها
طالبان که خود وهابی و سلفی هستند

>>>   احسنت بالاخره طالبان آدم شدن

>>>   باسلام.طالبان وهر اهل اطلاعی میداند که وهابیت غیر از طریقه ابن تیمیه حرانی همه ای فرقه های دیگر را باطل وپیروان آن فرقه ها راکافر و خارج از دین میداند .تقلید از چهار مذهب را حرام اعلام کرده. ببینید فتوای بن باز ودیگر مفتیان آنها را متأسفانه جهان اسلام هنوز عمق فتنه ای وهابیت را درک نکرده.

>>>   طريقه تبليغي يا تبليغيه هم يكي از طريقه هاي جديد است كه در اسلام اضافه شده . بايد اين طريقه هم كه در اقفانستان كاملا جديد و نو است بند شود. چون اين طريقه هم باعث اختلاف مردم شده و در موارد زيادي باعث جنگ و برخورد مردم گرديده.
طريقه تبليغيه ساخته شده پاكستان بوده و در بيست سال اخير وارد افغانستان گرديده. اين طريقه از خطرناكترين طرايق تقرقه مسلمين است . مردم بايد هوشيار باشند و غير از راه پدران خود كه راه واقعي است به اين طريقه هاي نو يكجا نشوند تا گمراه دنيا و احرت نگردند.
چون پيغمبر اكرم ص گفته بودند در اخر زمان اسلام به هفتاد و دو گروه يا طريقه تقسيم ميشود ولي صرف يكي ان راه راست را ميرود . مسلما ان يكي كه راه راست را ميرود هماني است كه راه اول را ميرود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است