در قانون اقتدار به مردم داده نشده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۷/۹/۱۹ کد خبر: 156392 منبع: پرینت

حکومت عمده ترین رسالتش بستر سازی اجتماعی برای ایجاد ملت سازی است. اما در افغانستان حکومتها سبب نفاق ملی و تشتت اجتماعی شده اند.

امروز به لحاظ اجتماعی دچار خطرناکترین تشتت اجتماعی و سیاسی شده ایم و در این تفرقه و تشتت از هرکسی که پرسان نماییم حکومت را مسوول و مقصر می داند. اما واقعیت این است که صداها از مرکز قدرت و از ارگ صدای وحدت ملی نیست البته دیگران هم احتمالا کمکی به وحدت ملی نکرده باشد.

چهارصد قانونی که نوشته شده در جهت تثبیت و اقتدار و تمرکز قدرت است من البته تعداد از قوانین را دیده ام از جمله قانون آزادی اجتماعات را در این قانون اقتدار کامل به پولیس داده شده است و نه به مردم و نه به دموکراسی.

قانون گذاران و قانونپوه های ما خدمت به اقتدار ملی نکرده اند بل سلطه ارگ و تمرکز را چندین برابر و مضاعف ساخته اند. در مورد احزاب تمامی قوانین و اصول انتخابات بر ضد احزاب می باشد.

فساد و رکود و تیکه داری در احزاب ریشه در قوانین و سیاست حکومت دارد. سیستم کهنه و ظالمانه و متروک " اس ان تی وی" حقوق احزاب و رای مردم را در انتخابات پایمال کرده است و در عرصه صلح و مذاکره نقش احزاب محو و نابود شده است.جامعه مدنی در حال حاضر شعار و لقلقه زبان بیش نیست و جامعه مدنی گم است و آدرس ندارد یعنی اینکه وجود ندارد اما در مورد رسانه ها و آزادی مطبوعات بعدا برای تان از این نوع " گپای مفت" می نویسم.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون
ناطقی
نظرات بینندگان:

>>>   افغانها به این زودیها قانون را چندان عملی هم نمیسازند در صورتیکه در چنین جامعه ای که نقش دولت در بازسازس و استقرار ساختارهای ویران شده زیاد است ،و خصوصاً افغانستان، باید قدرت لازم در دست اداره کننده جامعه باشد تا منافع مردم عادی کمتر ضایع گردد
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است