هرچند به پایین دست ها کاری ندارم اما ....
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۷/۹/۱۹ کد خبر: 156388 منبع: پرینت

تقریبا همه روزه در پیام خانه ام این فارمت نظر سنجی را در یافت میکنم تا از جمع والی های حکومت وحدت ملی یکی را بحیث بهترین والی انتخاب نمایم.

بنده زمانی که به فکر و برنامه تیم تمامیت خواه حاکم نگاه میکنم، وقتی به بد امنی در جامعه، بیکاری نسل تحصیلکرده و مستحق، فساد گسترده سیاسی و اداری، خویش خوری و ناکارگی حاکمان رده بالای حکومت خیره می شوم و هنگامی که تبعیض آشکار و سازمان یافته در دستور کار دستگاه حاکمه را می بینم، یکسره به این نتیجه می رسم که مامور این حکومت بودن که بماند سر جایش، راضی بودن به زندگی زیر سایهء ننگین یک چنین دم و دستگاه فاسد و ظالمی، گناه نا بخشودنیست چه رسد به اینکه بیاییم و کسانی را نمره هم بدهیم.

زمانی مرحوم سید قطب گفته بود که "رضا به کفر کفر است. یا اسلام کامل یا هیچ" این مقوله دست آویز افراطیون برای از دم تیغ گزرانیدن همه آن هایی شد که به زعم ایشان به زندگی زیر حاکمیت رژیم های دست نشاندهء آمریکایی رضایت دارند . این برداشت واقعا خیلی افراطی است اما این هم درست نیست که یک رژیم ظالم و تمامیت خواه بیاید و همه هست و بود یک کشور را به گند بکشد، فرصت ها را محدود کند، به اپارتایدقومی دامن بزند و بازهم توقع داشته باشد که به مامورین اش نمره بدهیم.

متاسفانه این جسارت حکومت منشا میگیرد از آسیب دیدگی مفهوم و روش انتقاد و اعتراض. زیرا وقتی منتقدین از یک طرف انتقاد و اعتراض می کنند از فساد و ناکاره گی حکومت و از طرف دیگر اکثر اوقات گرامی شان در تبریکی گفتن این مقام و آن مقام کوچک و کلان سپری می شود، کارد استبداد تیز تر می شود و جایی برای اصلاحات باقی نمی ماند.

اگر حکومت وحدت ملی واقعاً به نظر مردم احترام قائل است در قدم اول باید کنار برود تا مردم به حاکمیت دلخواه و پاسخگوی شان از طریق یک انتخابات شفاف درسایهء مدیریت بی طرفانه ی یک اداره موقت یا سر پرست دست پیدا بکنند. هیچ امری مناسبتر و معقول تر ازین بوده نمی تواند در شرایطی که حالا همه چیز از راس گنده و فاسد گردیده است.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سید قطب
برنا صالحی
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از بیکاره گی این حکومت انتخابات ننگین ولسی جرگه بود که روی افغانستان و گردانندگا آنرا در دنیا سیاه کرد. همین کشور های خارجی به جای اینکه ازین فساد انتخاباتی پرسان کند آمده موفقیت و پیروزی آنرا به غنی تبریک می گوید . دنیا چرا به سر نرسد با چنین رسوایی ها !

>>>   تو کدام اش هستی فکر کنم کدام دنیایی خیالی برایت ساختی و خود را ریس جمهور دنیایی خیالی ات ساختی

>>>   آقای برنا صالحی اگر مهربانی نموده چند نفر را برای خوانندگان تان نام بگیرید، که رئیس جمهور آینده و وزیران کابینۀ او شوند، خیلی ممنون خواهم شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است