داودزی: شورای صلح را با وضعیت جدید عیار می‌سازم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۱    ۱۳۹۷/۹/۱۹ کد خبر: 156385 منبع: پرینت

رییس جدید دارالانشای شورای صلح افغانستان می‌گوید با آغاز تلاش‌های زلمی خلیلزاد در موضوع صلح افغانستان تغییری در اوضاع به میان آمده و نیاز است یک استراتژی جدید برای صلح افغانستان ایجاد شود. من این شورا را با وضعیت جدید عیار خواهم ساخت.

داودزی که تازه از سوی رییس جمهور غنی در سمت جدید‌اش تعیین شده‌است در صحبت با رادیو آزادی گفت: یک استراتژی کاملاً جدید را تهیه می‌کنیم. استراتژی‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های گذشته را می‌بینیم و آنرا با حالت فعلی عیار می‌سازیم. با آغاز مأموریت آقای خلیل‌زاد وضعیت جدید به میان آمده‌است. هم در روابط منطقه و هم فرصت‌ها در زمینه صلح ایجاد شده‌اند. شورای صلح را با وضعیت جدید عیار می‌سازیم.
داودزی افزود، استراتژی جدید اجماع را در برخواهد داشت که مشمول مذاکرات صلح، آوردن صلح و حفظ صلح است.

داودزی که قبل از این در قطر با نمایندگان طالبان در جلسه موسسه پگواش دیده بود می‌گوید، نیاز است طالبان نیز از خود انعطاف پذیری نشان دهند.
طالبان حدود یک ماه پیش با شماری از اعضای شورای عالی صلح در مسکو ملاقات کرده و گفتند، تنها با امریکایی‌ها صحبت می‌کنند.
امریکا صلاحیت این مذاکرات را به یک امریکایی افغانی‌الاصل زلمی خلیل‌زاد سپرده‌است که در حال حاضر مشغول دیدار از کشورهای آسیای میانه برای گفتگو در مورد راه‌های صلح افغانستان است.

آقای داودزی تلاش‌های آقای خلیل‌زاد را مثبت خوانده و می‌گوید این اقدامات حتماً مثمر تمام می‌شوند.
وی گفت: امکانات موجود اند، نشانه‌های هم وجود دارند که به خیر قبل از انتخابات ریاست جمهوری به صلح دست یابیم. آقای خلیل‌زاد به حیث نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در منطقه اثر و رسوخ خاص دارد. کار‌هایش خوب روان است و اقدامات وی، دولت افغانستان، تلاش‌های مردم و انعطاف پذیری طالبان ما را به یک سرحد جهت حل مشکل خواهد رسانید.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داوودزی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   گماشتن جناب داودزی درپست رییس جدید دارالانشای شورای صلح افغانستان جزاینکه چندماه معاش ازخزینه دولت حیف ومیل گردد دیگرهیچ دردی رادوا نخواهد کرد بادشمن یی که هرروزبه مشت دردهن مامی کوبد صلح کدچی معنی خواهدداشت؟ دشمن یی که هرروزده نفرافرادبیگناه ومظلوم مارابه کام مرگ میکشاندصلح نمودن چی معنی خواهدداشت؟
سردم داران عزیزبیایین صادقانه وبیدون کدام شرم اظهارکنین که به ماغرض نداشته باشین مادرقبال ملت مظلوم هیچ مسولیت نداریم تاشماهادرامن زنده گی کنین.
بکتاش

>>>   داود زی باز لنگ حمام برایت رسید دنیا گل وگلزار شد تماما کار های خلیل زاد مثبت شد . غنی دیوانه فهمیده که شما صد تا سگ لشخور فقط با یک توته استخوان میشه با لایتان حکومت کرد .

>>>   حتماً بحساب جیب خود عیارش میسازه. شما ها اگر اندکترین احساس خدمت را براستی میداشتید باید امروز کشور ما به این حال نمیرسید.

>>>   هههههه داوودزی کسی است در زمان که ریس دفتر حامد کرزی ریس جمهور پیشین بود کسی است که ماهوار پول از ایران پول معامله گری را میگرفت و در زمانی که بحیث وزیر داخله حکومت گذشته کار میکرد در انتخابات ۲۰۱۴ به نفع اشرف غنی احمدزی ماشین چاپ کارتهای تقلبی و جعلی در یکی از خانه های وزیر اکبر خان فعال ساخته شده بود که اقای نبیل ریس امنیت قبلی ازین خیانت پرده برداشت انهم در موجودیت خود همین داوودزی اما داوود زی مهر سکوت لبش را باز نکرده است امکان وجود دارد تا چنین شخص معامله گر دهان پت عوام فریب با ترورستان طالبان اجیران ای اس ای پاکستان با انجام یک معامله پنهانی بنفع ای اس ای با طالبان جور امد کند اما نفع این معامله بسود پاکستان و بضر مردم و کشور ما خواهد بود.

>>>   داود زی هم هلاک چوکی است اگر چوکی گرفت خوب در غیر ان کاری نمی کند
چرا که پول جهان در جیب 300 نفر در طول 18 سال دوران می کند افسوس به حال مردم ساده افغا نستان

>>>   چطور شد كه از رياست جمهوري گذشتي ، مگر چند خريطه پول بدست آوردي؟ والله شرم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است