مذاکرات "بین الافغانی" یا مذاکرات "بین الطالبی"؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۹    ۱۳۹۷/۹/۱۷ کد خبر: 156360 منبع: پرینت

خلیلزاد، متفکر طالبانیزم یک روز سر از قطر می کشد، روز دیگر از اسلام آباد و روز سوم از مسکو و روز دیگر از یک پایتخت کشور دیگر. تمام پیام او یک چیز است "مذاکرات بین الافغانی"
این یک شعار عوامفریبانه و بازی تبهکارانه است.

واقعیت این است که طالبان "ارگی" با طالبان "مرگی" هر دو پشت روی یک سکه پشتونولی هستند. آنها هر روز باهم جرگه در زیر خیمه پشتونولی در ارگ، در وزیر اکبرخان، در قندهار و یا واشنگتن، لندن، بروکسل، بن، مسکو، قطر، پیکنگ ریاض، تاشکند و یا اندونزیا می کنند.

آنها نه مشکل زبان دارند و نه مشکل ترجمان. آنها یک هدف و یک آجندا دارند. آنها بدور یک سفره دودی و یا آیس کریم می خورند. آنها چرس، چلیم، نصوار، تریاک، ویسکی و ودکای روسی باهم یکجا می نوشند و می کشند.

آنها همه لنگی های رنگه با شف های بلند، کمیز و واسکت پاکستانی، چپلی پشاوری می پوشند و تسبیح دراز در دست دارند.
آنها یک دیگر خود را ولسمشر، برادر، ورور، بابا و جلالت مآب خطاب می کنند و به ریش بازیگران خارجی که پول و انرجی شانرا در باتلاق افغانستان احمقانه مصرف می کنند، می خندند.

مگر طالبان ارگ نشین طالبان وزیر اکبر خان نشین و یا کویته نشین و یا وزیرستان نشین را برادران ناراض و فرزندان اصیل خود نمی نامند؟
مگر همین ها مخالفین طالبان را سر کوب و به زندان نه انداختند؟
مگر همین ها طالبان را از زندانها آزاد نکردند؟
مگر همین ها زندانها و بمباردمانها را سهمیه بندی قومی نکردند؟
مگر همین ها طالبان را بحیث قدرت شکست ناپذیر به افکار جامعه جهانی تلقین کردند؟
مگر در روز خبر مرگ ملا عمر ماتم نگرفتند؟
مگر از ارگ گرفته تا خانه های شان عکس های خیالی کور ملا عمر را بحیث بابای ملت آویزان نکرده اند؟

واقعیت این است که هیچ مشکلی عقیدتی و سیاسی بزرگی میان طالب سکولار و طالب اسلام گرا وجود ندارد، مشکل میان حامیان آنان در اسلام آباد، مسکو و واشنگتن است، که بر سر تقسیم قدرت میان خود جور نمی آیند.

واقعیت این است که تروریست، تروریست است، چه ساخت واشنگتن باشد، اسلام آباد، مسکو و یا ایران.
تروریست اگر فرزند و یا برادرت هم باشد، ماموریت او انتحار، انفجار و ویرانگری است. نه پشتونولی با او شاد میشود و نه اوغانیت و یا اسلامیت.
دیگر بس است این جنگ زرگری میان تروریزم پشتونولی!

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بین الافغانی
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   «««من همیشه به این فکر بوده ام که اگر پول امپریالیسم و ذخایر معدن زمرد در پنجشیر نمیبود آیا احمد شاه مسعود میتوانست به جنگ های تباه کن چریکی خویش یعنی جنگ گربه و موش ده سال ادامه دهد؟؟؟؟؟ جواب را یافتم . البته که نه مسعود نمیتوانست صرف با سنگ و پلخمان به شیو ه پنجشیری گری علیه یک نظام سیکیولر بجنگد. او با سیل از پولهای خارجی ها و غارت زمرد مال ملت و غارت قطار های دولتی بین حیرتان—کابل توانست هم بجنگد و هم سر مایه ای هنگفت به فامیل خود به جا گذارد.»»»» محتوی و مضمون جنگ های اشرار دیروز با طالب امروز فرقی ندارد (خروج کفار و ایجاد جامعه اسلامی) و راه های تمویل طالبان همانند اشرار دیروز است یعنی قطاع الطریقی غارت معادن کشور اخاذی ، کشت و فروش مواد مخدره. گرفتن کمک از کشور های خارجی حالا همان سناریوی دو دهه قبل تکرار می‌شود یعنی نشست ها و رفت و آمد ها در ماسکو پاکستان ، امریکا ، چین. حرف روی پشتونولی و تاجیکو لی هزاره ولی گری نیست، تاجیکولی گری و هزاره گری های دو دهه قبل نیز ماهیت ضد انسانی خود را در روح شیر پنجشیر اتحاد سمت شمال و حزب وحدت و حزب اسلامی گلبدین و اتحاد اسلامی سیاف نشان داد . حرف روی آنست که چگونه این ملت بیچاره از زیر ستم اسلام فروشان نا مسلمان نجات یابند چه طالب باشد و چه همین تنظیم های اسلامی که دو دهه است مردم را به گروگان گرفته و بر مسند قدرت تکیه زده اند .نه امنیت و نه زندگی برای مردم باقی مانده اند.
بامیانی»»»

>>>   نظر دهنده اول
در بامیان اوغان نیست.ناق نام خود را بامیانی نگذار
ای نیرنگ ها قدیمی شده.

>>>   اگر مذاکرات بین الافغانی باشدباید نمایندگان نهاد های مدنی باهم مذاکره کنند ونه حتی ذدولتی که وابسته به غرب وشرق وهمسایگان است ونه طالبان وداعش مزدور که احزاب جنگی وجنایتکاربوده ومطابق قانون مجرم می باشند/
شیوای بلخی

>>>   هر گوشه و بیشه ای سرزمین ما تعلق به همه دارد . اعصاب تانرا از دست ندهید اگر یک بامیانی از منافع مجموع ملت حرف بزند ، جای تعجب نیست و هم ضروری نیست که صرف افراد متعلق به یک قوم و ملیت از منافع همان بخش معین دفاع کند . این مرزبندی ها از نیرنگ های قدیمی و شیوه های معمول استعماری است . جای شرم و خجالت است به انهاییکه مرزبندی های لسانی و قومی را ایجاد و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند. اگر شک دارید که بامیانی در ارزیابی ماهیت تنظیم ها اشتباه می‌کند ، بدفاع برخیزید و ثابت کنید که تنظیم های اسلامی افغانستان ساخت ایران و پشاور خدمت گذاران واقعی مردم افغانستان بوده اند،من فکر نکنم کسی که عقل سلیم در بدن سالم داشته باشد چنین مسوولیت را به عهده بگیرد.
فخر آهنگر»»»


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است