استعفا رویه نامتعارف در فرهنگ سیاسی افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۷/۹/۱۳ کد خبر: 156293 منبع: پرینت

‎کناره‌گیری از وظیفه در تمامی جهان یک امر متدوال و مرسوم است؛ اما در افغانستان نسبت به آن در اذهان ما "سوگیری‌های شناختی منفی" و تکفر "کلیشه‌ای"وجود دارد.

‎دلیل این ذهنیت منفی بیشتر خاطرات کناره‌گیری‌های ناموفق و جنجالی در گذشته است. استعفا در افغانستان معمولا خارج از این دو حالت نیست، یا به دلیل اختلافات شکل می‌گیرد یا هم مردم از فرد متصدی می‌خواهند تا کنار برود که در نهایت این دو اصل ریشه‌‌های "نگاه‌های منفی" و تفکر "کلیشه‌ای" را تلنگر می‌زند، حتی تا سرحدی منفی شدن بار معنایی این کلمه.

‎ولی استعفا می‌تواند فارغ از این دو حال هم باشد. یک فرد می‌تواند ضمن داشتن کارنامه‌‌ی شایسته و فعالیت‌های چشمگیر برای خدمت بیشتر از سمت خود کناره‌گیری کند و موجب شود تا از یک طرف به عادی سازی این فرهنگ کمک کند و از سوی دیگر به فرزندان صادق دیگر این میهن فضای خدمت را باز کند.

‎رفیق و برادر ما آقای مسعود "عزیزی" معین پالیسی واستراتیژی وزارت امورداخله که برای سالیانی در این سمت برای خاک وطن، سربازان شجاع و مردم قهرمان خود خدمت کرده، حالا از این سمت کناره گیری کرده است که مورد تایید رییس جمهوری هم قرار گرفته است.

‎من برای اجرای چنین فرهنگ نیکی از سوی ایشان سپاسگزاری می‌کنم و برای برنامه‌های آینده شان عزت و توفیق روز افزون را در جهت خدمت به این وطن و ملت از خداوند متعال مسئلت داریم .

عنایت مدرس


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استعفا
مدرس
نظرات بینندگان:

>>>   معصوم ستا نکزی ناکام صد در صدی در ریا ست امنیت چی وقت کناره گیری خواهد کرد کمی ننگ و عار هم چیزی خوبی است
لوگروال

>>>   معصوم استانکزی ننگ و غیرت ندارد و جاسوس و مزذور ترورست است
پشتون وال

>>>   اشرف غنی احمدزی وقتیکه باساس کینه شتری اش بخواهد کسی را که بذوق اش و شوقش رفتار نکند از پست اش دور کند انرا با تهدید و تحقیر و تانه وتمرخه وادار به استعفا میسازد که اقای مسعود عزیزی معین پالیسی و استرازی وزارت داخله مانند دیگر اشخاص از ان جمله استعفاء کننده گان قبلی حکومت اشرف غنی است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است