سیصد خانواده در سرحوض فاریاب در محاصره طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۷/۹/۱۳ کد خبر: 156282 منبع: پرینت

سیصد خانواده در منطقه سرحوض ولایت فاریاب در محاصرۀ طالبان قرار گرفته و به غذا دسترسی ندارند.
عبدالاحد ایلبیک عضو شورای ولایتی فاریاب در صحبت با رادیو آزادی گفت، شماری از افراد خیزش مردمی، نیروهای دفاعی و امنیتی که در منطقه سرخوض با گروه مخالفان مسلح دولت می‌جنگیدند از چند روز به این‌سو با خانواده‌های‌شان تحت محاصره طالبان قرار دارند.

به‌گفته این عضو شورای ولایتی، طالبان قریه سرحوض را محاصره نموده و راه‌های مواصلاتی آنرا مسدود کرده‌اند.​
به‌گفته او در دو روز گذشته از اثر گرسنگی در آن منطقه یک طفل و یک پیرمرد جان باخته‌اند.

وی افزود: نیروهای حامی حکومت در آن منطقه و تمام کسانی‌که به آن نیروها وابستگی دارند در منطقه سرحوض در محاصرۀ طالبان قرار دارند متأسفانه دیروز و پری روز چنانچه شنیده شد این مردم از گرسنگی یک طفل و یک پیرمرد جان باخته این حقیقت دارد آن مردم از لحاظ نبود مواد غذایی سخت به مشکل مواجه شده‌اند.

از سوی هم محمد ولی رحمانی قوماندان خیزش مردمی که در قریه سرحوض می‌باشد می‌گوید، برعلاوه از خیزش مردمی شماری از منسوبین امنیتی و دفاعی با آن‌ها در آنجا تحت محاصره می‌باشند.
وی هم‌چنان می‌‌افزاید که اعاشۀ نظامیانی که از طریق هوا برای‌شان رسیده‌است، خانواده‌های محاصره شده به‌خاطر بقای حیات‌شان از آن استفاده می‌کنند.

وی گفت: مشکلات مردم قریه سرحوض بی‌حد زیاد شده به‌خاطری‌که مردم نان خوردن ندارند، دوا پیدا نمی‌شود، یک طفل چهار ساله به‌خاطر گرسنگی تلف شد وضعیت خیلی وخیم است. صدایم را به رییس صاحب جمهور تا پایین‌ها ما رسانیدم تا حالا توجه خاص به‌خاطر مردم نشده‌است، مشکل ما حل است از طریق هوا اکمالات می‌شویم.

در همین حال احمد جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب می‌گوید از دو سال به این‌سو مردم منطقه سرحوض با این مشکل روبرو هستند و نظامیان مستقر در آنجا از طریق هوا اکمال می‌شوند.
وی هم‌چنان می‌‌افزاید ادارۀ محلی فاریاب در تلاش است تا در این راستا مشکلات باشنده‌ها را حل کند.

وی گفت: راه سرحوض دو سال شده که بند است، نیروهای امنیتی ما در کوهستان مشکل نداره از طریق هوا اکمال می‌شوند، اما در این راستا ادارۀ محلی طبعاً تلاش خود را می‌کند در آن ساحۀ که ما مشکل داریم از هر طریق ممکن کمک برسانیم به‌خاطر رفع مشکلات مردم.

منطقه سرحوض در ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب در ۶۰ کیلومتری شهر میمنه وجود دارد، به‌گفته مسوولین محلی در فاریاب راه‌های مواصلاتی آن از دو سال بدین‌سو به روی نظامیان بند بوده و تهدیدات امنیتی آن در این اواخر در آنجا بیشتر شده‌است.

اکرام کرم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاریاب
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   خاک بر سر دولت افغانستان بریزم که دو ساله برای شکستن محاصره یه روستا هیچ غلطی نکرده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است