اگر جنرال وردک یک هزاره بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۷    ۱۳۹۷/۹/۱۲ کد خبر: 156278 منبع: پرینت

پنج ساعت تمام جسد یک پولیس در مقابل منزل‌ پسر رحیم وردک، روی زمین افتاده و منزل او در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد.
بر اثر شلیک راکت آر پی جی و پیکا، هشت پولیس کشته و زخمی شده و دو تانک زرهی منهدم گردیده است. وضعیت هنوز به حالت عادی بر نگشته و جاده‌های منتهی به چهاراهی انصاری همه مسدود است.

شهروندان کابل ساعت ها است که در جاده‌های مزدحم شهر سرگردانند. همه اوضاع منطقه شهرنو بهم ریخته است.
حکومت هنوز اراده بازداشت مهاجمان مسلح را ندارد و ارگ به مسوولان امور دستور داده تا مساله را از راه تفاهم حل کنند. این یک پیام و دو هوا عمل کردن یعنی چه؟

اگر‌ پسر رحیم وردک یک هزاره می‌بود و به اصطلاح علیه حکومت بغاوت می کرد آیا اشرف غنی بازهم دستور حل قضیه از راه مسالمت را می داد؟
واقعا این حکومت باید برای این تبعیض و تعصب و قوم گرایی خجالت بکشد و از شرم آب شود اما وقتی حکومت و سیاستمدارن قوم گرا و تبعیض گرای حاکم از اساس شرم و آزرمی ندارند چه می توان کرد؟

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وردک
رحمانی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   جناب رحمانی صاحب وردک وردک است نزد دولت قومگرا وفاشیست وردک صد برابر امتیازات بالا دارد.فاروق وردک درزمان وزارت معارف مکاتب خیالی,معلمین خیالی وتعمیرات خیالی ساخته بود ومصارف هنگفتی را حیف ومیل نمود ولی دولت موضوع را ماست مالی کرد هنوز ارتقا دادش.
عبدالرحیم وردک خودش در مجلس هنگام اخذ رای به وزرارت دفاع اعتراف کرد که درزمان جهاد عضویت سازمان استخباراتی پاکستان(آی اس آی)راداشت.
همچنان در زمان جهاد پایه های برق نغلو وسروبی را بدستور پاکستان قطع میکرد که به شهر وندان کابل برق نرسد ومحروم از روشنایی برق باشند.
درزمان طالب شمالی را بمبارد میکرد. ومیگفت شمالی تمام نقاطش هدف است (ملکی ونظامی).
درزمان وزارت دفاع هم قوم پرستی میکرد 65 جنرال وردکی را بدستور شورای کویته طالبان در بستهای مهم وکلیدی وزارت دفاع مقرر کرد واین جنرالان وردکی تمام پرسونل زیر دست مربوطه خودرا وردکی واگر وردکی پیدا نشد پشتون مقرر کردند.لیست هایی که جهت تعین بستی جهت منظوری مقام وزارت میرسید رییس دفترش نام های تاجیکان ودیگر غیر پشتون هارا خط میزد.تعدادتاجیک هارا بکلی کم میکرد.
.......اکنون که رحیم وردک یا محافظینش پولیس هارا کشتند وزخمی نمودند ووسایط دولتی را منهدم نمودند به یقین میتوان گفت که ارگ وارگنشینان موضوع را بدون جنجال وبدون کدام کشمکش حل وفصل خواهند نمود گویا هیچ حادثه یی رخنداده است.
بااحترام عبید.نجرابی.

>>>   اگر جنرال وردگ یک هزاره میبود باید جنایات بزرگ مانند علیپور را درحق مردم افغانستان روا میداشت و بالاخره ازاد میگشت وزمانی که توسط نیروهای دولتی دستگیر میشد توسط دانش هزاره ازاد میشد
پیرام قل از جوزجان

>>>   وردک وعلیپور وقیصاری و... میدانند که اینها حکومت ملی ومردمی وواقعی نیستند وبه اساس نیرنگ وتقلب وتوسط یک حکومت بیگانه واشغالگر رویکار امده وبه زور وقوه ای انها دوام اورده اندازینرو هرعمل انها بغاوت محسوب نشده بلکه مفاومت ودفاع از نفس وحیثیت وتمامیت ارضی کشور ومملکت محسوب میگردد گرچه جناب وردک به این ارزش ها باور نداشته انچه انجام داده بخاطر دوام غصب خانه ای شخصی دیگران میباشدوصاحب خانه هم ادم زور وواسطه دار بوده که توانسته فیصله ای محکمه وتوجه ای مقامات را جلب وبه پشتیبانی خوبش معطوف داشته است واگر من وتو میبودیم نه محکمه به نفع مافیصله به عمل می اوردونه هم قوه ای اجرایه به دروازه اش راه میداد اللهم سلط الظالمین بالظالمین ونجنا من بینهم سالمین وغانمین ویا لا اقل< اعوذ برب الناس من الجنه والناس>
گلاب الدین وردک از میمنه

>>>   ارګ هزاره هم بود در ... مثل وردک چوب باید باشد!

>>>   اقای رحمانی قیام باید کرد همان طوری که مردم را برای رای دادن شما وکلا اماده کردید به قیام علیه دولت غنی متعصب هم اماده نماید وقتی پول های باد اورده را بخاطر کمپاین مصرف کردید بخاطر قیام مردم هم مصرف کنید از چیغ و واوی لا کاری ساخته نیست .

>>>   برادر نویسنده تعمیم وردک پسر رحیم وردک نیست شما اشتباه نویستید تعمیم یک گروپ امنیتی دارد که خانه یک انسان بیگناه را به زور گرفته بود و. اورا هم به زور از این مکان خارج کردند و اگر هزاره میبود همه هزاره ها مظاهره میکردند که او بیگناه است و دولت به اصطلاع فاشیستی او معاصره کرده و. همه هزاره ها به طرفداریش پا لچ میکردند. که باید رها شود امید همه انسانهای خودسر که خون انسانهای بیگناه را میریزانند و. خانه و. کاشانه شان را بنام خود میکند هر چه زودتر از بین روند بی تفاوت است که از کدام قوم اند
عبدالله ریحان

>>>   بیچاره علیپور سوار سراچه بود به عنوان یاغی بازداشتش کردند. مظلومیت تا کجا؟

>>>   اگر پسر رحیم وردک یک هزاره میبود حالا تمام چهارراهی های کابل بشمول دهمزنگ ... را مسدود میکردند و مانند الیکین روشنایی و جنوبش قیامت خیز صدها هزاره جنایت کار تظاهرات برپا میکرد و یا هم مانند علیپور جانی عاجل آزاد میشد. اینکه یک وردکی یک روز این کار را کرد همه لوده ها فعانش را میکشند.
وردک از کابل

>>>   این فرد یکی از اقوام پشتون بود او دستگیر شد و محاکمه هم خواهدشد و دادگاه تصمیم بر رهایی و یازندانی شدن او خواهد گرفت .
امااقوام پشتون هیچگاهی بر سرک ها وراه عام نریختند و مردم را اذیت و آزار نرسانیدند .
این فرد هر کاری که باشد مجرم است جرم او مربوط به قوم پشتون نمیشود زیرا قوم پشتون بخاطر رهایی او دست به چور و چپاول نزدند مانند قوم هزاره

>>>   نظر به فساد اداری و رشوتخور در ارگانهای عدلی و قضایی از کجا که این خانه مال تمیم شنسب باشد و جانب مقابل ان که فیصله محکمه را بنفع خود گرفته با دادن پول زیاد و زور و قدرتش در دولت غنی احمدزی تمیم شنسب را مجور کرده باشد تا بالمقابل از سلاح کار گیرد تا امروز در طول هفده سال گذشته ریاست محکمه تنازوع صلاحیت های املاک یک فیصله را با وصف ده هااسناد ملکیت شرعی و قانونی حکم به نفع متضرر قضیه صادر نکرده است چگونه قبول کرده بتوانیم که این فیصله عادلانه و بروی اسناد شرعی و قانونی بنفع مالک اصلی خانه صادر شده و بخاطر تسلیمی خانه قوماندانی پولیس کابل اقدام به تطبیق بزور حکم را رویدست گرفته است که نتیجه ان کشتن و زخمی شدن پولیس و باشندگانه خانه و ازبین رفتن چند تانک هاموی و لنجر پولیس هم گردیده است چطور ؟

>>>   با عرض سلام خدمت تمامی دوستان ، گل گفتی گلاب الدین خان وردک ازمیمنه

>>>   دولت غنی کوچی افراد قیصاری و افراد تمیم وردک را منحیث افراد غیر مسئول گرفتار کرد۰
افراد تمیم وردک اوغان بودند و حال شما گرفتاری افراد او را با گرفتاری افراد قیصاری بدست اوغانها مقایسه کنید۰

>>>   تمیم جان در سن ۲۱ سالگی به صفت بچه فرزندی عبدالرحیم وردک در آمد، پدر تمیم از ولایت غور و مادر تمیم پنجنشیری است، هیچ نوع پیوند خونی و شراکت همرای جنرال رحیم ندارد مثل مردم دیگر صرف از نام جنرال رحیم سوی استفاده می‌کرد، از تمیم جان جز چنین کار توقع دیگر هم نمی‌شود چون از پدر و مادر خطا است...
به اصلاح شما پسر رحیم وردک است پس بیاموزید ، عبدالرحیم این عمل را خلاف قانون خواند و اضافه نمود که که هر چی عاجل تر به سزا عمال شان برسند ...فرق بین ما و پشتو همین است که آنها این خاین را خاین میگویند و ما خاین را خادم ....

>>>   قانون باید برهمگان تطبيق شود ونگاه قومی تعصب آميز مردود است
شيوای بلخی

>>>   پیرام قل قلابی ناقل در جوزجان
اوغان غول واقعی
گناه علیپور چه است که به اساس آن مجرم شناخته شود؟
آیا علیپوریکه در کنار دولت از مردم و محلش دفاع میکرد مجرم است یا دهشتگران انتحاری انفجاری اوغان طالبان وحشی که آن مردم را میکشتند؟
برو این نصیحت هایت را برای ولسمشرک اوغان خود بگو۰ او بود که گویندگان یک زبان خاص را که با وحشت مردم را میکشند از زندان ها رها کرد و میکند در حالیکه گویندگان زبان دیگر را که در مقابل آن وحشی های آدمکش از مردم خود دفاع میکنند مجرم دانسته و زندانی میکند۰

>>>   هم هزاره نماند ونه اوغو هر دی تان این وطن را تباع کردین یک میخواهد به پاکستان تسلیم کند ودیگری میخواهد به ایران خدوند هر دوی شما را به قهر خود گرفتار کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است