آنچه مشرف به کرزی گفته بود طالبان به خارجی ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۵    ۱۳۹۷/۹/۱۰ کد خبر: 156237 منبع: پرینت

قرار معلومات از منابع مختلف طالبان گفته اند که اگر روزی حاضر به مذاکره شوند تنها با سران اقوام غیر پشتون مذاکره خواهند کرد.
در دوران ریاست جمهوری اقای کرزی و قبل از آن بار ها و بار ها پاکستانی ها طالبان را نماینده قوم پشتون قملداد میکردند و جنرال مشرف نیز مستقیم و غیر مستقیم این حرف را در مذاکرات و مصاحبه هایش بیان کرده بود.

این نکته یکبار دیگر ثابت می سازد که طالب غیر از ایفای نقش ویرانگر و پیش قراول به اردوی پاکستان چیز دیگر را بلد نیست. در سطح استراتژیک هیچ تغیر در برنامه پاکستان نیامده است.
پاکستان با حمایت از خشونت مذهبی قومی میخواهد افغانستان را حد اقل از دید ساختاری شبه لبنان بسازد و یک نیروی ملیشه ای را که در ذهن ملت رسمیت یافته است در اختیار داشته باشد.
پاکستان از ظرفیت دموکراتیک و خود ارادیت در افغانستان می ترسد و آنرا تهدید به منافع امنیتی خویش میداند.

دولت ضعیف و پارچه پارچه به اساس خط قومی را پاکستانی ها همسو با منافع امنیتی خویش میدانند. حلقات دولتی از این مسایل بهتر از من خبر دارند و بی دلیل آنرا سری و پنهان حفظ میکنند در حالیکه افشا سازی این مسایل ذهن ملت را بازمی سازد و روحیه همبستگی را تقویت میبخشد.

تفسیر این حرف این است که به اساس هدایت و سفارش اسلام آباد طالبان چیزی را بنام نهاد دولت نمی پذیرند و میخواهند هرچه در ۱۸ سال ایجاد شده است به نقطه صفری برگردد.

صرف نظر از اینکه رهبری دولت چه جایگاه در اذهان عمومی دارد یا ندارد هر زمانیکه افغانستان حاضر شود نه از پلاتفورم دولتی بلکه از پلاتفورم و منظر قومی با طالبان وارد مذاکره شود همان روز ایده افغانستان به عنوان کشور متحد برای همیش پایان می یابد و دیورند تا دریای کابل بصورت غیر رسمی تمدید میگردد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
مشرف
نظرات بینندگان:

>>>   دلیل این مشکلات همین افرادی هستند که وقتی درمسند قدرت بودند همه برخورد شان قومی وسمتی وتنگ نظرانه با دیگران پیش آمد میکنند ووقتی از چوکی سبکدوش شدند آن وقت سرحال می ایند ومفکوره ملی از خود به نمایش میگذارند، مثلا همین صالح صاحب ریاست عممی امنیت ملی سابقه رابه شرکت انحصاری پنشیر وردک تبدیل ساخت هفتاد فیبصد پرسونل از یک ولایت، هرکس راکه به مزاج شان خوش نخورد به ترورست وطالب ودشمن وصل میسازند ،به نظر اینان هرکس از شروفساد نیست دشمن است
ر

>>>   مطابق تاریخ کشور تاحال چندین منطقه درادوار مختلف وزمامداران مختلف بعداز ایجاد افغانستان ازدست ما رفته .اینبارهم دور ازامکان نیست .زیرا دولتمردان مابجز چند روز بیشتر ماندن دراریکه قدرت هیچ پلان برای وحدت ملی وعدالت اجتماعی ندارند. گشت زمان همه چیزرا برملا خواهدساخت.

>>>   ارگ نشینان خود به ذهن مردم مشکوک و مغمون اند کسانی که بر ضد طالبان ترورست اله دست استخبارات و نظامیان پاکستان با وطندوستی در تقابل شدید و سد راه فعالیت ترورستان طالبان قرار میگیرند ارگ نشینان در صدد گرفتاری و نابودی انها با عناوین مختلف بنام سرکش ضد حقوق بشری وغیره وغیره یاانها را با چال ونیرنگ خاص خودشان از بین میبرد و یا انها را دستگیر و زندانی میکند مثال روشن انرا میتوان از توطعه سازی و گرفتاری زندان سازی قوماندان قیصاری و قوماندان و جنرال قریشی و قوماندان علیپور که به ضمانت سرور دانش بقید ضمانت دوباره رها شد و قوماندان نوید نامبرد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است