صحبت های نماینده سازمان ملل در جنوا دروغ بود
آنچه نماینده سازمان ملل از دستاورد در امور زیربنایی، مبارزه با فساد و رشوه خواری و اصلاح ساختار نیروهای امنیتی به کنفرانس جنوا گزارش داد، دروغ بوده و واقعیت های عینی جامعه امروزی ما دقیقا عکس این قضیه را حکایت می کند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۷/۹/۷ کد خبر: 156178 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) کنفرانس جنوا با حضورنمایندگانی از ۶۲ کشور به سطح وزیران خارجه و نمایندگان ۳۵ اداره‌ی کمک کننده به افغانستان به شمول اداره‌های بین‌المللی آغاز بکار کرد.
هیات یکصد نفری از افغانستان در کنفرانس سویس شرکت کرده اند که معلوم نیست این یکصد نفر به دنبال چه اهدافی هستند و چه دستاوردهایی از این کنفرانس برای آنان حاصل خواهد شد؟
آنچه مسلم است، در این کنفرانس وعده پولی دیگری به افغانستان داده نمی شود و صرفا مبالغ وعده داده شده تا سال 2020 میلادی به برسی گرفته می شود و نتایج کمک ۱۵ میلیارد دالری تعهد شده به افغانستان در کنفرانس بروکسل در سال ۲۰۱۶ ارزیابی می گردد.

در روز اول این کنفرانس، سازمان ملل چهره مظلومانه ای از افغانستان را به نمایش گذاشت و دشواری های افغانستان را یکی پس از دیگری برشمرد اما از بسیاری از واقعیت های امروزی جامعه را پوشیده نگهداشت. توبی لانسر، معاون رییس مأموریت سازمان ملل متحد در افغانستان در مراسم گشایش این کنفرانس گفت: شهروندان افغانستان در یکی از دشوارترین موقعیت‌های تاریخ خود قرار دارند، با این همه در دو سال گذشته در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های مهمی حاصل شده است.
این مقام سازمان ملل در عین حال اذعان می‌کند که خطر گرسنگی حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳۵ میلیون نفری افغانستان را تهدید می‌کند و بیش از نیم میلیون نفر به خاطر درگیرهای نظامی و خشکسالی آواره شده‌اند.
او افزود که دولت افغانستان از زمان کنفرانس بروکسل در سال ۲۰۱۶ دستاوردهای زیادی داشته، در امور زیربنایی سرمایه‌گذاری کرده، با فساد و رشوه‌خواری مبارزه کرده و اصلاح ساختار نیروهای امنیتی و نظامی را به پیش برده است. لانسر می‌گوید اصلاحات در افغانستان سریع‌تر و بهتر از پیش‌بینی‌ها انجام شده است.

سازمان ملل با این خوشبینی که نسبت به حکومت وحدت ملی از خود به نمایش گذاشت، یکبار دیگر افغانستان را برای سال ها به عقب برگرداند و تمامی واقعیت های جامعه امروزی افغانستان را نادیده گرفت. آنچه نماینده سازمان ملل از دستاورد در امور زیربنایی، مبارزه با فساد و رشوه خواری و اصلاح ساختار نیروهای امنیتی به کنفرانس جنوا گزارش داد، دروغ بوده و واقعیت های عینی جامعه امروزی ما دقیقا عکس این قضیه را حکایت می کند.

تدامیچی یاماماتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان در بیست‏‎ و ‎یكمین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام به سوی كنفرانس ژنو گفته بود که در این نشست ژنو روی شش اصل مهم كار خواهد شد. این شش اصل شامل: برگزاری انتخابات شفاف و فراگیر، رسیدن به اهداف از پیش تعیین‎شده، تأمین هماهنگی میان وزارت‎خانه‎ها، بایومتریک نیروهای پولیس، تدوین قانون برای رشد سکتور خصوصی و مبارزه با فساد اداری می باشد.

حالا این سوال پیش می آید که کدام یک از این شش مورد پیشرفت چشمگیری داشته است که در کنفرانس روی آنها بحث صورت گیرد؟ حتما جناب غنی و عبدالله و نماینده های سازمان ملل که از راه ماموریت در افغانستان برای خودشان پول و مقامی بهم زده اند، همه پسرفت ها را به عنوان پیشرفت به جامعه جهانی القا خواهند کرد و ما تا سال های دیگر در این کشور خراب شده با مشکلات و چور و چپاول مقامات و غارت خارجی ها درگیر خواهیم بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس جنوا
سویس
نظرات بینندگان:

>>>   تاجائیکه خودم جریان کنفرانس را تعقیب کردم جامعه جهانی از حکومت اشرف غنی حمایت کامل خودرا اعلان کرد و معلوم میشود که جامعه جهانی اشرف غنی را برای بار دوم به صفت رئیس جمهور کاملآ حمایت میکند و چانس برنده شدن اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری اینده صد فی صد حتمی است و برای داکترعبدالله صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال میخواهم
وحید نیرو از سکاتلند

>>>   Arya
همو معاش گیران ریاست قصه خانه را که برای عبدالله بی کفایت مداحه سرایی میکنند لطفن منشن کنید!
وضعیت وزارت امور داخله که سهم عبدالله عبدالله (تاجیک ها) میباشد، در حالیکه در وزارت خانه های مالیه، دفاع، اطلاعات فرهنگ، به ذره بین هم غیر افغان دیده نمیشوند.
چگونه به عدالت و وحدت ملی با چنین تعینات مبتنی بر تفکر شوونیستی و فاشیستی باور داشته باشیم.

1-معاون اول وزارت امورداخله -پشتون
2-معین ارشد امنیتی وزارت داخله -پشتون
3-معین اداری - پشتون
4-معین پالسی - پشتون
5-معین محافظت - پشتون
6- معاون معینیت پالسی-پشتون
7-رییس ریاست عمومی استخبارات- پشتون
8-رییس عمومی قطعات خاص-پشتون
9-رییس توقیف خانه ها -پشتون
10-رییس عمومی جنایی-پشتون
11-رییس عمومی لوژستیک-پشتون
12-رییس عمومی مالی-پشتون
13-قومندان اکادمی پولیس - پشتون
14-رییس کشف -پشتون
15-رییس جرایم سنگین-پشتون
16-رییس جرایم خاص-پشتون
17-رییس دفتر معیین ارشد-پشتون
18-رییس دفتر معین اداری-پشتون
19-رییس دفتر معین پالسی - پشتون
20-رییس دفتر معاون اول -پشتون
21-رییس ارکان معینیت ارشد-پشتون
22-رییس انجنیری -پشتون
23-معاون نظامی معینیت تامیناتی -پشتون
24-قومندان عمومی پولیس محلی -پشتون
25-قومندان سرحدی -پشتون
26-قومندان میدان هوای کابل -پشتون
27-قومنداپولیس-پشتو-پشتون
29-رییس پیژنتون -پشتون
30-رییس پولیس محافظت بین المللی -پشتون
31-قومندان زندان پلچرخی -پشتون
آیا با قومی شدن وزارت امور داخله و تصفیه کادری اقوام غیر پشتون از این وزارت موافق هستید یا مخالف?
اگر مخالف هستید همرسانی کنید تا مردم افغانستان بدانند که اینجا بی عدالتی بیداد می کند.

باز یک جمع بی خرد میگن بدیل نداریم!

>>>   این خارجی ها میدانند که روز به روز افغانستان در منجلاب غرق می شود اما به خاطریکه همه ناکامی های دولت افغانستان به خودشان بر می گردد همه ناکامی را کامیابی توضیح می دهد. مانند انتخابات موفقانه که من از چندین مقامات خارجی شنیدم که این اتخابات را به غنی تبریک گفت. در سایر کشور ها ده ما ملیون نفر در یک روز رای می دهند نتایج انتخابات به روز بعدی اعلان می شود اما انتخابات پیروزمندانه ! افغانستان با کمتر از دو ملیون رای دهند بیش از یکماه است که نتجه اش معلوم نیست و تقلب و دستکاری در آن روان است اما همین خارجی های لعنتی این انتخابات را موفقانه توصیف می کنند.
بیش از ۲۸ هزار سرباز و افسر طی چهار سال کشته شده وهزار ها مردم ملکی در کنارش ، مردم نان ندارند ، کار ندارند ، جنگ قومی به بهانه ها گوناگون آغاز دامن زده می شود با هم دولت در کار های خود خیلی و خیلی موفق است. غیر این دروغ و روی سیاهی که غرب عامل آن است دیگر چه دارد که بگوید.

>>>   از سیگار بپرسید

>>>   اینکه در کنفرانس جینوا چه میشود مربوط راپور نماینده سازمان ملل ویا سخنرانی اشرف غنی ویا دیگران نیست قدرت های استعماری جهان غرب عروسک های شان را در مقام های سازمان های بین المللی نصب میکنند و آنها به ساز شان میرقصند. و رییس جمهور آینده افغانستان نیز از قبل انتخاب شده. آنها کسی را درین مقام مینشانند که بتواند خدمات شایسته تراز نصب شده های قبلی باشد .انتخابات در افغانستان نه تنها بر مبنای دموکراسی نه بلکه بر مبنای "سوته کراسی "بوده وروی کشی بر روی کار های ضد مردمی و ضد انسانی شان در راستای خدمت به باداران شان است .
یک عده انسان های خود فروخته و غلام حلقه بگوش پول وقدرت مانند گرگان گرسنه به جان ومال ودارایی های عامه مردم افتیده اند وبا غارت آن بیش از نصف نفوس مردم زندگی زیر صفر دارند .جوانان اعم از مرد و زن از رنج بیکاری وبی روزگاری با پای پیاده و تحمل هزاران مشقات و سختی ها عازم کشور های همسایه ویا کشور های دیگر جهان میشوند .تا زمانیکه کشور های بیگانه به مقاصد شوم شان نرسند همین بدین منوال خواهد بود .تفرقه وبی اتفاقی میراث مانده از حکومت های فاسد در سیصد سال اخیر که در خون وگوشت وپوست مردم ما عجین شده است زمینه ای هجوم ورسوخ بیگانگان را آماده کرده یعنی امروز استعمارگران از کاشته ای خود ثمر میگیرند .به امید رهایی از تعصبات مضحک و مسخره ای قومی و قبیله ای وزبانی .روز پیروزی واقعی مردم ما اعم از تاجیک ،هزاره ،پشتون ،اوزبیک ،ترکمن ،ایمان ،بلوچ و غیره ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است