اگر دیگران معامله نمیکردند علیپور دستگیر نمیشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۹    ۱۳۹۷/۹/۵ کد خبر: 156155 منبع: پرینت

جنرال دوستم اگر قیصاری را معامله نمی‌کرد، استاد عطا اگر در گرفتاری سیاسی قریشی بی‌تفاوتی اختیار نمی‌کرد، امروز حکومت جرات دستگیری علیپور را نمی‌داشت.

اگر رهبران هزاره در قسمت علیپور غفلت و معامله کنند، ستون پنجم هرکسی را اراده کند پس از این آزادانه دستگیر خواهد کرد.

اوزبیک‌ها، هزاره‌‌ها و تاجیک‌ها بایست در یک صف مشترک به فرهنگ تبعیض سیاسی خاتمه بدهند و از کسانی که در برابر تروریسم مثل سپر از مردم دفاع کرده‌اند، بی‌تفاوت نمانند.

اشرف‌غنی زمانی به نمایندگی از طالبان در رسانه‌های بین‌المللی لابی‌گری می‌کرد طبیعی است که از طالب‌کُشان خوشش نمی‌آید، زبون‌های سیاسی ما اگر دل شان به مردم نمی‌سوزد، حداقل به آینده‌ی این سرزمین بسوزد. متفکر تقلبی از آغاز حکومتش تا امروز بحران روی بحران آفریده است.

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
باور
علیپور
نظرات بینندگان:

>>>   امروز در کشور ما باید یک عقل وخرد جمعی حاکم گردد و راه ان وحدت واتحاد عملی ونه نظری است بایدتمامی رهبران قومیتها با ایستادگی درمقابل دیکتاتوری وظلم و ستم و درصف واحد ومتحد علیه سلطه ترورزیم و طالبانیزم و قوم سالری برخیزند وبا خروج از حاکمیت به قوم کشی واجحاف به سایر قومیتها خاتمه دهند. وقتی حاکمیت جرات وتوان مقابله با طالبان ... را ندارد ویا احیانا درپس پرده با انان داو ستد دارد اگر افرادی شجاع چون قوماندان علیپور ویا شهید ستر جنرال عبدالرازق اچکزی به پا نمی خیرزیدند به مراتب شهدای ما بیشتر خون وخونریزی بیشتر وعوامل دشمن خارجینا امنی را در دروازه ارگ میکشیدند.باید غنی ودیگر ارگ نشینان از خواب خرگوشی بیدار شوند وبیش از این امنیت کشور را به چالش نکشند. کمترین خواسته ما از ارگ نشینان ازادی و رهاسازی فوری قوماندان علیپور است.
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   تاریخ به خودی خود بیان گر سست عنصر بودن قوم تاجک را بیان میدارد.قوم که پله بین ، فرصت طلب عهد شکن حتی در درون خود از پشت علیه یک و دیگر خود خنجر می زنند تا صاحب قدرت و مقام گردد.
ما قوم هزاره باید اصلا بالای تاجک ها حساب نکنیم ، ما حالا هزاره سی و یا چهل سال پیش نیستیم .اگر رهبران هزاره که در قدرت استند خود را و مردم را باور داشته باشند بدون دغل بازی های تاجک ها به هدف و مرام خود خواهم رسید. ما نباید فریب تاجک ها را خورد و با ایشان به صف قرار گرفت.
این از شعور سیاسی مردم است که در سراسر کشور از قهرمان علیپور پشتبانی صورت میگیرد.
(غفور)

>>>   برادر محترم این مسله دستگیری علیپور مربوط قومی نمیشود آقای علیپور از اعمال خود جوابده است که با جور ساختن گروه یاغی وباغی به مانند طالبان دست به مردمآزاری و خیانت میزند او. باید از اعمال ناپسند خود ج اب دهد کوشش نکنید دیگر اقوام افغانستان در این عمل شریک سازید ،برای مردم تاجک بکلی بی تفاوت ست طالبان در زن ان است و. یا قیصاری ویا علیپور ،ما مردم خ اهان حقیقت و. واقیعت عینی جامعه افغانستان هستیم ،اقوام تاجک با همه مردم افغانستان رابطه نیک از سالهای دور دارد با اقوام مانند پشتون و ازبک و. هزاره خویشاوندی داریم و همه اقوام افغانستان در نزد ما گرامی است اما کسانیکه آدم کش و. جنایات بشری را مرتکب شده اند به آنها از نقطه نظر اسلامی دوست نیستیم
عبدالله ریحان

>>>   نه دوستم و نه عطا نور و نه افراد پولدار و سرشناس هزاره نمابیندگان واقعی ملیت های شان استند. دولت کار خود را میداند. زیباد هزیان نگویید.

>>>   باید همه همدست شوند

>>>   اگر دیگران تضمین نمیکردند علیپور آزاد نمیشد

>>>   گویندگان یک زبان خاص را که با وحشت مردم را میکشند از زندان ها رها کرد و میکند در حالیکه گویندگان زبان دیگر را که در مقابل آن وحشی های آدمکش از مردم خود دفاع میکنند مجرم دانسته و زندانی میکند۰

>>>   غفور خان مطالعه فرمایند»»»
جناب عالی شما اتهام عدم همکاری و اعتماد را بر قوم تاجیک بسته اید ، کدام رهبر سیاسی تاجیک و یا کدام تاجیک عقلمند در موضوع علیپور مداخله کرده است کی از فعالیت ها و اعمال درست یا غلط علیپور خبر دارد ، تنها به حمایت هزاره ها نمی‌شود از یک شخص حمایت کرد ، هزاره ها عبد العلی مزاری را بعد از حضرت علی پرستش می‌کنند و چنین توقع دارند که هر تاجیک در برابر عکس های او سر تعظیم فرود آورند ، در حالیکه اکثریت مطلق تاجیک ها از این شخصیت منفور و نوکر ایران نفرت دارند و جنایات او را در جنگ های کابل هر گز فراموش نمیکنند . من منحیث تاجیک از طالبان ممنونم که اورا از هلیکوپتر از هوا بزمین پرتاب کرد و به سزای اعمالش رسید اگر سیاف و گلبدین و مسعود ربانی بدست آنها میامد به سرنوشت مزاری دچار میشدند. شما هزاره چه کاره استید که برای هزاره هایتان بگویید که تاجیک ها مورد اعتماد نیستند . تاجیک های خردمند طرفدار اتحاد و برادری تمام ملیتها استند نه صرف هزاره . همه ای ملیت ها در کار و زحمت کشی از شما دست کم ندارند و در جنگ‌های افغانستان حتی بیش‌تر از شما متضرر شده اند بخصوص از مناطق پشتون نشین که آواره به کابل آمده اند نه زبان فارسی بلد اند و نه با محیط آشنا استند و نه مرجع درست برای شان کمک می‌کند ، شما نیم کابل را پر کرده اید همینکه بینی تان خون می‌شود از دشت برچی مثل مورچه سرازیر میشوید و وضع شهر را مختل میسازید. تعداد افراد شما از حسن عدالت تا نسیم جعفری و غیره تمام روز مقالات ضد ملیت پشتون که تاجیک ها قرن هاست با آنها مراودات برادری و فامیلی دارند مینویسند و تاجیک ها را علیه شان تحریک میکنید . امید است در آینده از تاخت و تاز های بی بنیاد و تعصبگرایانه ی ایرانی مانند خودداری کنید.
«««««بامیانی»»»»

>>>   یک بار در سال های هفتاد با این چردیات گفتن و خیزک های بغاوتی بعضی گروه های تفرقه انداز سبب شد طالب حاک شود این باز داعش را حاکم خواهد ساختید، توهین به قوم های ساکن کشور کار انسان های ابله است و مشکل گشای کشور نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است