حمایت مالی رژیم سعودی از تروریسم در جهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۳    ۱۳۹۷/۹/۱ کد خبر: 156079 منبع: پرینت

رژیم بنیاد گرای سعودی، بر اساس تحقیقاتی که در سال 2013، توسط مدیریت عمومی، پارلمان اروپا، در رابطه سیاستهای داخلی این نهاد تدوین و نشر شد، بازتاب دهندۀ این واقعیّت است که مکتب سلفی/ وهابیسم شورشیان سلفی را در سراسر گیتی، تقویت و تجهیز می کند. اما بیشترین منبع تأمین کنندۀ و حمایت مالی شورگران سلفی و تروریستها، در جهان، از سال 1980 به این سو، رژیم عربستان سعودی بوده است. مضاعف برآن، رژیم سعودی، مبلغ 10$ بیلیون دالر، معادل 6 بیلیون پوند انگلیسی، برای رشد و ترویج مکتب وهابی هزینه کرده است تا وهابی ها در جهان، تقویت شده و یارگیری نمایند.

در سال 2009، ویکیلیکس،نوشته خانم هیلاری کلیگتون وزیر خارجۀ آمریکا را نشر کرد که می نویسد: کشور سعودی، یکی از عمده ترین منبع تمویل و حمایت کنندۀ مالی سازمان القاعده، طالبان، لشکرطیبۀ در پاکستان و دیگر شبکه های تروریستی در جهان بوده است. همچنان وی می افزاید: اگر رژیم سعودی رفتار ضد القاعـده از خود نشان می دهد، تنها در سطح داخلی است، امـا در حوزۀ وسیع و گسترۀ جهانی با القاعده و سازمان هان تروریستی نه تنها بر ضد آنها نیست، بلکه آنها را تقویت و تویل می کند.

رژیم سعودی و مکتب و هابیّت، در واقع با تمام مذاهب دیگـر در تضاد و دشمنی است و پیروان آنهـا را مسلمـان نمی داند و بـه وِیـژه مـکتـب شیعه را کافـر تلقی می کند.
بنابر این، مـبارزه و مقابـله با مکتب تشیع و شیعیان را در اولویّت قـرار می دهـد.

نوت: (نقل به مفهوم از کتاب رشد داعش، و انقلاب نوین [اهل] سنت، صص. 99-..101 . نوشتۀ پاتریک کوکبورن، چاپ ویرسو، سال 2015.)

علی حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعودی
تروریسم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است