هیات مذاکره کننده با طالبان تشکیل می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۷/۹/۱ کد خبر: 156077 منبع: پرینت

مذاکرات با طالبان باید پیش از انتخابات به یک نتیجه برسد.
به گزارش طلوع، معاون شورای صلح می‌گوید که تمامی کارها برای تشکیل یک هیات گفتگو کننده به نمایندگی از حکومت و جریان‌های سیاسی انجام شده و این هیات پیش از نشست ژنو کار خودش را آغاز خواهد کرد.

این هیات از پنج تا هفت تن عضو خواهد داشت.
نشست ژنیف درباره افغانستان روز سه شنیه آینده برگزار می‌شود.

حاجی دین محمد، معاون شورای صلح، گفت: «مذاکرات با طالبان باید پیش از انتخابات به یک نتیجه برسند. این به این معنا است که هیات باید به زودی تشکیل شود تا به خاطری که ما فرصت بیشتر نداریم.»

در همین حال شورای صلح می‌گوید که رییس جمهور غنی برای پیشبرد گفتگوهای صلح هیات دیگری را که از هر ولایت دو تن اعضای آن خواهند بود تشکیل داده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات طالبان
مذاکره
نظرات بینندگان:

>>>   ریس جمهور غنی برای ریاست کمیسون انتخا با ت دستور داده تا نتایج انتخابات رت ماتل نمایند تا طالبا ن هم در اینده در مجلس سهم داشته باشند
قصه کسا نیکه زحمت کشیده بود مفت شده است

>>>   قبل از انتخابات معاون هیبت الله در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک میکند و رییس جمهور مقرر میشود.
در مدت پنج سال ریاست جمهوری وی در مورد خروج قوای خارجی تصمیم گرفته میشود.
جنگ در جبهات جنگ ادامه پیدا میکند.
رییس جمهور جدید بخاطر تأمین عدالت از امریکا تقاضا میکند که هم نیرو های دولتی را کمک تجهیزاتی و مالی کند و هم نیرو های طالبان را.
هر وقتی که نیرو های خارجی از افغانستان بر آمد،ملا هیبت الله به افغانستان بر میگردد و منحیث خلیفه مسلمین مقرر میشود.
تمام مسلمان های دیگر کشور ها،عشر و ذکات و فطر روزه و غیره شان را باید به دربار خلافت اسلامی در قندهار بفرستند. بشمول کنیز و غلام و غیره.
کشور های غیر مسلمان نیز باید جلسه خود را به دربار خلافت اسلامی افغانستان در قندهار ارسال کنند.

>>>   در بزرگ نمائی طالبان خود ارگ و دستگاه های شئونستیی اوغانی او هم دست دارند در حالیکه طالبان یک گروه دهشتگرا جنایتکار و نوکر بیگانه بیش نیستند۰ کشور ما شکار شئونزم قومی اوغان ها شده است، از یک سو اوغان های نوکر امریکا و غرب یعنی تکنوکرات های شئونست قومی، و از سوی دیگر اوغان های افراطی مذهبی نوکر های سعوی و پاکستان۰ اینها تحت پوشش حمایت خارجی ها یعنی امریکائی ها از یک سو و سعودی و پاکستانی ها ز دیگر سوی دیگر اهداف آن باداران خارجی خود را پیش میبرند، و هم در زیر پرده تحت پوشش حمایت همان خارجی های مربوطه خود اهداف شئونستی فاشیستی قومی و اهداف افراطی مذهبی خودشانرا هم پیش میبرند۰ و در نهایت هم زیر پوشش پشتونولی یا اوغانولی همه ئی این جنایتکاران شاید یکجا شوند و بازنده اصلی این بازی اکثریت شهروندان این کشور یعنی همان غیر اوغان ها در کل هستند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است