ترقیِ و جابجایی سرچپه در دایکندی!
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۴    ۱۳۹۷/۸/۳۰ کد خبر: 156074 منبع: پرینت

1) یک والی تحصیل‌کرده و فرهیخته را برداشتند و یک بی‌سواد و بی‌تحصیلات را به جایش آوردند؛

2) یک فرد تکنوکرات را که در سطح مدیریت یک وزارتخانه، تجربه و اندوخته داشت، بر کنار کردند و یک جنگ‌سالارِ (قوماندان سابق حزب وحدت خلیلی) را به جایش آوردند!

3) کسی را که خود ثروتمند و بی‌نیاز بود و دستش به جیب مردم نمی‌رفت، عزل کردند و یک نیازمند و گرسنه را به جایش آورند؛ تا مردم دایکندی جیب و خورجین او را پر کنند!

4) یک تکنوکراتِ غیرحزبی را برداشتند و یک حزبی‌ای متعصّب را به جایش آوردند.

5) والی که خود زاده‌ی دایکندی بود و با پیچیدگی‌های سیاسی و اجتماعی و انسانی و جغرافیایی آن ولایت آشنایی داشت، بر کنار کردند و یک یکاولنگی را به جایش آوردند که هنوز پایش به دایکندی نرسیده است و هیچ شناخت و معلوماتی از آن ولایت ندارد.

مسیح ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دایکندی
والی
نظرات بینندگان:

>>>   این هم حکومت به انتخاب بیرار هزاره خود از مو ، نه او غو نه تاجکک نه ازبک بلکه خود قوموی مو ، امو مردک خوب را زد واین بلا را به سر از مو آورد

>>>   همين خواست رهبران أجير است ، چون اگر خليلي و محقق و دانش و ... راضي باشند همه حقوق أهل هزاره بجا شده حساب ميشود و همينطور چند دزد و رهزن مانند عطاء و قانوني و دوستم و غيره از اقوام ديگر.

>>>   مقامات دایکندی از غنی سپاس بی پایان گفته بودند.بخاطر یک معاون بی صلاحیت دایکندیوال.درحالیکه مردم هزاره را بخون وخاک کشانیده است. بند های آبگردان را از دایکندی,بامیان,غور وبدغیس را از پلان حذف کردولی معاون دوم چه کمک کرده توانست.
بااحترام فضلپور.

>>>   بلي برادر چون انتخابات نزديك است اشرف غ افراد خليلي را كه در تيم غ و ضد ايتلاف بزرگ است به جاي افراد محقق تعيين ميكند تا برايش كمپاين كنند.

>>>   شما مردم به هیچ چیز قناعت ندارید ،این را فکر کنید که اواز قوم شما است و. از مردم شما است و همدین و هم مذهب شما است مهم نیست که از یکاولنک است ویا از دایکندی ،او را به صفت یک انسان بشناسید نمیشود در هر ولایت نظر به خواست هر نفر یک والی تعین شود
عبدالله ریحان

>>>   من به عنوان یک هزاره حرف ریحان را تصدیق وبه ارزگانی میگویم چشمت را باز کن این قدر تنگ نظر نباش یکاولنگ ودایکندی هردو هزاره است او برارمه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است