این است زندگی ما ؟ حمله برمحفل میلاد النبی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۷/۸/۳۰ کد خبر: 156066 منبع: پرینت

این است زندگی ما ؟ (حمله برمحفل میلاد النبی (ص) در کابل)
زندگی ما مردم افغانستان بدون کدام (معیار) زندگی که مردمان دیگر جهان از نظر امنیت، آسایش، آرامش، رفاه و غیره از ان برخوردارند میسر نبوده بلکه زندگی ما بیشتر شبیه کشت للمی بوده که اگر فیوضات رحمت الاهی با نزول باران رحمتش یعنی (صلح و امنیت) خدایی میسر گردید میتوانیم در پناه لطف خداوند (ج) در امان بوده و زنده بمانیم و در غیر آن حیات هر فردی از مردم افغانستان چه در خانه، در مسجد، در هوتل، در تالار، در مزرعه، در بازار، در مکتب و دانشگاه، در سر کار و وظیفه خلاصه در همه جا خطر آن را تهدید میکند و مسوولین دولتی و امنیتی ما هم از بس که بحث امنیت بر آنها تکراری شده دیگر در قبال این قضیه معافیت حاصل کردند.

بطور مثال حمله سه شنبه ۲۹ عقرب سال ۹۷ برمردمان ملکی و علمای دینی در محفل میلاد النبی (ص) در هوتل اورانوس کابل که صورت گرفته باعث کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردمان ملکی و علمای دینی و غیر نظامی که در این محفل مذهبی حضور بهم رسانیده بودند گردیده چه توجیه نظامی و حربی میتواند داشته باشد؟

حمله ای که باهیچ معیار انسانی حربی و نظامی و... مطابقت ندارد. فقط هدف آن کشتن انسانهای بیگناه و ایجاد رعب وحشت و (انارشیزم) در بین مردم و جامعه دیگر چه هدفی میتواند داشته باشد؟

زندگی در این وضعیت مثال روشنی از زندگی هر روزه ما مردم مظلوم در افغانستان است. در حالیکه به ارواح طیبه شهدای مظلوم این حادثه و سایر شهدا دعا و درود میفرستم برای زخمی ها شفای کامل و عاجلی از رب العزت تمنا داریم. بر عاملین چنین اعمال غیر انسانی نفرین و لعنت میفرستیم و از خدای بزرگ عذاب ابدی را برای شان خواهانیم.
الهم عزبهم فی الدنیا والاخره یاولی و یا نصیر

سید محمد خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیرخواه
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   آقای خیرخواه، شما هم شدید جزو «ملت مظلوم افغانستان؟»!
دو سالی قبل، شما به عنوان سفیر کبیر دولت اسلامی افغانستان، در تهران، ناز برفلک و حکم بر ستاره ، میکردید،من با گردن کج پشت دیوار سفارت ایستاده بودم ، برای زدن یک تاپه بر روی یک کاغذ!
در خیابان متصل به سفارت افغانستان( واقع در خیابان پاکستان) در حدود شصت نفر در صف امورکنسولی بودند ، ساعت اا صبح بود اما جناب خراسانی ( دبیر اول و قونسل) هنوز نیامده بود!
نیرو ی انتظامی ایران هر چند دقیقه از کنار مان عبورمیکرد و با بلند گو، هشدارمیداد، « اینجا، تجمع نکنید! برید داخل»؛ اما کارکنان سفارت، نمیگذاشتند، مراجعین بی پناه، ملت مظلوم، بروند داخل!
چه بگویم دیگر جناب خیرخواه!

>>>   اشرار حبیث و آدم ککش وحشی حالا منکر جنایت وشرارت شان هستند چند روز پیش
توسط شب نامه به هوتل ها اخطار داده بودند حالا که می بینند کار غلطی کرده اند منکر جنایت شان هستند
ر

>>>   هرکه را دردی رسد ناچار گوید وای وای
زمانی که در غرب کابل نوجوانان مظلوم ومحصلین به قطعه های گوشت سوخته تبدیل شدند کجا بودید آیا آن قتل توجیه داشت که این یکی ندارد؟ من از این اتفاق بسیار متاسف شدم ولی هیچکدام از این ملاهای کشته شده در حادثه های مشابه هیچ اظهار نظری در محکومیت این گونه جنایات نکردند وخیال می کردند آنها از این اتفاقات در امانند ونمی دانستند که دشمن دشمن همه ی ملت است وقتی دیگر اقشار را نابود کردند به سراغ شما هم خواهند آمد. نتیجه این که در مرگ هیچ هموطنی خوشحال نشویم از هر قوم ومذهبی که باشد و عاملین آن را محکوم کنیم از هرقوم و مذهبی که باشد.

>>>   اخبار از کشورهای اسلامی (عربستان مرکز اسلام):
بن سلمان پیشنهاد داده که در ازای بسته شدن این پرونده، همه اختلافات دوجانبه و منطقه‌ای عربستان و ترکیه به نفع طرف ترک حل و فصل شود.
با وجود این پیشنهاد، اردوغان تنها به دنبال کنار رفتن محمد بن سلمان از قدرت در عربستان است که این موضوع به کودتای ترکیه در سال ۲۰۱۵ و نقش عربستان در آن باز می‌گردد.
محمد بن سلمان گفته که تنها امیدش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکاست و حتی حاضر شده برای نجات خود از این پرونده مبلغ ۲۰۰ میلیارد دالر در قالب قراردادهای تجاری به ترامپ بدهد، اما تاکنون تضمینی برای بقای خود نیافته است.
پرونده خاشقچی تبدیل به رسوایی بزرگی برای محمد بن سلمان در سطح منطقه ای و بین المللی شده و او همه تلاشش را برای رهایی از آن به کار بسته است.
ر

>>>   حمله برمحفل جشن میلاد پیامبر گرام اسلام حضرت ختمی مرتبت( ص)توسط افراد یا افرادی جاهل ضد دین انجام گرفت که جمعی از علما ومردم ملکی به شهادت رسیدن وعده ای هم مجروح شدند.با توجه به شهادت جمعی از مولوی وعلمای دینی بنظر میرسد کار عوامل تکفیری وسلفی و وهابی باشد حال چه طالبان وچه داعش به هر حال این ایه104 شریفه سوره کهف کهف که خداوند ( ج )میفرماید الذین ضل سعیهم فیالحیات دنیا وهم یحسبون انهم یحسنون صنعا ؛ یعنی انان کسانی هستند که هرچه تلاش وسعی وکوشش کردند بیهوده بود وحساب میکردند کار درست انجام میدهند.ریختاندن خون یکمسلمان ( بغیر حق وبی هیچ جرم وجنایتی) گناهی بس عظیم است ودر روز قیامت سوال میشود بای ذنب قتلت؟ به کدامین گناه کشته شد.جنایت دراین محفل یک پیام دارد اینکه عوامل پشت پرده این جنایت وحدت جهان اسلام ومسلمین را نشانه گرفته اند هرچند اثر خون این شهدا بی اثر نخواهد بود بیشت باعث انسجام و وحدت اسلامی وازدیاد تنفر نسبت به جنایت پیشگان خواهد شد.سزای این جنایتکاران بزودی بوسیله انتقام الهی صورت خواهد گرفت وچهره کثیف دشمنان دین وپیامبر گرامی ( ص )بزودی افشا خواهد شد.//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   اقای دکتر عبدالرب نوشته این علمای کرام به کدامین گناه کشته شدند؟
در روایات است که در قیامت کسانی را به جهنم می برند که انها ظاهرا هیچ گناهی نکرده اند و ان ها از این کار خدا تعجب می کنند.
به آنها گفته می شود گناه شما این بود که نهی از منکر نکردید ونگاه کردید هرگناهی اتفاق افتاد برایتان مهم نبود.
حال می گویم این فقط نتیجه دنیوی ترک نهی از منکر علمای کرام کشته شده است چه رسد به عذاب اخروی.
می گویی چه منکری؟
می گویم آیا منکر بالاتر از کشتن انسان مسلمان وجود دارد؟ آیا علمای کرام تا به حال فتوا داده اند که کشتن مردم ملکی و نظامی از اقوام مختلف افغانستان حرام است؟ من که ندیده ام وشما نیز ندیده اید.
چون اگر همه علما افغانستان که صدها هزار نفر می شود متفقا فتوای حرمت پیوستن به صفوف طالبان وداعش نجس را داده بودند این همه طالب به وجود نمی امد.
من خود در منطقه ی شش گاو که منطقه ی است در میان کابل و غزنی به چشم خود تعلیم وتربیه صدها نوجوان را به مسلک طالب توسط همین ملاها دیدم واز نزدیک حس کردم.
چرا نمونه بارز آن در هرات را اشاره نکنم مولوی رحمان در هرات رسما مدرسه سی هزار نفری دارد وبه تعلیم طالب می پردازد وعلنا سلفی گری ووهابیت را تبلیغ و دعا وتوسل وجشن مولود را شرک اعلام کرده است.
چرا مولوی های دیگر سکوت مرگبار را پیشه کروه اند؟ آیا وقت آن نرسیده که از خواب غفلت بیدار شوند وشوید؟
داعش در عراق وسوریه وطالب در پاکستان وافغانستان سنی ها را بیشتر از شیعه کشته وسر بریده اند پس به خاطر خدا فکر کنید خیال نکنید که طالب یا داعش فقط با حکومت یا شعیان مخالف است آنها با تمام انسانیت مخالف است.

>>>   محترم برادر عزیز//فرمایشات شما کاملا صحبح است ومن حرفهای شما را نه تنها قبول دارم بلکه بهشان ایمان دارم اما یکنکته است.داستان علمای بخصوص اهل سنت ما شبیه ان داستان خیاط امپراطور است که به وزیرش دستور داد بهترین خیاط کشور را بیابد تا برایش بهترین وگران قیمت ترین لباس را ربرای مراسم جشن بدوزد.خیاطی پیدا کردن وامد اندازه پادشاهرا گرفت وچندین رو داشت برش میزد ویکی دو دفعه هم برای امتحان پادشاه امد امتحان لباس وبعد از چند روز شاه لباسش را پوشید وبه مراسم جشن امد .مراسم شروع شد ولی یکدفعه یک بچه که جلوی مردم داد زد پادشاه را ببینید لخت است وبرهنه که مردم همه زدند زیره خنده ولی اطرافیان چاپلوس شاه قبل از مراسم از لباس پادشاه تعریف میکردند وهیچ کس نگفت خیاط اصلا لباسی ندوخته .حال جریان علمای ماست.کیست نداند که طالبان وعواملشان در حکومت وبعضی مدارس علمیه بظاهر با کلدار افراطیون و وهابیان عربستلن سعودی تمویل میشود واگر در جایش باشد خیلی از این علما بهلعن واعتراض با جریان سلفی گری دهان باز میکنند؟ مگر وهابیون خبیث وضددین شرکت در مراسم میلاد نبی( ص )را شرک نمیدانند خوب بیشتر این علما چون شرکت کرده اند به وحدت مسلمین اعتقاد داشتند بنا"بخش عمده ای از این شهیدان با رویه وروش بسیاری از ملایان مزدور وهابی مخالف بوده اند ومن فکر میکنم برای همین اناها را بقتل رساندند//
داکتر عبدالرب اچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است