بی‌پناهی علمای مذهبی مخالف طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۷/۸/۳۰ کد خبر: 156064 منبع: پرینت

از هر زاویه‌ای که به انفجار نیرومندی که دیروز در هوتل اورانوس به وقوع پیوست و در آن تعدادی از ملاها و مولوی‌ها به قتل رسیدند نگاه کنید نمی‌توانید توجیهی برای این جنایت پیدا کنید.

با این‌همه، عده‌ای از آنانی که دل خوشی از رفتار عالمان دین ندارند در واکنش به این رویداد تراژیک، آشکارا ابراز خوشحالی کردند و بعضی از آن‌ها تلاش ورزیدند این جنایت را به نحوی توجیه کنند و سکوت عالمان دین را در برابر اعمال تروریستان محملی بسازند برای عادی قلمداد کردن این رویداد.

من هم مثل بسیاری از آدم‌ها بارها از ملاها به خاطر سکوت‌شان در برابر وحشی‌گری‌های طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی که به آن صبغۀ دینی می‌دهند انتقاد کرده‌ام. اعتراف می‌کنم که بخشی از علمای دین در افغانستان، گفتمان طالبان را تقویت می‌کنند و دست‌کم در گفتار، همان چیزهایی را می‌گویند که طالبان به آن عمل می‌کنند. با این‌همه، این مسأله روی دیگری هم دارد.

واقعیت امر آن است که بسیاری از علمای مذهبی با باورهای طالبان در خلوت مخالفت دارند، ولی جرأت مخالفت علنی با ترویستان را ندارند. دلیلش این است که طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی در سال‌های پسین، حضوری گسترده در سرتاسر افغانستان یافته‌اند و در قلوب مخالفان خود رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند.

طالبان در مناطق تحت کنترل دولت نیز حضوری ملموس دارند و از این‌رو، مخالفان سر‌شناس طالبان هرگز نمی‌توانند خود را در این مناطق نیز دور از دسترس طالبان احساس کنند. علمای مذهبی مخالف طالبان در صدر اولویت‌های طالبان قرار دارند تا به قتل برسند. در این سال‌ها کم نبوده‌اند عالمان دینی که به خاطر مخالفت‌ شان با طالبان توسط جوخه‌های مرگ این گروه به دیار نیستی فرستاده شده‌اند.

حقیقت آن است که علمای مذهبی مخالف تروریستان، بی‌پناه هستند و نباید از آن‌ها توقع داشته باشیم که با مخالفت جدی و علنی با طالبان، جان خود را به خطر بیندازند.

مهران موحد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علمای مذهبی
تروریستان
نظرات بینندگان:

>>>   تا حال صد ها مولوي و عالم دين كه بغاوت طالبان را در زمان حكومت مجاهدين و پس از ان قتل و غارت و زورگيري اموال مردم و ظلم و ستم شان را بالاي مردم با دلايل ديني و شرعي مردود ميدانستند توسط همين گروه طالبان يك يكي ترور شده اند. كه لست بيش از هفتصد و پنجاه مولوي ترور شده توسط طالبان در وزارت شهدا و مهاجرين و در وزارت حج و اوقاف ثبت است. ازين لحاظ ساير علما از ترس صداي خود را نميكشند.

>>>   مثل مشهور است که مردم ما میگویند (بترس از کسی که نمیترسد از خد) طالبان ... صفت غلام و اجیر ای اس ای پاکستان نه از ملت شرم دارد ونه از خداوند ترس به همین اساس است که ملا ها بیچاره از ترس طالبان شداد خدا ناترس و قاتل مزدور بیگانه صدای خود را در مقابل اعمال ننگین ضد اسلامی و انسانی طالبان ترورست بلند کرده نمیتوانند و اگر از دید اسلامی و احادیث نبوی اعمال انجام داده شده طالبان را ناروایی انرا تشریح و توضیح کنند طالبان قاتل ملت انها را بشهادت میرسانند ویا مثل همان شخصی که افراد طالبان انرا در یک دشت برده برده بودند و انرا لت وکوب میکردند که تمام کالای ان غرقه در خون شده بود برایش میگفتند که در مورد طالبان که سخن بد زدی حالا قوله سگ را بکش و بزور بالای ان انسان مسلمان اواز ....را میکشیدند در ذهن و فکر طالبان جز وحشت و قتل و ترور انتحار و انفجار چیزی دیگری نیست .

>>>   اشرار آدم کش وحضی وخبیث چند روز پیش برای هوتل های آن محل شب نامه فرستاده بودند که هوتل های شانرا ببندند ، حالا که جنایت شان از طرف عام وخاص کفر واسلام تقبیح شده منکر عمل وحشیانه خود هستند ومیگویند ما برملکیان وعلما حمله نمیکنیم، تو دراختیارت هستی که حمله نکنی ؟ آی آس آی چوب درگوشت داخل میکند که بتو دستور بدهد وتو عمل نکنی ، فامیلت نزد شان گروکان است ، دال وکلدار را سرتو قطع میکند ،قبلا صد ها عالم دین را در داخل خانه خدا مکشته اید حالا میگویند برعلما حمله نمیکنیم !!!
ر

>>>   Basir Nazary
اولین بار است که انتحاری بالای علمای دین صورت میگیرد علما ی که اعمال انتحاری طالبان را مقاومت ملی میدانند و در اکثر مساجد علمای دین به طرفداری طالبان یاوه سرایی میکنند وعالمان و ملا های که جنازه عساکر قهرمان ما را نمیخواهند و جنازه شان را حرام میدانند از حکومت معاش میگیرند و برخلاف حکومت سخن میزنند و نمک حرامی میکنند و چیزی که خوش ندارند برخلاف اش فتوا می دهند مانند تلوزیو ن و موسیقی و از صنعت و اختراح کافران را و استفاده انرا حرام می دانند اما از هندی و از برق و از طیاره و از موتر و غیره اختراعات کافران استفاده میکنند و قران شریف را در مملک کافر چاپ میکنند زنا را به دیگران حرام میدانند اما خود شان در مساجد لواتط و در اطاق تاویز زنا میکنند و بالای اطفال خورد در مسجد تجاوز جنسی میکنند و غیره و غیره و غیره ما باید در مقابل این ملا ها مجادله کرد و دین اسلام را نجات داد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است