انتحار و انفجار، نهی از منکر سلفی ها است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۷/۸/۳۰ کد خبر: 156061 منبع: پرینت

حالا وقتی سلفی ها چیزی را منکر و یا بدعت می گویند، آن را جدی بگیرید و شوخی فکر نکنید و پای استدلال در میان نیاورید و فقط مواظب جان و زندگی تان باشید. سلفی ها مسلح شده اند و هنر نهی از منکر با دست و با زور را تمرین کرده اند و خود را در داعش و القاعده و طالبان و بوکوحرام و غیره بازیافته اند که آسان ترین طریقه ضرب شان انتحار و انفجار است.

سلفی ها اهل حدیث اند و چون به حدیث بیشتر از قرآن و عقل باور و التزام دارند، لذا مراتب نهی از منکر را که طبق حدیثی در سه مرتبه ذیل بر اساس اولویت، دسته بندی شده است، خوب می دانند و آن را در عمل پیاده می کنند:
۱. تغییر منکر با دست و با زور
۲. تغییر منکر با زبان و منطق
۳. تغییر منکر با نفرت قلبی

حالا مشکل در این مراتب و در این اولویت ها نیست، بلکه در تعریف منکر است و سلفی ها به حکم جزمیت شان هر آنچه را خود منکر می دانند، شامل این حکم و این مراتب می سازند و نظر به اولویت مرتبه اول، از انتحار و انفجار در مقابل منکر و بدعت و اهل آن کار می گیرند تا هم به حدیث عمل شود و هم مجبور به تجربه مراتب ضعیف ایمان نشوند که خلاف عزیمت است.

از چند روز بود که دعوا بر سر حل و حرمت یا جواز و بدعت بودن میلاد النبی جریان داشت و غیر سلفی ها طبق معمول از چپ و راست دلیل و برهان می کشیدند تا حرف سلفی ها مبنی بر بدعت بودن مولود شریف را رد کنند، غافل از آن که یک سلفی شاید نفس ارتکاب بدعت از طرف دیگران را گاهی معذور دارد و احتمالا با بزرگواری از شیوه نهی زبانی کار گیرد، اما استدلال به نفع "بدعت" را کفر و ارتداد محض می داند و در تعامل با طرف فقط چشم به گزینه اول نهی می دوزد.

همان بود که سلفی ها و تکفیری ها این نهی را در سالون اورانوس در جریان محفل تجلیل از میلاد پیامبر اسلام عملا نشان دادند و به تمام استدلال های نظری "اهل بدعت" با زبان اصلی خود پاسخ گفتند، فاعتبروا یا اولی الابصار! خداوند شهدای حمله تروریستی و تکفیری اخیر را مغفرت کند و به مجروحین آن شفای عاجل و کامل نصیب فرماید.

عبدالاحد هادف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلفی ها
انتحار
نظرات بینندگان:

>>>   امرالله صالخح :
از سه هفته بدینسو طالبان به تمام صاحبان ، کارمندان و خدمه های صالون های عروسی در جاده میدان هوایی کتبی و از طریق شب نامه اخطار داده بودند که هوتل های خود را ببندند. درین شب نامه های تروریستی آمده بود که هوتل هایی که محافل عروسی دایر می نمایند و بخصوص آنهایی که همیشه میزبان مجالس اراکین مهم اند عنقریب مورد حمله قرار خواهند گرفت. ازین مسله تک تک کارمندان هوتل ها خبر دارند و به یقین که نهاد های ذیربط نیز با خبر اند.
ر

>>>   نام کشور ما چیست؟
جمهوری اسلامی افغانستان!
جز کشتار و جنگ فرقه ای، چه چیز دیگری قابل تصور است؟
درمونارشی عربستان، مرگ خاشقجی را بنگرید و عبرت بگیرید!
در پاکستان، هر هفته یک « مسیحی» را، به جرم من درآوردی « سب النبی» میگیرند و شکنجه اش می کنند!
یک ملای پاکستان، مردمی را که در تشییع جنازهء یک هموطن شیعه، اشتراک کرده بودند، اخطار میدهد که آنان « کافر» شده و زن شان بر آنان « حرام» است!
در سومالی همین آش و کاسه است!
در سودان نیز دربه همین پاشنه می گردد!

>>>   به این مولویها توصیه می‌کنم اسلام را از نو مطالعه کنند امر به معروف و نهی از منکر شرایط دارد خوب نفهمیده اند معروفیت علم آمر و نهی به معروف و منکر از شرط اساسی این فریضه است. وقتی بدون شناخت وارد شدی خودت قربانی امر به معروف و نهی از منکر می شوی. به خاطر جهل و نادانی تان به شما که زنده مانده ایید تسیت می گویم. برای قربانیان ارزوی مغفرت می کنم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است