به بهانه مبارزه با تروریزم چه غلطی کرده اید؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۷/۸/۲۸ کد خبر: 156033 منبع: پرینت

جوزف دانفورد: طالبان شکست ناپذیر اند؟!
امریکاییها بار ها این را ثابت کرده اند که نه منادي دموكراسي اند و نه به آن باور دارند، اما عده ای خود فروخته و یا فریبخورده های وطنی هنوز به این باور نرسیده اند که امریکا جز به منافع و غارتگری اش به هیچ گزینه انسانی پایبند نیست.
اگر اینطور نیست پس در این هیجده سال اشغال افغانستان به بهانه مبارزه با تروریزم چه غلطی کرده اند؟
که حالا میگویند طالبان شکست ناپذیر اند.

بنیاد نظام سرمایه در راس امریکای غارتگر ترویج بحران و حشی گری در جهان است تا ازین طریق بقای ننگینش را تضمین کند.
تروریزم با منافع اقتصادی امریک پیوند نا گسستنی دارد.
بهترین سلاحی که امریکا برای بقای خود درجهان (قرن 21) تدارک دیده است همان تروریزم خود ساخته است که جهان را ازین طریق زیر سلطه خود نگهدارد تا به غارت و چپاول ادامه دهد، امریکا با تروریزم پیوند خونی دارد، هر جنبنده در جهان که سر مخالفت با امریکا داشته باشد به بهانه مبارزه با تروریزم نیست و نابودش میکند این است ماهیت و بنیاد نظام سرمایه جهانی که نظام فاسد افغانستان دستپرورده اش است.

عبدالله حریری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حریری
مبارزه
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
آقای خلیل زاد در خلای استراتیژی معین در اداره ی رییس جمهور ترامپ شانس بیش‌تری دارد تا با طالبان نزدیک شود و طالبان را بخش عمده ی قدرت در آینده سیاسی افغانستان بسازد . واقعیت این است که امریکای ها دیگر برای مفاهیم چون دموکراسی در افغانستان حاضر نیستند قربانی بپردازند و تمام تلاش شان این است که افغانستان دیگر تهدیدی برای منافع امریکا نباشد ، مهم نیست این منافع چگونه تضمین می شود. امریکای ها از همان آغاز طالبان را تهدید علیه منافع خود نمی دانستند و طالبان را هیچ وقت به عنوان یک گروه تروریستی تعریف نکرده اند و در هژده سال هم با روش های غیر شفاف نخواستند تا طالبان مهار شوند. تلاش امریکای ها در این چند سال اخیر این بود تا طالبان شاخه ی سیاسی شان فعال شود و مشروعیت منطقه ی و جهانی کسب کنند تا بتواند با این گروه داخل گفتگو شود و روی معامله ی سیاسی که منافع هر دو طرف را مساویانه تضمین کند کنار آید . نشانه های رویداد های اخیر نشان می دهد که طالبان و امریکای ها روی چنین طرحی وارد گفتگو شده اند و آقای خلیل زاد به عنوان یک امریکای پشتون تبار و هم زبان طالبان توانسته است فضا را تا حدی زیادی برای رسیدن به توافق درخور با این گروه مساعد ساخته است . طالبان هم در جبهه نظامی و هم در جبهه ی دیپلوماتیک کاملن موفق اند و با اتکا به نفس به آینده می نگرند . طالبان همین اکنون طرف مذاکره ی روس ها ، ایرانی ها و امریکای ها اند و پاکستان در این راستا توانسته است دیپلوماسی فعال را دنبال کند.
جای نگرانی این است که حکومت فعلی هم تلاش دارد تا طالبان مشروعیت شان دو چندان شود تا حلقه ی حاکمیت سنتی پشتون ها در آینده سیاسی افغانستان کامل و بسته شود و نیروی های غیر خودی و مرکز گریز را بتوانند برای همیش سرکوب کنند ، تلاش ها و گفتگو های آقای خلیل زاد با تیکه داران قومی هم در راستای آماده کردن آنها برای یک ساختار سیاسی نوین که طالبان بدنه اصلی آن باشند ، صورت می گیرد . طالبان در صحنه ی نظامی حریف جز قوای خارجی ندارند و اگر بتوانند روی ساختار حاکمیت آینده با امریکای ها به توافق برسند بدون هراس با پیروزی به قدرت بر خواهند گشت . روزگاری کسی برایم گفته بود که طالبان خواست زمان اند ، من آن زمان واکنش شدید نشان دادم اما اکنون به این اعتقاد رسیده ام که طالبان نیروی قدرت مند نظامی اند و مورد نوازش قد‌رت های بزرگ جهانی و منطقوی اند و بازگشت شان به قدرت بعید به نظر نمی رسد .

>>>   تا فعلاً هم کله تان پوره کار نمیکنه چند سال دیگه تیر شوه باز میفامین که گپ از چه قرار است. هموطن خودرا کشتید و امریکایی هارا ترجیح دادید امروز آنها شمارا در نیمه راه رها کرد.

>>>   امپراطوری عظیم رسانه ای که 95 فی صد در خدمت امریکا ورژیم صهیونیستی اشغالگر قدس شریف است؛ بلندگوی تبلیغات امریکاست .دالرهای حاصل از فروش نفت عربستان وامارات درجیب امریکا ومتحدینش است بخش عمده ای از ماموران ستون پنجم امریکا بشمول خلیلزاد اشرف غنی اسماعیل یون جنرال طاقت گلبدین اتمر ووو...درخدمتCiA وMi6 انگلیس درخدمت امریکاست .سرویسهای استخباراتی پاکستان ؛عربستان وکشورهای اسیای میانه وافغانستان بخصوص در خدمت امریکاست.بنا " اگر جنبنده ای در سرک بجنبد امریکا باخبر است.پس طالبان کاملا با امریکا هماهنگ است وتمام سیاستمداران امریکایی از حال وروز طالبان والقاعده وداعش باخبرند .امریکا خود ایجاد کننده انهاست وفقط تا زمانی که به انها نیاز دارد از انها حمایه میکند
.امریکاییها دنبال این هستند تا خدمت طالبان را با سپردن چند ولایت جبران کنند وباز در اب نمک نگهشان دارند برای بعد پروژه بعدی داعش است.که اهداف اینده امریکا را در منطقه دنبا ل خواهند کرد. داعش را هم در سوریه وعراق تا جاییکه که توانستند حفظ کردند وحال در افغانستان انرا دارند اماده میکنند. این انتخابات وگپ های مربوط به ان رد گم کنی است .داعش در اینده برای همه از جمله خود امریکا مشکل ساز خواهد شد.
داکتر عبدالرب اچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است