افغانستان آماده تغییرات غیر قابل پیشبینی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۷/۸/۲۸ کد خبر: 156032 منبع: پرینت

بزرگترین مقام نظامی آمریکا جنرال جوزف دانفورد ریس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنفرانس امنیتی بین‌المللی در شهر هالیفکس کانادا چنین گفته است: (طالبان در میدان جنگ شکست نمی خورند) گذشته از آن زلمی خلیلزاد هم اظهار خوشبینی کرده است که بین طالبان و حکومت افغانستان در آینده نزدیک مذاکرات صلح نتیجه می‌ دهد.

واقعیت امر این است که آنچه بین طالبان و آمریکایی ها گذشته است از دید همه و حتی سران حکومت وحدت ملی پنهان نگه داشته شده است، ملاقات ها و دید و بازدید های خلیلزاد و اشرف غنی احمدزی با افراد و اشخاص جنبه نمایشی داشته و زمینه سازی برای پیروزی مذاکرات طالبان با آمریکایی ها است.

آمریکایی ها در مدت ۱۸ سال یک جا با ناتو و چهل و چهار کشور جهان با مصارف میلیارد ها دالر و تلفات بزرگ انسانی نتوانستند که طالبان تروریست را شکست بدهند و اکنون به شکست خود اعتراف می کنند و از همه مهمتر این است که آمریکایی‌ها نمی دانند که آقایان زلمی خلیلزاد، حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی باعث شکست آمریکایی ها در افغانستان گردیده اند.

از قراین معلوم می گردد که تغییرات عمده بسیار به زودی در افغانستان آمدنی است پس لازم است که تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها باهم متحد گردیده طرح فدرالی را پیشنهاد نمایند تا تروریست ها و فاشیست ها در مناطق خود خلافت خود را داشته باشند و اجازه ندهند که خلافت طالبان که در حقیقت یک بخش از ایدیالوژی القاعده و داعش است در تمام قلمرو افغانستان پیاده گردد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تغییرات
حسن علی
نظرات بینندگان:

>>>   ما در قرن بیست و یکم قرار داریم.
قرن بزرگترین پیشرفت های علمی جهان که جهان خلقت را تحت سوال قرار میدهد و با پشرفت هر ساله علوم تخنیکی و جنیتیکی و طب و دیجیتال و روبات ها و هوش مصنوعی و غیره عرصه های علوم،انسانهای متمدن با جهان طبیعی و قوانین طبیعت،هر روز بیشتر آشنایی بدست می آورند و از دست آورد های این علوم در عرصه های مختلف زندگی خویش استفاده میکنند.
پس نسل جوان و متمدن افغانستان،به همه عقب گرا ها و کسانی که خواهان نظام و طرز زندگی قرون وسطی بی اند،بشمول مجاهدین و طالبان و اهل تشیع هزاره که تحت تأثیر رژیم آخوندی ایران اند،نه بگویند و یک دنیای متمدن جدید را برای خود و نسل های آینده افغانستان بسازند.
کشور های غربی و شرقی،بشمول امریکا و اروپا و روسیه و چین و هند،کم از کم یک منطقه یی را در افغانستان بنام منطقه آزاد تمدن ایجاد کنند،تا جوانان افغانستان با فکر آزاد و دور از دغدغه های دینی و مذهبی و سنتی قرون وسطی بی،به زندگی و کار و فعالیت خویش ادامه دهند.
تا باشد که این تمدن بمرور زمان در سراسر کشور افغانستان،همه گانی شود.

>>>   خدا کند یک تحول در افغا نستان بیاید

>>>   امریکا افغانستان واحد را خریده است نه فدرال و غیره!
هزاران کادر نظامی کشته داده و هزار میلیارد دالر صرف کرده و هنوز دست گدایی مان پیشش دراز است چطو گپ از فدرال و صلاحیت مملکت بزنیم؟
وقتی امریکا به قدرتهای درجه یک جهان در این منطقه تن نمیدهد و با ما پیمان امنیتی دارد ، به ما چطو تن خواهد داد و وضعیت را بدتر از دو سال پیش عراق نخواهد کرد؟
در صورتیکه امریکا با پروژه "آسیای مرکزی بزرگ" خویش بهترین راه و تنها راه رشد و توسعه کشورمان را دارد چرا دوباره خود را سرگردان قدرتهای گشنه منطقه کنیم؟
قانون اساسی و خصوصاً رآی مردم پخته شده و هوشیار افغانستان مانع فدرال و غیره ساختگی است.
اس پ هزاره

>>>   خير است بان بياييند مثل مجاهدين دي دي ار ميشوند ارامي ميشود.
معلم نصرالدين

>>>   به اولی :
تو میگوئی من هم میگویم که ما در قرن 21 قرارداریم اما انگلیسها پاکستانی ها وتعدادی از سناتوران امریکائی ودیگر کشورها وشخصیت های جهان میگویند افغانستان در قرن سیزده قراردارد مثال ها هم از مکردار ما بر ای ثبوت ادعای خود میگویند ،
یک مثال من بگویم: چند روز پیش طفل یکی از اقارب مثلن احمد اختطاف شده اختطاف کننده دربدل رهائی پول خواسته حالا احمد بجای اینکه به پولیس اطلاع دهد سرگردان است یک ملای قوی پیداکند تا او بگوید طفل درجکاست اختطاف کننده کی است؟
مثال دیگرش:
همین یک هفته پیش شام دختری 12 ساله از خانه بیرون میشود تاریکی است می ترسد بزمین می خورد استخوان سرش می شکند پدرش بجای اینکه اورا نزد داکتر ببرد نزد ملا می بردملا هم با خواندن اوراد ودعا چند ساعت دخترا معطل میسازد خونریزی بیشتر میشود بعد ملاپولش را میگیرد و میگوید:
زور من نکشید بعد پیش داکتر میبرند که کار از کار گذشته وجان به جان آفرین می سپارد داغش را بردل مادر بجا میگذارد
حالا که جهان هوش مصنوعی ساخته وما تا هنوز هوش طبعی وخداداد نداریم آن هوش مصنوعی چی دردی مارا دوا میکند؟؟؟
ر

>>>   ««««««برای حسن عدالت »»»»»
باید گفت که ایشان به کدام صلاحیت طالب را تروریست میگویند؟من در جنگ های تنظیمی در کابل بودم و شاهد وحشت و دهشت توسط حزب وحدت و سایر تنظیم بوده ام .مردم کابل آمدن طالب را فال نیک گرفتند زیرا طالب ثبات و امنیت برای مردم آورد. دولت جمهوری دموکراتیک افغانستان یازده سال تمام گلو پاره کرد که تنظیم ها تروریست اند اما نه شما و نه امریکا و غرب حتی جمهوری سوسیال امپریالیست چین و اسراییل. این حرف را نه پذیرفتند و به حمایت از تروریست های تنظیمی شیعه و سنی همچنان ادامه دادند و جانی بودن و تروریست بودن آنها بعد از آنکه در کابل قدرت را گرفتند ثابت شد که محشر را هم بر مردم و حتی حیوانات باغ وحش بر پا کردند . در طی بیش‌تر از یکد هه طالب ترور می‌کند انتحاری می‌کند مکاتب و موسسات دولتی را تخریب می‌کند داکتر و انجینیر را میکشند ، عینا تنظیم ها اعمال مشابه علیه مردم افغانستان را در طی سال‌های ۱۹۸۰-۱۹۹۴ انجام داده اند ، و بیش‌تر از یکدهه این دزدان از هزاره تنظیمی تا اهل سنت تنظیمی در افغانستان قدرت دارند و ملیونر شدند . همین اراکین دولتی که میراث شوم تنظیم‌ها اند به جز اشرف غنی که تنظیمی نیست و از تنظیم ها هم نفرت دارد خود را شریف جا میزنند ، پس طالب چرا چنین ادعا را نکند . حالا دگر امریکا و جهان غرب کاملا معتقد شده اند که این دولت کاملا عقیم است و توان رهبری افغانستان را ندارند و هم از کامیابی های طالبان در سال‌های نود در تحت تسلط آوردن مجموع خاک افغانستان اسناد دارند ، لذا برای اینکه در آینده هم جای پای در افغانستان داشته باشند ، طالبان را وارد صحنه ساخته اند و این کار منطق هم دارد ، منطق یعنی تامین صلح سرتاسری .افغانستان نه فدرالی خواهد شد و نه تجزیه . افغانستان یک دولت قوی مرکزی که بتواند نظم عامه را تامین و جلو دزد و راهزن های دولتی را بگیرد خواهد داشت ، اما از لحاظ محتوی و کیفیت این دولت یک نظام نیمه قرون وسطایی خواهد بود و کار اصلی و دشوار هم در همین اوان شروع خواهد شد و آن تلاش و مبارزه به خاطر تامین حد اقل آزادی های دموکراتیک و این مبارزه سال‌ها طول خواهد کشید. شانزده سال گذشت و تمام روشنفکران از ملیتها به جای ایجاد فضای همدلی و برادری کار وسیع در راه ملیت ستیزی و افتراق کردند و پشتون علیه تاجیک و بر عکس آن و هزاره هم گاهی به تحریک تاجیک و گاهی علیه پشتون قرار میگرفت و این پروسه همچنان ادامه دارد و علت آن هم این بود که آزادی خیراتی از زیر یوغ طالب. توسط امریکا و پول های باد آورده همه را مغرور ساخت و همه فکر کردند که خود شان این همه تحولات را آورده اند در حالیکه فراموش کرده بودند که اگر امریکا نمیبود باید حد اقل نیم قرن حکومت طالب را تحمل میکردند اما فرصت از دست رفت
حالا آمدن طالب در دولت حتمی شده و جز این راه برون رفت برای تامین صلح وجود ندارد ، اگر دارد بفرمایید شما آن راه را نشان بدهید و به یک شرط که نوکر ایران نه شویم زیرا با دستان خالی جنگ نمی‌شود .راه دشوار و پر مشقت همه از روشنفکران پشتون تا تاجیک و هزاره و ازبیک همه در پیش رو داریم و برای افغانستان آزاد و دموکراتیک باید همه یک جا شویم . آقای
««««عدالت»»»»شما مثل همیشه باز به خطا رفته اید و به جای دعوت همه نیرو های دموکراتیک صرف نظر از ملیت باز هم با همان مرض ملیت ستیزی
گرفتار شده و همچنان مریض استید . شما نه تنها بدرد افغانستان بلکه بدرد ملیت هزاره هم نمیخورید بیجهت مردم تانرا در تقابل و دشمنی با دگر ملیت ها بخصوص پشتون قرار ندهید.
فخر آهنگر»»»»


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است