زلمی خلیلزاد ما را از فاطمیون می ترساند
ما از سیاست های ناجوانمردانه ایران آگاهیم. مردم وقتی هیچ انتخابی را در مقابل شان نبینند، دست به انتخاب های دشواری خواهند زد و انتخاب فاطمیون در مقابل بدویت طالبانی، یک انتخاب بسیار بهتر خواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۷/۸/۲۸ کد خبر: 156026 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد که حاکم واقعی و قهار افغانستان است، مدعی است که ایرانی ها، طالبان را تحریک کرده اند که بر مناطق هزاره نشین حمله کنند تا بدین وسیله، زمینه ای اعزام فاطمیون را به افغانستان فراهم نمایند، اما محقق با این کار ایرانی ها مخالف است. شاید چنین باشد. اما چند نکته در این مورد:

1. اکثر تحصیل کردگان هزاره از جمله خودم، بارها مخالفت مان را با حضور فاطمیون در سوریه با روشنی کامل بیان کرده ایم. این اما یک طرف داستان است. آقای خلیلزاد و روشنفکران متعصب پشتون باید بدانند که مردم وقتی هیچ انتخابی را در مقابل شان نبینند، دست به انتخاب های دشواری خواهند زد، و انتخاب فاطمیون در مقابل بدویت طالبانی، یک انتخاب بسیار بهتر خواهد بود.

2. وقتی اکثریت روشنفکران سکولار و دیندار و بی دین پشتون در هوای ایجاد سلطه ی قومی، از بدوی ترین موجودات منطقه یعنی طالبان به شکل مستقیم و غیر مستقیم دفاع می کنند، و برای شان در خارج و داخل، پوشش سیاسی ایجاد می کنند، چرا ما برای زنده ماندن، رهایی از تحقیر و تبعیض و نجات از زیستن در زیر یوغ هیولای طالبان از اعزام فاطمیون به افغانستان حمایت نکنیم؟ ایا فاطمیون بدتر و سیاه تر و بدوی تر از طالبان شما هستند؟

3. مردم هزاره مثل بقیه مردم در حوزه های ضد طالب، با دل و جان و با خوشبینی بی اندازه به پروسه ی سیاسی سال های اخیر پیوستند، و با قبول هزاران درد و رنج تلاش کردند خواست های نه چندان بلند شان را با مدنی ترین روش ها مطرح کنند. اما جواب این خواست های مدنی چه بود؟ آیا توقع دارید مردم در پی نیم قرن قربانی دادن و تلاش برای رهایی به ذلت زیستن در زیر سلطه ی قومی طالبانی تن بدهند؟

4. وقتی روشنفکران از غرب برگشته ی پشتون با هر قیمتی تلاش می کنند سلطه ی قومی را بر دیگران تحمیل کنند، و در این راه بیشترین سود را از قدرت روز افزون تروریسم می برند، باید حساب فردا و فرداهایی که مردم در آن مجبور به انتخاب های دیگری بشوند را هم بکنند. ما از سیاست های ناجوانمردانه ی جمهوری اسلامی ایران آگاهیم. اما هیچ هزاره ی آزاده و هیچ انسان با وجدان، نمی تواند در دنیای امروز، تحقیر و ستم قومی رایج در افغانستان را برای مدت طولانی تحمل کند. وحشتی که شما در خلق کردن آن سهم مهمی داشته اید و دارید، می تواند به فاجعه های بسیار گسترده تری بیانجامد، فاجعه های که کل ایده ی به اسم افغانستان را برباد بدهد.

5. رهبری دولت از شما، پست های کلیدی از شما، بخش مهمی از منابع از شما، رهبری ارتش از شما، تروریسم از شما، طالب از شما، انتحاری از شما، کوچی گری و چشم دوختن به سرزمین و جایداد دیگران از شما. آخر سهم ما در این میان چیست جز تحقیر شدن، ستم کشیدن، بی صدایی، دویدن و به هیچ چیز نرسیدن؟
اگر شما فکر می کنید که می توانید به شیوه هایی که در پیش گرفته اید، اساسات یک کشور و ملت موفق را پایه گذاری کنید و حد اقل برای مردم و قوم خود تان خوشبختی فراهم کنید، اشتباه می کنید. دیگران هم وقتی کارد به استخوان شان برسد، به هر بلایی برای نجات و رهایی از شر شما، پناه خواهند برد. اگر فاطمیون بتوانند کمکی به رهایی از این همه وحشت و بدویت بکنند، شخصا با آنکه با ایدیولوژی شان موافق نیستم، اما حاضرم با دار و ندارم حمایت شان بکنم.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
فاطمیون
وطندار
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   یه کمی منطقی باشید باشید
دولت ایران دولتی نیست که بخواد طالبان رو تحریک کنه و سپس با لشکر فاطمیون با اون ها بجنگه

>>>   درست فرمودید برادر وقتی انسان مجبور شود از هر وسیله ای کار میگیرد اگر اوضاع بدین منوال ادامه پیدا کند.وقتی اکثریت روشنفکران سکولار و دیندار و بی دین پشتون در هوای ایجاد سلطه ی قومی، از بدوی ترین موجودات منطقه یعنی طالبان به شکل مستقیم و غیر مستقیم دفاع می کنند، و برای شان در خارج و داخل، پوشش سیاسی ایجاد می کنند، چرا ما برای زنده ماندن، رهایی از تحقیر و تبعیض و نجات از زیستن در زیر یوغ هیولای طالبان از اعزام فاطمیون به افغانستان حمایت نکنیم

>>>   بنظرم بعد از نصب اس300 روسیہ عملیات اسرایل برعلیہ نیروھایی ایران متوقف و با بن بست روبرو شدہ و برعکس دست نیروھای ایران برای اھداف شان بازتر شدہ است ، دراین میان نقش نیروھایی فاطمیون بسیار تاثیر گذار و تعین کنندہ میباشد ، برای اختلال وارد کردن در این اھداف اسرایل توسط خلیل زاد طالبان را وادر ساختہ تا حملات برعلیہ مناطق ھزارہ نشین صورت بیگرہ تا نیروھایی فاطمیوں مجبور شود تا مناطق بومی شان در دفاع بیخزد و سوریہ را ترک کنند و این پلان شوم میتواند ایرانی ھا را نیز شدیدآ متاثر بسازد، و طبق این پلان ممکن است حملاتی بیشتر در راہ باشد

>>>   فاطمیون ذخیره های روز گرفتاری و تربیت یافته مکتب امام حسین هستند. کار شان از نوع دفاع است که امری کاملا عقلی است

>>>   کاش آقای خلیلزاد و بقیه غربزده های افغانستان کمی وجدان داشتند و به جای تهمت زدن به ایران در مورد حمایت از طالبان(که هیچ وقت هم نتوانستند سند و مدرک محکمی از آن ارائه دهند)، به جای مقصر دانستن دیگران، از آمریکا در مورد امنیتی که قرار بود در این سالها بیاورد سوال می کردند. نتیجه پیمان امنیتی کابل- واشنگتن چه شد؟
امیر

>>>   خلیلزاد را نمی ترسانند او خودش از فاطمیون هراس دارد چون می داند فاطمیون میتوانندسدراه اوشوند -به راستی اگر فاطمیون برای امنیت افغانستان بتواند اقدامی کند آیا اشکالی دارد.

>>>   خلیلزاد نوکر امریکاست همه می دانند.

>>>   اقوام غیر اوغان در پی کثریت گرائی و تمامیت خواهی نیستند فقط از وحشت و جهالت اوغان به ستوه آمده اند۰ اقوام غیر اوغان با تمام اقوام دیگر بدون کدام مشکل آمیزش و سازش دارند ولی اوغان خودش اهلی شدنی و انسان شدنی نیست. بناعن با جدا شدن از اوغان و یکجا ماندن با هر گروهی دیگری که باشد اقوام غیر اوغان حتمن فایده میکنند و در آن هیچ ضرری ندارند.
تمامیتخواهی و شئونیزم قومی مردود است از هر نوعی که باشد۰ ما باید همانگونه که از حق خود دفاع میکنیم از حق دیگر ستمدیده گان هم باید دفاع کنیم۰
تجزیه در مسیر پشتون و اتحاد اقوام غیر پشتون بهترین راه حل است۰ اینکار فقط با نزدیکی، احترام متقابل، و گذشت در مقابل یکدیگر بین اقوام تاجیک، هزاره، اوزبیک ـ ترکمن، و بقیه اقوام غیر اوغان عملی است، نه با تک روی، تمامیتخواهی، و غرور جداگانه هر یکی از این اقوام غیر اوغان۰

>>>   فاطمیون..........
لذت می‌برم از اینکه وحشت به جان مزدوران آمریکا انداخته است.
مجاهد مردان مردی که عزت را به نام افغانستان بازگرداندند؛ دماغ مزدوران عربستان و غرب را در سوریه به خاک مالیدند و انشاءالله بساط جنایتکاران طالب و داعش را از هزارجات هم جمع خواهند کرد.

>>>   من یک برادر تاجیک تبار تان از جان دل از لشکر فاطمون حمایت می کنم در راستایی سرکوب تمامیت خواهی و اندیشه ها طالبانی تاجیک هزاره اوزبیک همه متحد و واحد شوید که دشمن مشترک دارید

>>>   فاطمیون = امنیت+ آزادی افغانستان از خارجی

>>>   چه بخواهيد و چه نخواهيد ، فاطميون به افغانستان خواهند آمد و طومار جنايتكاران قوم گرا را در افغانستان خواهند پيچيد
ارتش ملّي افغانستان در اينده از همين نيروهاي زبده تشكيل خواهند داد و مقدمات همگرايي با ايران را انجام ميدهند
لواساني ايران

>>>   رئیس جمهور واقعی افغانستان با رهبری ترامپ خلیلزاد است. اشرف غنی بیچاره هیچ اختیاری از خود ندارد. خلیلزاد پروژه پشتونیزم را که نوکری بهتری برای امریکا باشد به پیش می برد و از هر وسیله ای که شده استفاده می کند. خلیل زاد با حمایت امریکا مردم هزاره را به خاطر اینکه شیعه است به ایران می چسپاند و انگهی احساسات غیر شیعه را علیه هزاره ها تحریک می کند. فاطمیون در سوریه با بدترین و وحشی ترین موجودات روی زمین مبارزه کرده و در این راه از هیچ فدا کاری دریغ نکرده اگر افکار شیطانی و امریکایی را کنار بزنیم فاطمیون برای این فداکاری باید مورد تحسین و تقدیر قرار بگیرند. انان هستند که این وحشی هایروزکار را به زانو در اوردند. اکر واقعا امریکا و خلیل زاد در افغانستان بخواهد که پروژه شیعه زدایی و هزاره زدایی راه اندازی کنند مردم هزاره مجبور خواهند شد که لشکر فاطمیون را علیه این پروژ ه راه اندازی کنند. مردم هزاره د طول تاریخ بی ازار ترین و مظلوم ترین جمعیت کشور را تشکیل داده و به همه اقوام برادروار زندگی کرده و می کنند اما این پشتونها بوده و هستند که مدام علیه مردم هزاره توطئه نموده و انان را قتل عام کرده سرزمین های انان را اشغال کرده و می کنند. با این وضع باید مردم هزاره برای دفاع از خود از هر راه معقول استفاده کنند.

>>>   شاید کسانی بخاطر داشته باشندروزیکی طالب ازکابل فرار کردندقوتهای مسلح ا ز جمیعت اسلامی وارد کابل شدند نکته اینجاست مردم غرب کابل در ان روز چه احساس داشتند؟ ترس از انتقامگییری جنگهای داخلی)!!ایامیدانیددران روزاز رهبران رنگا رنگ دیروز وامروز هیچ نشانی نبودفقط فرزندان برومند هزاره ابتدا به حربی شوونزی مستقر میشوند وتمامی مناطق هزاره نشین را در کنترول خود میگیرند ورامش را به مردم خود میدهند فا طمیون نیز از همان تبارند

>>>   در بزرگ نمائی طالبان خود ارگ و دستگاه های شئونستیی اوغانی او هم دست دارند در حالیکه طالبان یک گروه دهشتگرا جنایتکار و نوکر بیگانه بیش نیستند۰ کشور ما شکار شئونزم قومی اوغان ها شده است، از یک سو اوغان های نوکر امریکا و غرب یعنی تکنوکرات های شئونست قومی، و از سوی دیگر اوغان های افراطی مذهبی نوکر های سعوی و پاکستان۰ اینها تحت پوشش حمایت خارجی ها یعنی امریکائی ها از یک سو و سعودی و پاکستانی ها ز دیگر سوی دیگر اهداف آن باداران خارجی خود را پیش میبرند، و هم در زیر پرده تحت پوشش حمایت همان خارجی های مربوطه خود اهداف شئونستی فاشیستی قومی و اهداف افراطی مذهبی خودشانرا هم پیش میبرند۰ و در نهایت هم زیر پوشش پشتونولی یا اوغانولی همه ئی این جنایتکاران شاید یکجا شوند و بازنده اصلی این بازی اکثریت شهروندان این کشور یعنی همان غیر اوغان ها در کل هستند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است