خلیلزاد این افراد را بازداشت می کند
لیست چهارده نفری در دست خلیلزاد بود که تا کنون یکتن آنان کشته و سه تن آنان دستگیر و زندانی شده اند و ده تن دیگر باید طی شش ماه آینده دستگیر و یا نابود شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۷/۸/۲۷ کد خبر: 156024 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در ادامه نشست های (به اصطلاح مشورتی) اشرف غنی آقایان محمد محقق، صادق مدبر، اسدالله سعادتی، محمد اکبری، سید علی کاظمی، عبدالحق شفق و محمد ناطقی را به ارگ ریاست جمهوری فراخواند و آنان نیز دویده و سر از پا نشناخته به دیدار جناب غنی شتافتند.

اشرف غنی این (به اصطلاح) سران را در حالی به ارگ دعوت کرد که در جلسه قبلی با گلبدین حکمتیار و فاروق وردک، پرونده موضوعات امنیت مناطق و نیتجه انتخابات را بسته بود و برای اینکه اعتراضی از جانب محمد محقق و بقیه نشود، آنان را بصورت تشریفاتی فراخواند و چند دقیقه ای به صحبت های شان گوش داد و سپس توصیه های لازم را به آنان ابراز داشت.

اشرف غنی در حالی سران و رهبران را در جلسات مشورتی مشغول نگهداشته است که زلمی خلیلزاد در حال پیاده کردن لیست ارایه شده از جانب آمریکایی ها است که در آن لیست تعدادی از افراد سرکش (از نگاه آمریکایی ها) باید تا شش ماه آینده دستگیر و مجازات گردیده و یا از بین برده شوند.

در تداوم نشست های تشریفاتی، خلیلزاد وارد عمل شده و دستور بازداشت یکی از جنرال های وابسته به عطامحمد نور را صادر کرد. جنرال حسیب‌الله قریشی، فرمانده پیشین لوای نمبر هفت نظم عامه در شمال کشور و رییس کنونی ارکان نیروهای سرحدی از سوی دادستانی نظامی مورد بازجویی قرار گرفت. گفته شده است که آقای قریشی به اتهام ارتکاب چندین مورد فساد، بازداشت شده است.

یک منبع نزدیک به طالبان در قطر می گوید که موضوع ترور و یا دستگیری افراد مورد نظر امریکا در جلسه اخیر زلمی خلیلزاد با رهبران طالبان در قطر مطرح شده و آنان از آمریکایی ها خواسته اند تا چند تن دیگر به آن لیست اضافه شود.
این منبع که از ذکر اسامی آن افراد خودداری نموده است می افزاید: لیست چهارده نفری در دست خلیلزاد بود که تا کنون یکتن آنان کشته و سه تن آنان دستگیر و زندانی شده اند و ده تن دیگر باید طی شش ماه آینده دستگیر و یا نابود شوند.

یک قسمت از افراد ذکر شده در لیست خلیلزاد را فرماندهان مشهور و کاری و مخالف آمریکایی ها و دشمن واقعی طالبان در ارتش و پولیس ملی تشکیل می دهد و قسمت دیگر آن فرماندهان مسلح قومی و حزبی که همیشه ادعای مبارزه واقعی با طالبان و داعش را داشتند شامل می شود.

به همین دلیل است که حکومت در هیچ صورتی از فرماندهان جنگی مقابل طالبان و داعش مانند جنرال رازق، قیصاری، شجاعی، علیپور و ... حمایت و پشتیبانی نکرده و نمی کند.
با واضح شدن این موضوع، دیگر نباید برای سران قوم ازبیک و هزاره و تاجیک و حتی پشتون، سوالی باقی مانده باشد که چرا حکومت، مبارزان واقعی در مقابل طالبان و داعشیان را ترور و یا بازداشت می کند.

هرچند خلیلزاد به دستور آمریکایی ها دنبال گزینه مناسبی بجای غنی در دوره بعدی ریاست جمهوری می باشد، اما هنوز غنی بطور کامل از چشم آمریکایی ها نیفتاده و احتمال می رود که در دور بعدی نیز از وی حمایت کنند. ولی طالبان در دوره بعدی ریاست جمهوری نقش فعال خواهند داشت. به همین جهت موضوع تاخیر در برگزاری انتخابات و یا تعلیق آن مطرح شده است که میخواهند عکس العمل ها را نسبت آن سنجیده و بعدا وارد عمل شوند. از یکطرف به غنی گوشزد کرده اند که او با طرح آمریکایی ها مخالفت کند تا مخالفان غنی از این طرح حمایت نمایند و در اخیر غنی نیز به بهانه اطاعت از رهبران و سران احزاب، طرح آمریکایی ها را بپذیرد و از طرف دیگر تمامی سران و فرماندهان مخالف طالبان و داعش دستگیر و یا نابود می شوند.

درگذشته بسیاری از احزاب و فرماندهان جهادی دی دی آر شدند و یا بقولی سلاح های شان را تسلیم خارجی ها کردند ولی هنوز از هر حزبی یک یا چند فرمانده مسلح باقیمانده است که تسلیم دی دی آر نشده و مسلح مانده اند، خلیلزاد در طرح در دست اجرای خودش این افراد را نیز خلع سلاح خواهد کرد و تنها کسانیکه مسلح باقی خواهند ماند، طالبان و داعش و حکمتیار و اردوی ملی و پولیس ملی خواهند بود. در حالیکه طالبان در صورت پیوستن به دولت هیچ اسلحه ای تحویل نمی دهند و تمامی سلاح های شان در دست خودشان باقی خواهد ماند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
لیست
بازداشت
نظرات بینندگان:

>>>   خلیلزاد فعلا همه کاره این مملکت است و کسانیکه با وی مخالفت می کنند در داخل حکومت، یقینا باوی هماهنگ کرده اند مانند غنی!
مواظب باشید تا همه مخالفان قبیله گرایی را نابود نکند دست بردار نیست
شیما کابل

>>>   در به قدرت رساندن طالبان در افغانستان،زلنی خلیل راد هیچ نقشی نداشت.
زیرا طالبان توسط دموکرات ها در زمان بیل کلینتن بعد از خرابی روابط بیل کلینتن با اروپا و روسیه،برای تشدید بنیاد گرایی اسلامی در آسیای میانه و روسیه به قدرت رسیدند.
زلمی خلیل راد عضو حزب جمهوری خواهان است و حرب جمهوری خواهان امریکا از سال ۱۹۸۰ بدینسو از مجاهدین پشتیبانی کرده است و حالا نیز از مجاهدین در مقابل طالبان پشتیبانی میکنند.
موضوع صلح و مصالحه با طالبان نیز در دوران دموکرات ها یعنی اوباما اوج گرفت،چون دموکرات ها همیش پشتیبان طالبان بودند.

>>>   Najib Salam
ازدواج دو امريكاى و فاشيست هاى خطرناك ؛
امريكاى ها از همان لحظات نخست نشست بن حاضر نبودند ائتلاف ضد طالبان را به رسميت بشناسند ، براى همين از بى خردى و عدم دور انديشى رهبران ائتلاف ضد طالبان سود بردند و براى تحقق بلند مدت اهداف شان مهره هاى جاسوس خود را كه با تفكر قبيله يى ملوث بودند در راس قدرت سياسى قرار دادند و در طول اين مدت ساير اقوام به ويژه تاجيكان را كه در استراتيژى شان دوست نمى پندارند از رده هاى قدرت سياسى بيرون راندند و اقتدار لجام گسيخته ى فاشيزم قبيله را تقويه كردند .
اكنون كه امريكاى ها در مراحل و فاز ديگرى تحقق اهداف شان قرار دارند و تلاش دارند تا نيرو هاى افراطى سنى و سلفى را در ساختار قدرت با فاشيست هاى پشتون شريك سازند، تصميم گرفته اند تا ازدواج سياسى خليل زاد را با غنى ممكن سازند ، خليل زاد را از آدرس امريكا يكبار ديگر براى تهديد و سركوب نيرو هاى ناراضى غير پشتون دوباره فرستادند ، خليل زاد در سال هاى گذشته موفقانه توانست نيرو هاى غير پشتون را باتهديد ، تحقير ، توهين و حتا حذف فزيكى از صحنه سياست دور كند و باقى را مطيع و فرمانبردار سازد .
ازدواج غنى و خليل زاد زنگ خطر براى سرنوشت غير پشتون ها است .

>>>   Habibi
کاملن دقیق فرمودید، درین صورت مردم گوسفندی بیدار شوند، و رهبران بیکفایت و معاملگر از رهبری اقوام غیر پختون، به آشغالدانی روزگار افگنده شوند، و رهبران وطندوست انتخاب، و با تبانی با مردم به جاده ها ریخته و این حکومت مزدور و بیکفایت را از گرده های شان بدور افگنند.

>>>   زلمی خلیل‌زاد (یکی از طراحان مانفیست فاشیسم پشتونی و حافظ و ادامه دهندهٔ قیادت و حکوت بر محور فاشیسم افغانی است).

>>>   خلیل زاد یار ویاور قاتلان بوده وهست همین جاسوس بود که در نخستین قدم امریکاییهارا واداشت تا به افغانستان حمله کنندکه کردند همین خاین بود که میخواست آمریکا طالبان را برسمیت بشناسد هرکه از خلیل زاد میترسد شاید گنهگار باشد اما این ملت باید در برابر شیطانی های شیطان بزرگ یعنی آمریکا ایستادگی کنند این آدمک میخواهد جنگ وصلح را بدست آمریکاییها بسپارد که هرکدامش را درموقع اش استفاده کنند این مزدور اختلافات قومی را دامن میزند ومیخواهد همه کاره این مملکت یک قوم که مورد خواست او است باشد این مردود است
سروری

>>>   باید از الف تا ي خمه DDR شوند.
این را به فال نیک بگریم.

>>>   امريكا و خليلزاد هر چه بخواهد شدني نيست ، قتل أشخاص باعث دفاع ملت نشده و نميشود، اولين قتل چهره هاي مهم همانا شهادت مسعود بود، و بعداً شهادت قومندانان جمعيت در شمال ، شهادت استاد رباني ، شهادت جنرال عبدالرازق و ...... ، مگر اين جهاد و خصومت عليه بيگانه و كفار درخاك و خون ملت افغان خلط شده است ، يكي بكشند ده تا ديگر پيدا ميشود، إنشاءالله بزودي شاهد تجزيه امريكا مانند شوروي خواهيم بود.

>>>   خلیلزاد برای ناامنی بیشتر امده است
او امده است تا طالبان به دولت وصل شوند و داعش مخالف دولت بزرگ شود و تجهیز شود
سرابی مزار

>>>   هرکاری خلیلزاد خواسته تا خالا کرده است
این ااز بی عرضکی رهبران خوش خیال و خوش باور ما می باشد
او تصمیم دارد که بقیه معادن ما ار نیز در ایجاد ناامنی ها ببرد به امریکا

>>>   تشکر ازین خبر و مژده خوب
ای کاش تمام غاصبین و خاینین که درین ۱۸ سال ظلم کردند و پول اندوختند در لست اضافه شود
تمنا

>>>   واقعيت اين است كه خليلزاد تنها مامور سياست و پالسي هاي امريكا است نه پالسي ساز، امريكا ميخواهد طالبان را از طريق گفتگو به صلح بكشاند از همين جهت برايشان دفتر در قطر ايجاد و زنداني هاي شان را ازاد نمود تا اعتماد سازي صورت گيرد چون امريكا ميداند هر زمان خواسته باشد دوباره انها را دستگير ميكند ولي براي امريكا مشكل كار اينجاست كه نسبت مراعات حقوق بشر و دموكراسي از تمام نيروي خود در مقابل طالب ها استفاده نميكند و ميخواهد مشكل از طريق گفتگو حل شود. در صورت كه طالبان صلح را نپذيرند پلان بعدي امريكا به قدرت رساندن نيرو هاي جهاد و مقاومت است كه دشمنان اصلي طالبان اند و امريكا ميداند انها پر برد امريكا در مقابل طالب اند به همين خاطر انها را نگهداشته تا در صورت شكست پروسه صلح طالبان را توسط انها از بين ببرد . اين كه خليلزاد با طالبان چه قرار گذاشته و طالبان چه لستي به خليلزاد داده اند اهميت چندان ندارد چون امريكا در صدد به قدرت رساندن انها در صورت ناكامي پروسه صلح است.

>>>   از هرات اطلاع دارم که رییس شورای ولایتی را قرار است ترور کنند و همچنین از کارکردهای مثبت امرخیل قومندان امنیه هرات هم خارجی ها راضی نیستند زیرا او در پی امنیت هرات است و این را آمریکایی ها نمی خواهند.
یک کارمند دولت در هرات

>>>   در کل کشور به سوی نا آرامی سوق میدهند آمریکایی ها نقشه خود را اجرا میکنند فقط مردم متضرر میشوند

>>>   اگر این مضمون با تمام محتوای ان حقیقت داشته باشد مردم افغانستان با قاطعیت از ان حمایت میکنند مردم افغانستان از این جنایتکاران و افراد مسلح غیرمسئول خصوصآ ان جنایتکارانی که در مضمون فوق ازانها نام برده شده است مانند علیپور شجاعی قیصاری قریشی باید اینها هرچه زودتر به پنجه قانون سپرده شوند و اگر اقای خلیلزاد درین ماموریت خود کامیاب شود باید از طرف مردم افغانستان برای شان یک مدال وزیر محمداکبرخان داده شود
قدرت الله زمانی از دهلی جدید

>>>   علت اساسی گرفتاری وی این بوده که دساتیر وزارت دفاع را قبول نداشته در حالیکه منسوب وزارت دفاع بوده .نزد وی وزیر دفاع و ریس جمهور عطا محمد نور بوده .
بنا باید از وزارت دفاع منفک شده و از وی پرسان شود .

>>>   کار خوب است!

>>>   این .....همه حرفهایش تهدید است هیچ خوب ودرست
گپ زدن بلدنیست پس این موضوع دوتابعتی این اشخاص که همه عمرشان درخارج بوده هویچ از درد ورنج مردم خبرندارند چی میشود درقانون اساسی هیچ دوتابعتی حق ندارد درمسایل کشوردخالت کنند چراپشتونها از این امر مثتثناهستد وقتی هم که گوکاری کردند زجرش راهمه مردم بکشند.
عبدالله

>>>   تعریف خلیلزی در یک جمله:
خلیلزی کمزاد، ... درجه یک امریکا، تا حال هیچ کسی را در تاریخ دیده اید که حاضر شده باشد منحیث سفیر و نماینده یک کشور دومی در کشور پدری خود وظیفه اجرا کند، و بانی نگهداشت منافع آن کشور دومی در مقابل منافع کشور آبائی خود شود؟
چنین ....خلیلزاد است۰
این ....از منافع ملی کدام کشور دفاع میکند؟

>>>   دیگر جنگ در افغا نستان ختم شد زیرا دیگر امریگا نمی خو اهد پول های خود را مصرف کند و انتحار و انفجار هم بعد از این گم می شود خاطر جمع باشید

>>>   بزرگترین جنایتکاران خود همین جاسوسان و ....های امریکا پاکستان و سعودی هستند. .....بالای اینها شرف دارد.

>>>   احمدی
حضور خیلیل زاد هیچ تاثیری برای آوردن صلح ندارد آنچه ایشان پلان دارند ایجاد زمینه های هر چه بیشتر برای پشتون ها است
شخصیت های که صادقانه برای مردم خدمت می‌کنند مانع است برای برنامه های کلان اینها ، اطرافیان غنی که همه آلوده به فساد اند چرا مورد پیگرد عدلی قرار نمی گیرند . سال ها ست زاخبلوال ، فاروق وردق ، ستازنکزی و دزد کلان که با پشتاره دستگیر شد عمر خیل، از جانب مردم متهم با فساد اند چرا از سوی داده کاه احضار نمی شوند .
دوستان عزیز هیچ برنامه در تقسیم اوقات این حکومت نیست . به جز تمامیت خواهی .

>>>   احمدی
حضور خیلیل زاد هیچ تاثیری برای آوردن صلح ندارد آنچه ایشان پلان دارند ایجاد زمینه های هر چه بیشتر برای پشتون ها است
شخصیت های که صادقانه برای مردم خدمت می‌کنند مانع است برای برنامه های کلان اینها ، اطرافیان غنی که همه آلوده به فساد اند چرا مورد پیگرد عدلی قرار نمی گیرند . سال ها ست زاخبلوال ، فاروق وردق ، ستازنکزی و دزد کلان که با پشتاره دستگیر شد عمر خیل، از جانب مردم متهم با فساد اند چرا از سوی داده کاه احضار نمی شوند .
دوستان عزیز هیچ برنامه در تقسیم اوقات این حکومت نیست . به جز تمامیت خواهی .

>>>   چند تای همی جنگ سالارهای غاصب مختلس قانون شکن ائتلاف ساز وپله بین ابن الوقت ومفسیدرا دستگیر ودر گوانتانامو لباس نارنجی بپوشانند تا دیگرانش آرام بگیرندودست از جان ومال مردم بردارند
ر

>>>   چی زمانی بازداشت میکند ؟ بازداشت خلیل زاد خوبست ، بد آنست که اسکات میلر بیاید وبگوید با من جلسه امنیتی دایرکنید !

>>>   اصلا عامل اصلی ناامنی و جنگ نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا امریکا است اگر امریکا از بین برود بسیاری از مشکلات مردم جهان از بین می رود. امروز در افغانستان سیاستهای شیطانی امریکا است که اتش به جان مردم انداخته است. امریکا هرگز از کسانی که خدمت گذار کشور و مردم باشند حمایت نمی کند بلکه از بین بردن انان نقشه کشی می کند. امریکا که رئیس جمهورش ترامپ چاقو کش و لوچک باشد باید از ادم های فاسد و مفسد حمایت کند.امریکا حامی طالبان داعش اشرف غنی گلبدین و.. است تا به وسیله انها به اهداف شومش برسد. واقعا که امریکا شیطان بزرگ است.

>>>   خداکندکه جنگ زودتمام شود وخارجیها بروند وافغانستان
مثل قدیم شودهمگی برادرانه زندگی کنیم

>>>   خلیلزی خائن و نوکر بیگانه باید خودش با تمام چوچه ... هایش بازداشت و اعدام گردند۰

>>>   آنانیکه خود توانایی دربرابر سایر اقوام را ندارند ومیخواهند با زور آمریکا وجاسوس معلوم الحال شان خلیل زاد به انحصار گرایی وتسلط بردیگران ادامه دهند بدون شک خودفروخته گان شیاطین بزرگ منجمله آمریکای اشغالگر هستند وبرای شان بی نهایت جای شرم وخجالت آور است
س


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است