جنرال حسیب‌الله قریشی بازداشت شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۵    ۱۳۹۷/۸/۲۷ کد خبر: 156018 منبع: پرینت

دفتر مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که جنرال حسیب‌الله قریشی، فرمانده پیشین لوای نمبر هفت نظم عامه در شمال کشور و رییس کنونی ارکان نیروهای سرحدی از سوی دادستانی نظامی این قول اردو مورد بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش اطلاعات روز، محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز یکشنبه (۲۷ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که آقای قریشی به اتهام ارتکاب چندین مورد فساد، مورد بازجویی قرار گرفته است.
آقای رضایی گفت که در حدود ۱۰۰ پرونده‌ی فساد در لوای نمبر هفت نظم عامه در شمال صورت گرفته است که بیشتر آن متوجه آقای قریشی است.

به گفته‌ی او، یکی از موارد فساد که متوجه جنرال حسیب‌الله قریشی است، این است که او یک عراده تانک هاموی را به خانه‌اش برده است.
سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین افزود که آقای قریشی در حال حاضر متهم است و در صورتی که جواب‌های قناعت بخش بدهد دوباره به کارش برخواهد گشت در غیر آن پرونده‌ی فساد او رسمی خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این نیز دادگاه نظامی قول اردوی ۲۰۹ شاهین دو سرباز ارتش را به جرم خیانت به وطن و فرار از وظیفه به اعدام محکوم کرده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسیب‌الله قریشی
جنرال
بازداشت
نظرات بینندگان:

>>>   چي يك جرم بزرگ يك تانك هموي را به خانه اش برده است اتمر كه صدها تانرا به داعش و طالب سپرد خيره ، گلاب منگل كه دهنه غوري را به طالبان تروريست اوغان تحفه داد خير

>>>   حتماً براي محافظت و امنيت خود برده است، نه آنرا فروخته است و نه به كار شخصي و اقتصادي از آن استفاده ميكند، اين حكومت فاسد تنها چهره هاي ضد طالباني را يكه يكه دور ميسازند كه زمينه آوردن طالبان مزدور امريكا را بياورند و ابتداء در اداره مؤقت و بعداً امارت شانرا مانند سابق به رسميت شناخته و از آنها عليه ايران و ديگران استفاده نمايند.

>>>   این جنرال عاشق سیتنا قاسمی است
وزارت دفاع گفته است :
صرف پنجهزار جنرال باقی میگذارند اضافه ازان را به تقاعد سوق میدهند

>>>   هاهاهاهاها
نتیجه سرکشی از غنی است، شاید دوستان به یاد داشته باشند که حسیب قریشی در زمان مشاجره میان ارگ و استاد عطا از امر حکومت سرپیچی کرد، حالا این پرونده سازی نتیجه‌ی همان طغیان است.

>>>   هدف ضعیف نمودن اقوام دیگر است و بس

>>>   حتما خانمش فرمایش داده و از سوار شدن در رنجر و موتر های فورد خسته شده باید سوار هاموی میشد و در شهر مزار شریف به حریفان خود ... نشان میداد.

>>>   گذاشتن یا تانک هاموی بخاطر امنیت خانهاش که ترورستان سخت در پی انتقام جویی از جنرال قریشی و یا یکی از اعضای فامیل انست این چه جرم است برای امنیت قاتل ملت قصاب کابل تعداد صد نفر عسکر و افسر و ده ها قبضه سلاح های مختلف النوع بشمول تاک هاموی داده شده و ماهانه ده ملیون افغانی بخاطر خرچ خودش و فامیلش از خزانه بیت المال داده میشود جرم نیست اما بون یک هاموی بخاطر امنیتخانه یک جنرال که شب و روز در خدمت خاک و مردم و نظام خود است این شد جرم ههههههه .

>>>   سزای قروت آب گرم

>>>   خدا غنی را ....کند ظلمی ویسا قاتل صدها عسکر در قول اردو شاهین و جنرال رزاق آزاد است . پشتون همیشه پاک است و پارسی وان مجرم و چنایت کار

>>>   این یک تانک سند شده نمیتواند بگوئید ترورست وطالب است

>>>   خود اشرف غني كه صد ها هاموي را به خانه اش برده و ده ها هزار ميل صلاح را هم به خانه برده و رياست تداركات كشور را هم به خانه خود برده كي پرسان كن؟

>>>   اگربردن یک تانگ هاموی آنهم برای تامین امنیت یک خنرال مبارزچرم پنداشته میشود سپردن دهها تانگ درمیادین نبرد برای طالبان که ازبیکفایتی ویاشایدعمدی مسولین نهاد های نظامی واگذار شده به یقین جرم سنگین تر است واگر واقعا فساد پیشه گان به اصطلاح تحت بازپرس قرار میگیرند خوبست اما باین دذدان جمع آوری مالیات کریدت کارتها ،معارف،وکابل بانک نیز مورد بازپرس قرارگیرند نباید با فساد پیشه گان برخورد دوگانه صورت گیرد
س


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است