دانفورد: طالبان بازنده جنگ افغانستان نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۵    ۱۳۹۷/۸/۲۷ کد خبر: 156015 منبع: پرینت

رییس ستاد ارتش امریکا میگوید که طالبان بازنده جنگ افغانستان نیستند و برای برقراری صلح در افغانستان باید اقدامات بیشتری انجام شود.
به گزارش سی ان ان، جنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد ارتش امریکا در جریان سخنرانی در یک نشست امنیتی در شهر هالفکس کانادا گفت که طالبان در حال شکست نیستند.
دانفورد افزود: به نظر من این عادلانه است که گفته شود که طالبان در حال حاضر بازنده جنگ نیستند.

به گفته این مقام ارشد نظامی امریکا، بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و نیروهای امریکایی و همپیمانان ناتوی شان تلاش دارند تا از راه نظامی، سیاسی و اقتصادی بر طالبان فشار بیاورند و آنان را مجبور کنند تا به گفتگوهای مستقیم با حکومت کابل حاضر شوند و جنگ را پایان بخشند.

دانفورد اضافع کرد: ما معتقد هستیم که طالبان درک میکنند که در نهایت باید صلح کنند. کلید موفقیت این است که همه تلاش ها و فشارهای مان را هماهنگ کرده و از آن برای تشویق کردن طالبان به مذاکره استفاده نمایم.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانفورد
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   بازهم خانه اش اباد که واقعیت را درک کرد.

>>>   از خود بگوئید امریکا چطور ؟

>>>   ما در کشور دهها هزار نفر با سواد وبا معلومات داریم ؛ از استاد دانشگاه تا معلم مکتب؛از قوای اردو ی ملی با دهها جنرال فوماندانان مجاهدین که امروز هریک برای خود نامی دارند از جنرال دوستم بگیر تا سیاف واز عطا محمد نور تا گلبدینو بسیاری افراد روشنفکر احزاب سیاسی وجورنالیستان وکارمندان تلویزرونها و وزیران ونمایندگان ولسی جرگه ومشرانو جرگه و اعضای لوی جرگه چه در داخل وچه در خارج منحیث سفیر و بسیاری از افراد دیگر.که همه باموضوع طالبان اشنایی دارند وحداقل همزمان یا کمی بعد از حمله قوای متجاوز ارتش سرخ کمونیستی به خاک وطن.اینهمه توسط افراد متخصص علوم سیاسی در مورد طالبان بحث وگفتگو شدد اما به سوالات زیادی پاسخ داده نشد .طالبان کی هستند از کجا تمویل میشوندچرا با حکومت مرکزی می جنگند معاشات انها از کجا تامین میشود .سلاح از انان ازکجا تهیه میشود؟ از چه قومی هستند ؟ چند فی صد انان از باشندگان پاکستان هستند

>>>   نقش امریکا وکشورهای عربی در رشد وازدیاد انان چیست چراامریکا انان را ایجاد کرد ایا واقعا انها را امریکا زابیده وعربستان مادر انهاست؟ نقش انان در کشت کوکنار وتولید تریاک چیست؟ ود درپیشبرد ماشین جنگی انها تریاک چقدر نقش دارد؟ چرا بخش عمده ای از انان پشتون هستند ؟ اگر انا طی سالیان متمادی با اینهمه کشت وکشتار وخرابی وویرانی باز هم دولتمردان هم دوره کرزی وهم دوره غنی اینقدر ارگ امایل با صلح دارد .امریکا گه بقول خودش قرارد داد امیتی با دولت مرکز ی دارد چرا اینقدر در برابر طالبان سکوت کرده است وحتی بقول همین وزیر دفاع با انان مدارا مشود//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   خایننین اګر پیش ازپیش اینرا درک میکردید که طالبان شکست ناپذیرهستند چرا مارا اینقدرعذاب دادید وکشوررا یکبار دیګر بویرانه مبدل نمودید . باچه غرور وکلان کاری افغانستان را اشغال کردید .کاش حال فهمیده باشید وزیرکاسه نیم کاسه نداشته باشید .طالبان که باشما درجنګ سهم داشتند به نیم درصد نفوس افغانستان م نمیرسند شما خوشبخت بودید اګر حداقل پنجاه درصد نفوس باشما می جنګیدند امریکا را ازکره زمین محو میساختند.روسها زور افغانها را آزمودند وخوب شد که شماهم آزمودید .

>>>   وقتي يك جنرال بزرك امريكايى چنين حرفي بزند، طالبان وحشي براي ده سال ديگر هم قوت قلب ميگيرند. يعني چي؟
من فكر ميكنم كه حق و عدالت تسليم تروريسم و وحشت نخواهد شد. واقعا از تاءسف گذشته.

>>>   شما دروغ میگویید
دولت رایکسال دست ژنرال دوستوم بدهید
بعدمتوجه خواهیدشدکه طالبان خیلی وقت پیش شکست میخورد
اگرراست میگویبدعطامحمدنوررارییس جمهورکنید ببینید طالبان شکست میخوردیانه وقتی ریس جمهورطالب باشدکی طالب شکست میخورد؟؟؟؟
اگرمیخواهیددرجنگ افغانستان برنده شویدیک غیرپشتون راریس جمهورکنید

>>>   در افغا نستا ن هچ کشوری کفری کامیاب نمی شود روس که نزدیک به افغا نستان بود موفق نشد امریکا از ان طرف دیناهر گز کامیاب نمی شود و انشا لله که مانند روس پای را در گریز می گذارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است