محقق: تلاش‌های خلیلزاد در روند صلح یک‌جانبه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۷/۸/۲۷ کد خبر: 156009 منبع: پرینت

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون دوم ریاست اجرایی در گفتگو با صدای امریکا از تلاش های خلیلزاد انتقاد کرده گفت: تلاش های زلمی خلیلزاد در روند صلح را یکجانبه بوده و او تاکنون برای مشوره به سراغ رهبران "هزاره ها" نیامده است.

محقق افزود: یکبار با خلیلزاد تلفنی صحبت کردم حرفش این بود که ملاقات‌هایم فشرده است، به پاکستان میرود وقتش فشرده نیست، در اینجا با تمام بزرگان می‌بیند وقتش فشرده نیست در منطقه خاک افغان میرود فشرده نیست، اما در کابل تا دشت برچی آمدن، ملاقات‌اش فشرده می‌شود.

زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در باره صلح افغانستان، در آخرین سفرش به کابل، در کنار دیدار با محمد اشرف غنی و برخی مقام‌های بلندپایه حکومت افغانستان، با چهره‌های سیاسی در باره صلح افغانستان دیدارهای جداگانه داشت.

به گفته آقای محقق، با آغاز تلاش های امریکا برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای صلح، حمله های طالبان بر مناطق "هزاره جات" افزایش یافته و شدت گرفتن جنگ بر مناطق امن افغانستان برای مردم سوال برانگیز است.

آقای محقق گفت: با آغاز گفتگوهای صلح و نشست پنهانی در داخل و بیرون از کشور، جنگ بالای "هزاره جات" تشدید یافته و حملات طالبان به این مناطق بی‌سابقه است که سوال های زیادی را در نزد مردم به وجود آورده است.
او افزود که از روند صلح و تلاش ها برای آمدن صلح در افغانستان پشتیبانی می کند اما نباید این گفتگوها یک جانبه باشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   اگر نشست صلح نتیجه دارد پس چرا هر روز در ولایات کشتار میدهیم

>>>   محقق آرمانت با روبوسی خلیلزاد پوره شد واو در دشت برچی پیش ات امد. همین را میخواستی؟ چرابرنامه خودرا مطرح مکردی ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است