وزارت معارف ۳۰ هزار معلم زن استخدام می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۷/۸/۲۶ کد خبر: 155993 منبع: پرینت

وزارت معارف به منظور افزایش حضور زنان در عرصه معارف، تاسال ۱۴۰۰ خورشیدی، ۳۰ هزار معلم قرار دادی، استخدام می کند.
دسترسی دختران محروم از آموزش به تعلیم وتربیه، کاهش میزان ترک آموزش دختران وخود کفایی اقتصادی زنان با استخدام شدن به حیث معلم، از اهداف اساسی این برنامه است.

نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف که روز شنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت حضور یافته بود گفت: " ۲۶۷۴ معلم قرار دادی درسال گذشته و۲۳۲۶معلم قرار دادی دیگر در جریان سال روان استخدام شده اند."

سی هزار معلم قرار دادی در مناطق روستایی ۳۴ ولایت کشور ودر بخش هایی که دسترسی به معلم به ویژه معلم زن محدود است، استخدام می شوند.
بانو نزهت گفت: "با عملی شدن این برنامه میزان حضور زنان در معارف به عنوان معلم، از ۳۳ درصد به ۴۲ درصد افزایش می یابد ونیز زمینه دسترسی شاگردان به ویژه دختران به آموزش در بخش های روستایی ومناطقی که تحت تاثیر رسم و رواج های ناپسند قرار دارند، فراهم می گردد."

شرایط استخدام به عنوان معلم قرار دادی بر اساس حضور زنان ساکن در مناطق روستایی با بالاترین میزان تحصیل از سوی کمیته استخدام، صورت می گیرد.
در همین حال به منظور افزایش حضور زنان در بست های مدیریتی وزارت معارف، درحال حاضر ۲۰ بست ریاست های این وزارت به زنان اختصاص داده شده است. از این میان ۱۱ بست رتبه دوم مربوط به ریاست های تربیه معلم در ولایات از طریق رقابت آزاد به اعلان سپرده شده است ودر روزهای نزدیک بست های مرکزی نیز به اعلام سپرده می شود.

از سوی دیگر، وزارت معارف رهنمود قاعدگی برای دختران را آماده کرده است که در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید وهمچنان مسوده پالیسی تعلیمات دختران نیز تهیه شده است و به زودی نهایی خواهد شد.
وزارت معارف، افزایش حضور زنان در عرصه معارف را جزء پلان ستراتیژیک خود ساخته است و در بخش ارتقای کمی، بهبود زمینه دسترسی زنان به تعلیم وتربیه و همچنان خودکفایی زنان همواره تلاش می کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوریه نزهت
وزارت معارف
نظرات بینندگان:

>>>   داشتن واسطه شرط اول است ، لاگر واسطه نیست شیرینی هم بد نیست برای اینکه به مراجعین کمک شود

>>>   به استثنای رئیس معارف هرات که جدیدا استخدام گردیده دیگر تمام منسوبین ریاست معارف هرات چه در داخل ریاست مدیریت های شهری و ولسوالی ها آغشته به فساد اند شامل فساد اداری و اخلاقی بنآ به اطلاع عموم کسانیکه میخواهند معلم شوند رسانیده میشود که در صورت تقرر یکی ازین دو گزینه را انتخاب نمایند یا فساد اخلاقی و یا اداری را قبول نموده و نا گفته نماند اگر واسطه بسیار قوی هم داشته باشید استخدام میشوید در غیر آن استخدام شما مربوط به دو گزینه بالاست انتخاب آن مربوط خود شماست ورنه مقرر نمیشوید اگر ضرورت باشد چند نفر را هم میتوانم با اسناد نام بگیرم که این دو گزینه را انجام میدهند

>>>   اززنهای زیبا باید استخدام کند نه زنان پیر وعجوزه وبد صورت

>>>   جنبش فیمنیستی افراطی زنان را از خانه به کارخانه می برد پس از آن که حالت زنانه ای را از او گرفت رها می کند این زنان رها شده نه کارخانه دارند و نه روی بازگشت به خانه فاجعه ای که در غرب افتاق افتاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است