همه مردم زجر دیده، ماتم رسیده و صاحب درد اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155973 منبع: پرینت

مردم هلمند از مدت سالها است که در شهر و ولایت شان جنگ، انتحار و انفجار و کشتار مردمان ملکی بشمول اطفال، زنان، سالخوردگان و جوانان ادامه دارد.
مردمان فراه شاهد هجوم و حملات پی در پی دشمن بوده و بخصوص از اوایل امسال شروع و تا امروز چه مصیبت ها بوده که ندیدند.
مردم قندوز، ننگرهار، فاریاب، سرپل و حتی خود کابل چه ماتم ها و مصیبت هایی که برسرشان نیامده و هرروز فرزندان خود را بدست های خود زیر خاک دفن کردند و بماتم شان اشک ریختند و مردمان سایر ولایات همه از این همه مصیبت ها استثنا نبوده و نیستند. مگر امکانات این را نداشتند و ندارند که خود را تا دروازه های ارگ ریاست جمهوری برسانند و فریاد برآورند که ما تامین امنیت میخواهیم؟

آنهایی که توانستند خود را به دروازه های ارگ ریاست جمهوری برسانند و صدای مظلومیت خود را بلند کردند. این یک حق شهروندی شان بوده که توانستند صدای اعتراض خویش را بلند کنند ولی مردمان سایر مناطق افغانستان که این امکانات را نداشتند و یا روی مصلحت های نخواستند تا خود را به در وازه های ارگ ریاست جمهوری برسانند و فریاد مظلومیت برآورند، بدین معنی نیست که مناطق شان امن، امان و آرام است و خودشان راحت و در آسایش زندگی میکنند. نخیر همه مردم افغانستان در آتش جنگ می سوزند و مصیبت ها دامنگیر همه شان است و همه از مسوولین دولتی و قوت های دفاعی و امنیتی خود توقع دارند که بداد مظلومیت شان برسند و همه مناطق جنگ زده و مصیبت دیده افغانستان را یکسان درنظر داشته باشند و به فکر امنیت و آسایش همه باشند.
والسلام

سید محمد خیر خواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیرخواه
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   اجراجو
اینبار افغان( پشتون )ها در دانشگاه کابل بالای هزاره ها حمله ور شدند، این جنگ بعد قومی، مذهبی و نژادی دارد، اکثریت افغان ها باور به مسلمانی هزاره ندارند به باور آنها هزاره مشرک و کافر است و باید کشته شود،به راستی هزاره بودن درین کشور ماتم زده جرم است،باید هر روز کتک بخوری و کشته شوی آخر تا به کی؟

>>>   ر اویانی
«ملی»، یعنی افغان/پشتون.
«پولیس ملی»، یعنی سپاه پاسدار پشتون.
«نیرو های خاص امنیتی»، یعنی گردان های ویژه پرورش دیده برای خفه سازی و سرکوبگری های تباری.
این راست پیش پا افتاده و آشکارای روزگار ماست.
نمیشود و مرا ناروا نا بخشودنی باشد دیده بستن بر این ستم فرمانروای تباری!

به هممیهن افغان/پشتون نگو که احمدزی فاشست است و خودکفان پروری و نسل کشی دارد؛ چونکه پولیس «ملی!» دست ترا ببندد و پشتون را همنوایی و همدستی در زدن و کشتن.

در خوابگاه دانشگاه کابل، درست چنین شده است.
آگهی ها به اینگونه رسند:
«شب گذشته بین چند تن از محصلین در طعام خانه لیلیه جنجال رخ میدهد و باعث زخمی شدن یک تن از محصلین میگردد (پشتون ها و هزاره ها).
امروز هماهنگی میکنند که و از بیرون تعداد آدم ها را در داخل لیلیه میخواهند و جنگ را دوباره برپا میکنند.
بگفته‌ی محصلین داخل لیلیه "تعداد زیادی با لباس های یک رنگ و مشابه وارد شده اند و پلیس ها محصلین هزاره ها را در داخل اتاق ها حبس کردند فقط تعداد محدودی را در بیرون از اتاق ها بخاطر انتقام گیری گذاشتند".
وضعیت وخیم است و تعداد زیادی لت و کوب گردیده اند.
محصلین را در یابید!»

یاد مان باشه!
مردنیست و با بد ترین شیوه درندگی بدست افغان/پشتون ما، هر تاجیک و اوزبیک که در چنین روزگاری خاموشست و با هزاره نیست!!!
برای مکتب-دستگاه فاشیزم افغانسازی، همه تاجیک و هزاره و اوزبیک و ... یکی اند و کشتنی، تا فرجام مرامنامه افغانسازی.

>>>   تعدادی از مردم به مصیبت گرفتاراند تعداد دیگر مصروف ساختن شیرپور وبلند منزل هستند ، از روزیکه نام جهاد را شنیدیم بجز بدبختی تباهی دیگر روز خوش ندیدیم

>>>   Salam·
جنگ و مشکل افغانستان قومی است ، تنها تحقق عدالت اجتماعی و زدودن و‌ریشه کن کردن تفکر قوم برتر می تواند جلو یک جنگ تمام عیار قومی را بگیرد . جنگ های قومی در جهان کشنده ترین و هولناک ترین جنگ ها در تاریخ امروز و دیروز بشریت بوده است . قتل و کشتار ناشی از درگیری های تباری در رواندا و بوسینیا از نمونه های زمان معاصر ماست . اگر جلو لجام گسیختکی سیاست های قومی قبیله گرایان پشتون گرفته نشود ، هراس یک جنگ تمام عیار قومی وجود دارد و این خطر ناک ترین تحول خواهد بود که منجر به یک فاجعه و جنایت بشری خواهد شد .

>>>   مقصر این همه بد بختی ها و نا امنی ها و قتل ها و ویرانی ها ریس جمهور غنی احمدزی سرقوماندان اعلی قوای مسلح و وزارای دفاع و داخله وریس امنیت ملی هستند که امروز مردم رنج و درد بیکاره گی و همکاری انها با طالبان ترورست رامیکشند و دامن گیر مردم ما و کشور ما گردیده است از زمان که غنی احمدزی ریس جمهور دست نشانده جانگیری وزیر خارجه امریکا به چوکی ریاست جمهوری تکیه زده بد بختی مردم و نفوذ طالبان ترورست بیشتر و بیشتر گردیده است ترورستان محکم به اعدام از جانب محکمه را غنی احمد زی مانع تطبیق حکم اعدام انها است و به جنگ جویان شان همکاری کرده که نفوذ شان در بسا مناطق زیاد گردیده است ارگ فعلی پایگاه طالبان ترورست گردیده .

>>>   در پاسخ به عصمت قانع و هم‌فکرانش!
هزاره‌ها در کشور ما پیش‌قراولان دموکراسی، دانش‌وری و خودآگاهی هستند که امیدواری و دل‌گرمی را در میان عدالت‌خواهان به‌میان آورده که می‌شود افق روشنی را در هم‌کاری و هم‌یاری با آنان دید. این قوم زحمت‌کش و سخت‌کوش امروزه در عرصه فراگیری و کسب دانش نیز از جای‌گاه ویژه برخوردار هستند که دیگران رشک و هوس آن‌را می‌خورند.
در یکی از روزهای تجلیل از جای‌گاه معلم، شخصی به اسم فاروق اعظم، یکی از فاشیستان و یک آدمی به شدت بیمار و متعصب می‌گفت که: "داوطلبان کانکور از ولایت فقیر دایکندی بیش‌تر از ولایت سرحدی و تجارتی قندهار است که غیر قابل قبول است". من در همان زمان حسادت بی‌پایان ....اعظم‌های زیادی را نسبت به هزاره‌ها و روند روبه صعود‌شان دیدم که چنان در آتش بخل و حسودی می‌سوختند که دودش آسمان کشور را فراگرفته و تاریک و بوی‌ناک ساخته بود. از همان لحظه به بعد بود که حملات بر هزاره ها از تکیه خانه گرفته تا مسجد و جاده و مرکز آموزشی شدت گرفت که مورد آخر هم حمله بر مناطق هزاره نشین و مناقشه در دانشگاه کابل بود که نمی‌تواند بی ارتباط به اظهارات و تفکر فاروق اعظم باشد. درین روزها یکی از انتقادات بی‌معنی حسودان و کوران بر هزاره ها این‌ست که گویا "چرا وقتی طالبان بر مناطق ما در جنوب و سایر مناطق حمله‌ور می‌شوند ما صدای‌مان را بلند نمی‌کنیم، اما شما تحمل یک روز حمله‌ای طالبان را بر مناطق تان ندارید.؟" خدمت این حسودان عرض شود که طرح چنین انتقادی از بنیاد احمقانه است، چون اگر شما هم به موقع آوازتان را بلند می‌کردید و غیرت می‌کردید و شهامت به خرچ می‌دادید ظلم و ستم طالبان را تحمل نمی‌کردید، ما امروز شاهد وضعیت رقت‌بار و سلطهٔ طالبان از جنوب تا شمال نمی‌بودیم و در عوض صاحب صلح و آرامش و پیش‌رفت می‌بودیم که از برکت هم‌فکری و هم‌دستی شما با طالبان ازین نعمت‌ها محروم هستیم. آیا این درست و منطقی است وقتیکه شما شهامت نکردید و علیه طالبان و مزدورانِ بیگانه به دلایل تباری و یا سمتی ایستادگی نکردید و ظلم را پذیرفتید، دیگران هم چنین بی‌غیرتی را انجام دهند؟ هرگز.
هارون معترف

>>>   هزاره ها به واقعت که در کشور ما پیش‌ قراولان دموکراسی،غربی هستند دربل چند دالر ویا تابعت دریک از کشور های غربی به زودترین وقت از دین مقدس اسلام روی گردان میشسوند ودین یهودیت ونصرانیت را قبول مینمایند دختران جوان خود را تحت نام تحصیل بدون محرم شرعی به ترکیه ، هندوستان وکشور های غربی روان میکنند ویا به نام مسابقات ورزیشی ، کنفرانس ها ، وغیره وغیره روان میکنند واقعآ این دیموکراسی وآذادی فردی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است