انتخاب میان بد و بدتر
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۶    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155970 منبع: پرینت

به دلیل اینک ما عقل خود را برای «حفظ حیات و زندگی» بکار نمی بریم. عقل و خرد جمعی خود را اسیرآنچه را بر ما شنوانده است از حرام کفر و حلال مسلمانی، ساخته ایم. به همین دلیل، در انتخاب آنچه مربوط به «حفظ حیات و زندگی» است، همیشه در اشتباهیم.

برای سقوط حکومت نجیب که حد اقل برای «حفظ حیات و زندگی» مستعد بود، برای امدن «اسلام مجاهدین»؛ تا اخرین قطره خون خود ایستاد شدیم که وقت آنها با شمشیر خشم و خشونت امدند، اساسات «زندگی ابتدای» ما را در کشور ما ویران نمودند. مردم ما را به صدها کشور نامسلمان اسیر ساختند.

اما و اکنون! در میان انتخاب طالبان و دولت امریکایی کابل قرار داریم. دولت کابل به دلیل قوم گرای امکانات جهان را، به جای صلح و ثبات در کشور؛ برای رشد و به رسمیت شناختن طالبان به مصرف گرفت. با هدف استفاده از طالبان برای حفظ قدرت قومی، اکنون خود در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
این حکومت اگر بشکل نسبی استعداد تغییر را ندارد، در ان ایجاد کنیم. زیرا با تاسف که: با سقوط این حکومت فاسد، هیچ گزینه دیگر جزطالبان در کشور وجود ندارد.

تمام حرف حساب ما، بر این حکومت از همگرایی و مصالحه اش با طالبان است. کاری نکنیم که مردم و جهان را بر ان بشورانیم وبرای ورود طالبان دقیقا کاری کنیم که برای ورود مجاهدان اسلام کردیم. یعنی حد اقل یکی از عوامل مهم «حفظ حیات و زندگی» در افغانستان را با دستان خود ویران ساختیم.

رجا رفیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رجا رفیق
انتخاب
نظرات بینندگان:

>>>   در زمان حکومت نجیب هم مانند امروز اشرار آنزمان ما میگفتند با حکومت دست نشانده کابل مذاکره نمیکنیم با شوروی مذاکره میکنیم ،نتیجه اش را دیدند که چی شد چون از پاکستان اطاعت کردند، اشرار امروزه هم بنابه دستور پاکستان همان موقف را گرفته اند

>>>   اجراجو
اینبار افغان( پشتون )ها در دانشگاه کابل بالای هزاره ها حمله ور شدند، این جنگ بعد قومی، مذهبی و نژادی دارد، اکثریت افغان ها باور به مسلمانی هزاره ندارند به باور آنها هزاره مشرک و کافر است و باید کشته شود،به راستی هزاره بودن درین کشور ماتم زده جرم است،باید هر روز کتک بخوری و کشته شوی آخر تا به کی؟

>>>   Soraya Baha
یک تاکتیک جدید و بی خطرمبارزه، به انزوا کشیدن حکومت خود کامه است !
در گفتگویی که با روشنفکران هزاره داشتم، به گونۀ نسبی به نکات مشترکی رسیدیم.
آقای محسن زرداد نظردارد: وقتی که این همه هزاره از دانش و محقق گرفته تا جنرال و سرباز نمایشی و سمبولیک اند، پس چه ضرورت که به دولت مشروعیت بدهند؟
برآمدن این آقایان از دولت و آنهم در جریان چند روز و به شکل اعتراض، عملی است که مشروعیت دولت را زیر سوال می برد. چند روز تمام کارمندان نظامی و ملکی هزاره باید به کار و وظیفه نروند.
آقای غزنوی نظردارند: " از جنرال تاعسکر، از وزیر تا مامور،از معاون تا رئیس هزاره یک دست جاه خالی کنن و کنار بروند"
من ثریا بهاء نوشتم: از جنرال تا عسکر، از وزیر تا مامور،از معاون تا رئیس، از کارمندان نظامی تا ملکی تاجیکان و اوربیک ها نیزیک دست جاخالی کند و برای چند روز به گونه اعتراض یا اعتصاب به کار نروند و این بهترین تاکتیک مبارزه برای به انزوا و به چالش کشیدن دولت است، شما هزاره ها به تنهایی نمی توانید دولت خود کامه را به چالش بکشید، همچنان که تاجیکان نمی توانند، شما جای پیدا کردن متحد مبارزه برای نجات نسل امروز و فردای تان هنوزهم به فاجعه افشار چسپیده اید و باور داشته باشید در تمام جنگ های جهانی و داخلی کشورها این گونه تراژدی ها اتفاق افتاده است. اگر شما نتوانید با تاجیکان و اوزبیکان مشترک از بدنه دولت فاسد کنار بروید، دولت را به انزوا و چالش کشیده نمی توانید من باورمندم که اختلافات گذشته را کنار گذاشته برای نجات زنده های مان صادقانه بدون ریا متحد شویم، اگر این سه قوم از بدنه دولت اعتراض کنان بیرون شوند پوزه این دولت نژاد پرست به خاک مالیده خواهد شد و دولت فلج می شود، بی آن که کسی کشته شود و این گونه اعتراضات و اعتصابات در امریکا نتایج عالی داشته و قانونی است.

>>>   Zahir Ariaie
براى رسيدن به يك وضعيت ايده آل در ميان حوزه مقاومت ميبايد:
١- نخست مرز هاى ايديالوژيك خود را بشكنيم و همه را با اغوش باز بپذيريم
٢- دنبال معامله گرايان و سود جريان را رها كنيم و با دنباله روى انها، انها را در أنظار داخلى و خارجى صلاحيت دار و رهبر نسازيم
٣- واقعيت هاى كشور را به زبان بياوريم و با دشمنان و آنهايكه مشكل داريم زير نام مصلحت ملى دروغ مصلحت أميز كه تباهى ما را دراز مدت تر ميسازد ، نگويم .
٣- آنهايكه از حقايق فرار ميكنند ، ترسو و جبون اند را دور بزنيم و با شخصيت هاى ملى عوض كنيم.
٤- قدرت سياسى و رهبرى سياسى نه ميراث جهاد است و نه ميراث خانواده و منطقه، بايد براى رهبرى و زعامت به مردم مراجعه كنيم
٥- جمعيت را كه اكنون به يك محور تبديل شده دموراتيك بسازيم
٦- كانون از تاجران، خير خواهان و نخبه گان بسازيم و با جلب كمك تاجران، مغز نخبه گان برنامه بزرگ اموزشى و فرهنگى را توسط جوانان صادق و با ديانت ميهن در حوزه ما راه اندازى و بيسواد را ريشه كن و هزاران كادر جوان را وارد حلقه فعاليت و جامعه نماييم.
٧- محور تجمع و كود موفقيت خود را بر هويت خراسانى، زبان پارسى و فقه قراعت معتدل حنفى در ان براى همه گرايش ها فضا است ، متمركز سأزيم.
٨- گروه هاى مدنى فشار براى ايجاد موج و تظاهرات مدنى جهت فشار بر رهبران سياسى و سد سازى عليه كج روى ها و فساد ، ايجاد نماييم و اعضايى ان را تربيه نماييم.
٩- با جناح ها، اقوام و احزاب همسو و داراى أرمان همسان مذاكره و تمام اختلافات، سوء تفاهم ها و مشكلات را حل و به نقاط مشترك برسيم و هماهنگ عمل نماييم.
١٠- به جهان نشان دهيم كه ما يك قطب داراى ظرفيت و انكار ناپذير هستيم و توان رهبرى كشور و دفاع از منافع كشور را داريم و بدون ما نمى شود بر سرنوشت مردم تصميم گرفت.

>>>   رفیق محترم رجا رفیق! حکومت نجیب نه تنها در عرصه حفظ حیات وزندگی٬بل درسایرعرصه ها هم موفق بود پیروز باشید.

>>>   Nasir Khalid
زبون تر، ذلیل تر،نوکرتر، دیده درا تر، خاین تر و فریبکار تر از گلبیدین تا کنون شاید هم ثبت تاریخ بشریت نشده باشد
گفته است با چندین سفارت در کابل تماس گرفتیم آیا شما کدام کاندید خاصی دارید برای ریاست جمهوری یا اینکه ما کسی را معرفی بداریم، یعنی اگر دارید معرفی کنید تا همه او را حمایت نماییم.
ایکاش شمه ی از مردی و شهامت وطنی خود ما در وجود این ....عصر وجود میداشت که ندارد....

>>>   اگر هزاره ها به اعتراضات خود دوام دهند،چنین خواهد شد.

>>>   ارگ که اشرف غنی احدزی و همکارانش در ان هستند اصلی جای طالبان و پلان و توطعه سازی علیه دیگر اقوام بجز از قوم طالب خودشان جریان دارد فرق بین طالبان ترورست ادم کش فروخته شده بی شعور تفنگ بدست و ارگ نشینان هیچ فرقی وجود ندارد دور انداختن ریس ارگ در حقیقت نابودی و بربادی طالبان اجیر ای اس ای پاکستان است .

>>>   الن مردم افغانستان از بد بدتر را انتخاب کرده است کارش نمیشه کرد، خدا کفن کش سابق رو بخشد آنقدر مهربان بود که مرده رو اذیت نمی کرد اما دور از جان شما ها کفن کش های امروزی، مرده که چی، زنده ها را مانن مرده های متحرک قرار داده از وجود همچو زنده های بی خاصیت ماهی چند صد کیلویی می گیرد. ای خدا تو کجایی که ببینی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است