جنگ قومی هزارستان در دانشگاه کابل (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۷    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155964 منبع: پرینت

سیاست های استعماری برای راه اندازی جنگ قومی در افغانستان یکی از بزرگترین مصیبت افغانستان است.
غنی احمدزی این وایسرای دست نشانده و چهره ضد ملی، جنگ را در تمام جبهات تباری افغانستان کشانیده است.
دامنه نسل کشی مناطق هزارستان بالاخره به دانشگاه کابل کشانیده شد و درگیری قومی میان دانشجویان پشتون و هزاره در این محیط آکادمیک آغاز گردید.
جنگ قومی در عصر غنی احمدزی در تاریخ افغانستان بی‌سابقه است و این پدیده شوم یکی از بزرگترین مصیبت رژیم تروریستی و ضد ملی غنی احمدزی است که امروز دامان افغانستان را فرا گرفته است.
هرگاه برای پایان رژیم جنایتکار غنی و توقف تضادهای ملی تجویز اتخاذ نگردد، ضرورت به طالب و پاکستان نیست و افغانستان در آتش جنگ قومی به خاکستر تبدیل خواهد شد!
توریالی خاوری


جنگ قومی از هزارستان به دانشگاه کابل

جنگ قومی از هزارستان به دانشگاه کابل

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ قومی
دانشگاه کابل
نظرات بینندگان:

>>>   اين بي غيرت هاي تاجك چي ميكنند. برادران هزاره خود را تنها نمانيد او بيغرت ها. وقتي ما در ليله بوديم كسي را نميگذاشتيم برادران هزاره و ازبك ما را لت و كوب كند يا حقش را بخورد كسي نر نبود چپ سيل كند

>>>   بجنګید جاهلان

>>>   بسی جای تاسف وتاثر است اتش خشمی که باید دامن گردانندگان قوم پرستی ؛ تفرقه جویان؛ واجانب که عامل اصلی این نوع گفتمانهاست رابسوزاند وبگیرد دامن محصلینی که باید بادید وتفکر وایده های نو وایجاد صلح و وحدت باشد روبروی هم قرار داده.من معتقد نیستم قوم پشتون وبخصوص دانشجویان اینقوم اعتقادی به این رفتارهای زشت داشته باشند وفقط اندکی قوم پرست ومزدور اجانب بمثل جنرال طاقت ؛ اشرف غنی حنیف اتمر ؛ معصوم استانکزی وزی های دیگری که بر طبل پشتونیزم میکوبند.از دانشجویان هزاره هم انتظار نیست که برای محق نشان دادن ظلمی که بر هزاره میرود با همدرس پشتون خود مقابله کنند .باید در یک فضای ارامش وعقلانی با همدرسان خود عوامل اصلی پشت صحنه یعنی امریکا وعربستان وهابی را افشا کنند خواست دشمن اینست که تفرقه وجنگ وخونریزی ایجاد شود//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   اقای خاوری!
اخرین جمله نوشته تان باقی مانده.(وبه به اینصورت خواست همیشگی پاکستان کشور که درطول تاریخ همیشه احمقانه علیه ان دشمنی کرده ایم تحقق میپزیرد).
عاقل

>>>   هزاره ها هیچ وقت تسلیم طالب وداعش نخواهد شد
پشتونها سر زمینهای هزاره‌ها چشم دوخته‌اند که همه روزه سرمناطق مسکونی در هزاره جات حمله میکنند ومردم بیگناه راقتل عام میکنند مگرمردم که درمناطق جاغوری.مالستان.بهسود.ارزگان زندگی میکنندچی بدیشان
به طالبان ویاداعش رسیده است که انهارا بی رحمانه قتل عام میکنند اینجا معلوم میشود که این وحشیانه
چشم به زمینها وخانه های مردم هزاره دارند وچشم هایشان توان دیدن ندارد که هزاره ها زمینهای حاصلخیز
داشته باشندو آرام کارکنند درس بخوانند تحصیل کنند
کشاورزی کنند پس باید قوی باشیم همانند دوران مقاومت که دربار دشمنان سرتعظیم خم نکردیم وامروز این سربلندی نتیجه شجاعت مردان چون ابرمردمزاری بزرگ است پس بایدبه هزاره بودن خودافتخارکنیم ونگذاریم که موجودیت مادرافغانستان به خطری افتد..ع
س

>>>   دو عاقل را نبـاشد کین و پـیکار
نـه دانـائی سـتـیـزد بــا سـبـکـبـار
اگر نادان بوحشت سخت گوید خـردمـنـدش بـنـرمـی دل بــجـویـد
دو صـاحـبـدل نگـه دارند مـوئی
همیدون سـرکشـی و آزرم جـوئی
وگـر بـر هر دو جـانب جـاهلانند
اگـر زنـجـیـر بــاشـد بــگـسـلـانـنـد
یکی را زشتـخـوئی داد دشنام
تحمل کرد و گفت ای نیک فرجام:
بـتر زانم که خواهی گفتن آنی
ه دانم عیب من چـون من ندانی
( ر )

>>>   هرکس به جنگ علاقه دارد برود مالستان وجاغوری خط اول هرچه می خواهد بکند

>>>   اشرف غنی احمد زی، رییس جمهور تحمیلی ، یک هژمونیست تمام عیار است؛ وی در دوره ای که رییس دانشگاه کابل بود، دستور داده بود، علیه استاد محب بارش،استاد فاکولتهء ادبیات ( که پس از رهائی از زندان، ظاهرا سکتهء قلبی کرد و درگذشت)پرونده سازی کنند ، به جرم این که به جای ، پوهنتون، از واژه ء دانشگاه ، استفاده کرده بود !
همین اکنون نیز در دورهء ریاست جمهوری اشرف احمد زی، استادان دانشکده ادبیات و سایر دانشکده های دانشگاه کابل، مجبور و مخیر به استفاده از واژگان تحمیلی و بیگانهء پوهنتون، پوهنزی، کتابتون، و ... هستند!
این که یک استاد دانشگاه، آن هم مدرس ادبیات فارسی، کلمهء فارسی و دانشگاه را با ترس و لرز،بر زبان آورد، نشانهء فاشیزم تمام عیار دولت تحمیلی است؛این گونه برخوردها، وحدت ملی را ، نابود میکند و ملت افغان را به جزایر خرد و بزرگ، تجزیه وتقسیم میسازد!
جنگ پشتون و هزاره، در دانشگاه کابل، از ارگ کابل، هدایت میشود؛ اشرف غنی ، تصمیم گرفته ، هر قیمتی که تمام شود، دوباره کاندید ریاست جمهوری و برندهء انتخابات قلابی شود؛ برای برنده شدن اشرف خان احمد زی، خون زیادی ریخته خواهد شد؛ منتظر خبر های بد و اوضاع فاجعه بار باشید.

>>>   ر اویانی
«ملی»، یعنی افغان/پشتون.
«پولیس ملی»، یعنی سپاه پاسدار پشتون.
«نیرو های خاص امنیتی»، یعنی گردان های ویژه پرورش دیده برای خفه سازی و سرکوبگری های تباری.
این راست پیش پا افتاده و آشکارای روزگار ماست.
نمیشود و مرا ناروا نا بخشودنی باشد دیده بستن بر این ستم فرمانروای تباری!

به هممیهن افغان/پشتون نگو که احمدزی فاشست است و خودکفان پروری و نسل کشی دارد؛ چونکه پولیس «ملی!» دست ترا ببندد و پشتون را همنوایی و همدستی در زدن و کشتن.

در خوابگاه دانشگاه کابل، درست چنین شده است.
آگهی ها به اینگونه رسند:
«شب گذشته بین چند تن از محصلین در طعام خانه لیلیه جنجال رخ میدهد و باعث زخمی شدن یک تن از محصلین میگردد (پشتون ها و هزاره ها).
امروز هماهنگی میکنند که و از بیرون تعداد آدم ها را در داخل لیلیه میخواهند و جنگ را دوباره برپا میکنند.
بگفته‌ی محصلین داخل لیلیه "تعداد زیادی با لباس های یک رنگ و مشابه وارد شده اند و پلیس ها محصلین هزاره ها را در داخل اتاق ها حبس کردند فقط تعداد محدودی را در بیرون از اتاق ها بخاطر انتقام گیری گذاشتند".
وضعیت وخیم است و تعداد زیادی لت و کوب گردیده اند.
محصلین را در یابید!»

یاد مان باشه!
مردنیست و با بد ترین شیوه درندگی بدست افغان/پشتون ما، هر تاجیک و اوزبیک که در چنین روزگاری خاموشست و با هزاره نیست!!!
برای مکتب-دستگاه فاشیزم افغانسازی، همه تاجیک و هزاره و اوزبیک و ... یکی اند و کشتنی، تا فرجام مرامنامه افغانسازی.

>>>   با نهایت تاسف که مردم مومن،صادق،زحمت کش ومظلوم هزاره مناطق مرکزی افغانستان مورد تجاوز نسل کشی وقتل ظالمان وفاشیستان قرار میگیرند. حکومت و نیروهای امنیتی طوریکه لازم باشد به کمک مردم جاغوری،مالستان و خاص ارزگان تاحال نرفته اند.فرستادن کوماندوهای محدود با وسایل نظامی حداقل درد این مردم مظلوم را دوا نکرده بالعکس مورال دشمن را قوی تر میسازد.مردم صلح دوست وزحمت کش هزاره مناطق مرکزی افغانستان همیشه روابط بسیار حسنه وهمزیستی مسالمت امیز با تمامی اقوام برادر افغانستان داشته اند.خصوصا در دوران جهاد مقدس هماهنگی خیلی خوب میان اقوام وگروپ های مجاهدین مختلف افعانستان بخاطر شکست قشون متجاوز شوروی داشته اند که تاریخ پرافتخار دوران جهاد مقدس گویای این واقعیت است.مردم مومن و صادق هزاره مناطق مرکزی افغانستان که در مناطق سرد و کوهستانی زندگی میکنند در بخش زراعت،مالداری و تولید میوه جات تر وخشک و نیروی کار انسانی نقش مهم و سازنده دارند.مردم هزاره افغانستان همواره از برنامه های مترقی دولت مرکزی پشتیبانی کرده اند ازین رودرحال حاضر این مردم علم پرور برای رشد و ترقی افغانستان به کسب علم و ودانش روی آورده ازینطریق دانشمندان و متخصصان لایق و ورزیده به جامعه تقدیم کرده اند.ترقی وپیشرفت این مردم زحمت کش ومومن را یک عده متعصبین وتنگ نظران فاشیست وجاهل تحمل نتوانسته با انواع توطئه و ماجرا جویهای خائنانه بالاخره به حمله مسلحانه دست میزنند، تا این مردم مومن وصلح دوست را از علم ومعرفت باز دارند حتی در محیط دانشگاه ها وپوهنتون ها برای محصلین هزاره جات مشکل ایجاد میکنند.اما این خائنین به وطن ومتعصبین فاشیست بدانند که درین قرن تمامی ملیت های ساکن درافغانستان مسیر زندگی شرافتمندانه و ترقی خواهانه خودهارا با وجود تخریب وسنگ اندازی های منافقین وماجراجویان فاسد به پیش میبرند تا جهل وبیسوادی که باعث تخریب طولانی مدت و ویرانی جبران ناپذیر افغانستان گردیده اند محو ونابودگردند وصلح واشتی ملی‌درین وطن ویران شده هرچه سریعترحکمفرما گردد.هموطنان مومن ووطن دوست بدانند که سرانجام هر جنگ صلح است.اما صلح که درآن آزادی،عدالت،مصونیت،ترقی وپیشرفت تضمین شده باشد.صلح که نتیجه شان عقب گرایی،جهل،هرج ومرج ،ظلم و فقر را درجامعه به ارمغان بیاورد صلح واقعی نبوده بلکه عوامفریبی بوده و جامعه را به نابودی می کشاند. والسلام علی عبادالله الصالحین
الحاج انجنیر عبدالرشیدناصری ازآسترالیا

>>>   Abdullah
آنهاییکه کلمۀ وحدت ملی را پارس میکنند و پاچۀ ما را میگیرند، چرا نمیروند به دانشگاه و به برادران خود نصیحت نمیکنند که وحشی گری نکنند؟

>>>   هزاره ها تاجک ها و ازبیک ها و همه غیر پشتون ها غنی و تکت انتخاباتی اش را تحریم کید.

>>>   پشتون ها باید به کوههای سلیمان پس شوند و دست از سر صاحبان حقیقی این خاک بردارند. غربی ها از ظلم پشتون ها حمایه می کنند ولی ما هم تنها نیستیم.

>>>   بر اساس قانون، هیچ کس حق ندارد از تاسیسات تعلیمی و تحصیلی برای مسایل سیاسی، گروهی، سمتی، قومی و نژادی استفاده نماید. محصلین حق ندارند مسایل بیرونی را به داخل محیط پوهنتون بکشانند. وزارت تحصیلات عالی باید همه محصلین که باعث اختشاش امروزی در پوهنتون کابل شده، از #پوهنتون منفک و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کنند.
پوهنتون و سایر محلات تحصیلی برای تحصیل است، نه #بدمعاشی، #لندغری و زورازمایی.
در ضمن، وزارت داخله باید تمام پولیس را که بر محصلین تیراندازی نموده، باعث شهادت و زخمی شدن محصلین گردیده، دستگیر و مجازات نماید.

>>>   سران احمق فاشیست چنگ را قوم وانمود کرد و مردم هم گوسفند وار چوب سوخت خواهد شد لعنت بر این غنی مکار که تاریخ را عقب گرد میبرد و از فرصت های جامعه جهانی برای اهداف شوم پدرانش استفاده کرد‌

>>>   هردو طرف محصلین جاهلین هستند که تاکنون دوست ودشمن مشترک خود چتلستان وایران فاشیست را نه شناخته اند در یک مکان عالی اکادمیک به هم دیگر درگیر میشوند از مردم بی سواد ما چه گیله

>>>   جنگ سر نوبت نان بوده ،
ای تاجک های دزد نباید قومی طرفداری کنند بلکه هرکس برحق است از همو طرفداری کنند خداکند که یهودی هم اگر باشد یا پشتون باشد یا هزاره بیرار از موباشد اما برحق باشد دزد های تاجک باید از او حمایت کنند

>>>   Salam
جنگ و مشکل افغانستان قومی است ، تنها تحقق عدالت اجتماعی و زدودن و‌ریشه کن کردن تفکر قوم برتر می تواند جلو یک جنگ تمام عیار قومی را بگیرد . جنگ های قومی در جهان کشنده ترین و هولناک ترین جنگ ها در تاریخ امروز و دیروز بشریت بوده است . قتل و کشتار ناشی از درگیری های تباری در رواندا و بوسینیا از نمونه های زمان معاصر ماست . اگر جلو لجام گسیختکی سیاست های قومی قبیله گرایان پشتون گرفته نشود ، هراس یک جنگ تمام عیار قومی وجود دارد و این خطر ناک ترین تحول خواهد بود که منجر به یک فاجعه و جنایت بشری خواهد شد .

>>>   جای بس افسوس است که ما هنوز هم از رهبران نادان و دالر/ کلدار / تومان خور خود پیشتیبانی می کنیم .وملت بخون تپیده را با خون نو جوانان خود رنگینتر می سازیم. واین رهبران وطن فروش که همه به دور یک میز نشسته اند ما را تما شا گر اند و مصروف ساخت وساز دولت نا بکار خود اند .ومی خواهند برای خود طبیله بسازند. وا بحال مردم بی دفاع مالستان وجاغوری..
مردم اگر هوشیار می بود بد نبود
رهبر اگر بیدار می بود بد نبود
گر بجای این گروه رهبران
یک تن خر کار می بود بد نبود
بیدار شوید..بیدار شوید..واز رهبران بیزار..شوید بیزار شوید

>>>   من اتریش زندگی میکنم و افغانی هستم که ایران به دنیا آمده و اطلاعات کمی درباره افغانستان دارم و متاسفانه میبینم که پناهجویان هزاره و پشتو همیشه سر نژاد و مذهب جنگ‌و دعوا دارند و میبینم که هزاره ها عقده ای هستند و منتظر قدرتی برای گرفتن انتقام از پشتوها .
این یک نظر شخصی است و هزاره ها میگویند که نژاد پرستی در صورتی که رهبر هزاره ها هم گویا وزیر افغانستان است ایراد از رهبران هزاره است نه اشرف غنی.

>>>   به اعتمال زیاد دست های کثیف و اشخاص خدا ناترس.وانگل های مضر جامعه در. قضیه دانشگاه ها دخل است اگر نی دانشجویان ما از هر قوم باشد بلاخره آینده سازان این مملکت هستن نیاید خودشان را در گیری مسائل امنیتی این چیز ها بکنند ...بر خلیلی.طالب محقق وغیره که جوانان ما را درگیر منافع پلید خودشان نمودند. دانشجویان کاری نکنید که مردم هم از شما متنفر شوند

>>>   ایراد از پشتو نیزم است خانم پشتوی ساکن اتریش متاسفانه تو خودت هم با تعصب قبیله ای بر هزاره دشنام میدهی و قوم خودخواه خود را طرفدار میشوی و جنایات زیاد بالای اقوام هزاره و تاجیک و ازبک را چه میگویی؟ انکار گو با قوم پرستی ات

>>>   تاجیک ها بیکار نمانده اند که از بودائی ها پیروی کنند دختران شان بی ادب ترین و بد اغلاق ترین هستند از کی دفاع کنیم از مشتی هوسران

>>>   برادرهزارستان رانفهیدم نام کدام کشوراست وشما ازکجا هستید ؟
بسیارعقده یی معلوم میشوی

>>>   به آن آقای که ازاسترليا به اندازه خط قطار اسمش را نوشته .
وطندار درآن جای گرم نشستی یک یک دفه روی زخم مردم نمک ميپاشي .اعمال پست از قبیل چوروچپاول دزدی غارت.تجاوز.بيناموسي ها.قتل های اشخاص بیگناه را هیچ وقت اسم جهاد را روی این ها نگذار.ما مردم به کسانی اعتقاد داریم همان یک سال اول با دستان پاک با قلب روف.وبا ایمان محکم.درمقابل عساکر اشغال گر ایستادن و جنگیدن در همان اوایل جان ها شیرین شان را فدای مملکت شان کردن و شهید شدن .بعد از یکسال .غارت و دزدی تجاوز بيناموسي .زورگوی های این خدا ناترسان شروع شد سال های آخرش به جنگ داخلی ویرانی و خرابی ومملکت به باتلاق مخروبه مبدل گردید.که اعوامل آن را نی مردمان مصيبت دیده ميبخشد.نی خداوند متعال بخشیده.
( مجاهد پشیمان

>>>   همه شما مسلمان هستید ،کوشش کنید در یک فضای علمی با هم مانند برادرها زندگی کنید ، شما مقصر نیستید رهبران تان که در راس قدرت اند گناه کار وروی سیاه اند ،آنها کسانی اند که دستورات شان از ایران و پاکستان گرفته میشود و شما آقایان را بازیچه خویش قرار میدهند ،شرم است به شما برادران هزاره و برادران پشتون که این نژادپرستی را دامن میزنید کوشش نکنید دیگر اقوام با ایمان را در جرم خود شریک سازید .
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است