اعلام ناتوانی وزرای دفاع و داخله در مقابله با طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۵    ۱۳۹۷/۸/۲۴ کد خبر: 155943 منبع: پرینت

طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع و ویس احمد برمک وزیر امور داخله که به مجلس نمایندگان احضار شده بودند، در نشست استجوابی نمایندگان گفتند که امکانات نیروهای امنیتی اندک و تهدیدات مخالفان بسیار جدی است.

طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع ابراز داشت که وضعیت در ولسوالی‌های جاغوری و مالستان غزنی، چهارسده ولایت غور، ولسوالی خاص ارزگان و ولایات قندوز، بغلان، جوزجان، زابل، فاریاب، فراه و سرپل بسیار نگران کننده‌است. نیرو های امنیتی افغان با راه اندازی عملیات‌ها تلاش دارند تا وضعیت عادی شود.

وی افزود: حرف صادقانه این است که توطئه‌ها علیه این کشور و سطح تهدیدات خیلی بالا است، اما امکانات موجودۀ نهادهای امنیتی و دفاعی کفایت کننده دفع این تهدیدات نیست، اما ما آنچه منحیث امکانات در توان داریم از آن استفاده می‌نمائیم و خدا شاهد است که نی شب داریم و نی هم روز. اما نیروهای بیشتر به ولسوالی‌های مالستان و جاغوری فرستاده شده و جنرال شریف یفتلی لوی درستیز اردوی ملی افغانستان رهبری جنگ در ولایت غزنی را بر عهده دارد.

ویس احمد برمک وزیر امور داخله نیز با تاکید کرد که جنگ در مناطق مرکزی به هیچ وجه قومی نیست. در هر جایی که مردم آن در آرامش باشند دشمنان افغانستان نمی‌خواهند که در آن‌جا حضور دولت ثابت باشد و هم مردم در آرامش زندگی کنند، بحث آنان این است که حکومت را زیر فشار بگیرند و مردم علیه حکومت برخیزند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دفاع
داخله
طالبان
مجلس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است