از عملیات تصفیه ای جلوگیری می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۶    ۱۳۹۷/۸/۲۲ کد خبر: 155910 منبع: پرینت

نگرانی؛ بعضی‌ها در جاغوری پای قرآن و قَسَم را به میان آورده‌اند!

از طرف وزارت دفاع، امنیت ملی و وزارت داخله تدارک یک عملیات وسیع تصفیه‌ای در جاغوری، مالستان و ارزگان گرفته‌ شده است. این عملیات که جزییات آن نباید رسانه‌ای شود، وسیع، دقیق، حساب‌شده و همه‌جانبه است.

اما براساس گزارش‌ها، عده‌ای از ریش‌سفیدان و متنفذین محلی در جاغوری زمزمه‌هایی را شروع کرده‌اند که طالبان با آنها تماس گرفته و خواهان خاتمه‌یافتن جنگ بر اساس قسم و قرآن با مردم محلی هستند.

من با درک آسیب‌دیدن زندگی مردمی که در خط مقدم جنگ هستند، امیدوارم آنها فریب این تاکتیک معروف طالبان را نخورند و با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا ساحه را به صورت اساسی از وجود بغاوت‌گران طالب تصفیه نمایند.

حل‌ و فصل محلی جنگ فقط به طالبان فرصت می‌دهد تا نیرو و توان تدارکاتی، تسلیحاتی و انسانی‌شان از عملیات تصفیه‌ای حفظ کند.

هرنوع ممانعت از عملیات تصفیه‌ای و با هر استدلالی که صورت گیرد، افتادن به دام تاکتیک طالبان و یک چاره‌سازی مؤقت است.

فرید خروش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عملیات
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   عطايى
قومای عزیز!
تا ارگ رفتید و با وعده اشرف غنی برگشتید. اشرف غنی به وعده‌های‌ش عمل نکرد و عملا در جاغوری، مالستان و ارزگان عزم سرکوب طالبان را ندارند و فقط وقت‌کشی می‌کنند. در کابل هم بمب‌گذاری مشخصا به هدف سرکوب، ارعاب و جلوگیری از شکل‌گیری اعتراض گسترده مردمی بود. حالا هم تهدید مرگ در جاغوری، مالستان و ارزگان وجود دارد و هم تهدید مرگ در کابل اگر اعتراض کنید. فردا با یکسره شدن کار جاغوری، مالستان و ارزگان، نوبت به بهسود، دای‌زنگی، دای‌کندی، کابل و مزار و هرات می‌رسد. بعد از هزاره نوبت به تاجیک و اوزبیگ می‌رسد.
خلاصه این که منتظر نوبت خود می‌مانید یا که مطالعه‌شده، آمادگی‌گرفته، باقبول‌هزینه انفجار و انتحار و با عزم و اراده باز هم به خیابان می‌آیید و گریبان ارگ را می‌گیرید؟

>>>   طالبان يك تاكتيك شان قسم خوري است. اين قسم را به مزاري و مسعود هم خورده بودند كه مزاري را جابجا شهيد ساختند و مسعود از ملاقات ميدان وردك جان سالم بدر برد و فهميد كه طالب در قسم بند نيست بنابرين تا اخر همرايشان جنگيد.
همچنان چنين قسم را نادر شاه هم خورده بود و پانزده سپاره قران را مهر شاهي زده بود و براي امير حبيب الله خادم دين ريول الله فرستاده بود براي مذاكره و صلح بياييد ولي اعدامش كرد.
تاريخ را فراموش نكنيد و نيرنگ طالب را هم فراموش نكنيد چون انها قسم خور استند.
عبدالمجيد پنجشيري


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است